Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Splitijsje, 19 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Wie is er net als ik zwanger geraakt na de MMM, is uitgerekend in september/oktober/november en wil hier ervaringen uitwisselen? Ik merk dat ik na twee keer IVF, vier zwangerschappen (waarvan een bbz en een vroege miskraam) niet onbevangen ben als het aankomt op zwanger zijn. Wie weet vinden we hier herkenning en ervaren wat steun aan elkaar?

    Hoor het wel!
     
  2. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ik weet niet of ik hier op mijn plek ben, maar na 4 jaar secundaire onvruchtbaarheid met fertiliteitstrajecten en miskramen achter de rug, een zeer late zwangerschapsafbreking owv hersenafwijkingen, nu terug pril spontaan zwanger..
    Het plan was om deze zomer te starten met een PGT traject gezien de genmutatie bij ons dochtertje en de herhaalde miskramen (en om al de risico’s op andere zaken te verminderen zoals kans op trisomieën gezien mijn leeftijd). We mochten tot dan zeker spontaan proberen.

    Ik ben uitgerekend op de geboortedatum van ons overleden dochtertje, dus dat maakt het allemaal heel.. speciaal. Donderdag staat de eerste echo gepland, en ik weet echt niet hoe ik mij moet voelen.
     
  3. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Dag @Lampje007 dank voor jouw reactie. Wat ontzettend zwaar dat jullie dochter met 32 weken is stil geboren. Kreeg er gisteravond kippenvel van en nu weer. En wat spannend dat je nu spontaan zwanger bent: gefeliciteerd! Hoe ver ben je?
     
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Zwanger na de MMM!

    Uitgerekend
    September

    Oktober

    30 oktober 2023 Kruimel14 tweede kindje na IVF 2.1

    November

    Afspraken
     
  5. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Bedankt! En jij ook gefeliciteerd! Ook een enorm traject achter de rug, hopelijk mag alles voorspoedig blijven gaan!
    Ik ben nu 6+5w, en zo nerveus weer voor de echo morgen.. maar dat hoef ik je niet uit te leggen :rolleyes:
    In de gewone bevallingsgroepen, waar de meesten niet zo’n traject of verleden hebben, voel ik mij niet thuis.. Ook al is dit nu een spontane zwangerschap, onze rugzak zit ook al overvol.. dus ik wil graag meeschrijven hier :)
    Mijn oudste wordt 6 jaar, dus die is al heel zelfstandig en dat scheelt die eerste weken met die allesomheersende vermoeidheid van het 1e trimester. Lukt het bij jou om dit te combineren met zo’n kleintje?
     
    Coccie vindt dit leuk.
  6. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Zwanger na de MMM!

    Uitgerekend
    September

    Oktober


    13 oktober 2023 - Lampje007: 3e(*)kindje tussen trajecten door spontaan na stilgeboren dochtertje
    30 oktober 2023 - Kruimel14: tweede kindje na IVF 2.1

    November

    Afspraken
     
  7. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Succes met je echo vandaag! Wil je laten weten hoe het is gegaan? Ik begrijp heel goed dat je je niet thuis voelt in 'gewone' groepen. Zonder oordeel, maar zwanger raken na verlies en/of een lang medisch traject is echt iets anders dan via de natuurlijke weg na 1, 6 of 12 maanden. Ik heb stiekem ook gespiekt en had hetzelfde gevoel. Omdat er nog geen MMM was met deze uitgerekende maanden zelf maar een topic aangemaakt. Hoe voel je je tot nu toe? En hoe groot was de verrassing dat je zwanger bent geraakt op de natuurlijke manier?

    Ik ben in de week van Valentijsdag zo ontzettend moe geweest, waardoor ik eigenlijk wel wist dat ik zwanger zou zijn. Mijn ogen vielen om 20.30 uur letterlijk dicht. Ik heb inderdaad nog een kleintje thuis van bijna 9 maanden. We zullen wel veel commentaar krijgen (snel, zwaar etc etc), maar ja, op onze eerste hebben we 7 jaar moeten wachten en ik ben niet meer de jongste (en mijn man ook niet, we schelen 10 jaar). Wij zijn na de 3 cryo's er echt in gegaan van: we doen nog een keer IVF en daarna stopt het. Ik had nooit gedacht dat de verse terugplaatsing zou leiden tot in ieder geval positieve testen. Bizar.

    Ik denk aan jou vandaag en hoop op goed bericht!
     
    Maan84 en Milena92 vinden dit leuk.
  8. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Zwanger na de MMM!

    Uitgerekend
    September

    Oktober


    13 oktober 2023 - Lampje007: 3e(*)kindje tussen trajecten door spontaan na stilgeboren dochtertje
    30 oktober 2023 - Kruimel14: tweede kindje na IVF 2.1

    November

    Afspraken
    23 februari 2023 -Lampje007 eerste echo
    17 maart 2023 -Kruimel14 eerste echo
     
  9. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    De echo was gelukkig goed :D Hartje mooi zien flikkeren en helemaal op termijn. Ik maak een klein vreugdesprongetje :roflmao:

    Ik ben sinds een week enorm misselijk (gelukkig nog niet zo erg dat ik boven de wc hang) en nul energie. En ik omarm het volledig!

    Het was idd een enorme verassing dat het gelijk in onze eerste poging raak waas.. Heel onwezenlijk! Ik was wel al weer met supplementen begonnen (oa hoge dosissen Q10), dit in combi met de post-natale hormonen die zorgen voor een verhoogde vruchtbaarheid? Ik ben ook niet meer de jongste en mijn partner is zoals bij jullie ook 10 jaar ouder. Daarom wouden we er ook niet te lang mee wachten, ook al was het een sectio en ben ik 3 maanden later zwanger, natuurlijk bevallen zit er nooit in en dan denk ik maar: moeten ze mij maar wat meer opvolgen, iets wat ze bij de vorige zw niet gedaan hebben :confused:

    Maar bij jullie is het dan ook gelijk blijven plakken, dat mag ook wel eens..
    Nu duimen dat alles mooi mag blijven groeien zoals het hoort!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  10. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Zwanger na de MMM!

    Uitgerekend
    September

    Oktober


    13 oktober 2023 - Lampje007: 3e(*)kindje tussen trajecten door spontaan na stilgeboren dochtertje
    30 oktober 2023 - Kruimel14: tweede kindje na IVF 2.1

    November

    Afspraken
    28 februari 2023 -Lampje007 intake zh
    17 maart 2023 -Kruimel14 eerste echo
     
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Oh wat heerlijk. Sterkte met de vermoeidheid en misselijkheid. Op naar een fijne zwangerschap en gezond kindje in jullie armen!
     
  12. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zwanger na de MMM!

    Uitgerekend
    September
    20 september 2023 - Doortje25: 3e kindje, 4e zwangerschap na ICSI 2.1

    Oktober


    13 oktober 2023 - Lampje007: 3e(*)kindje tussen trajecten door spontaan na stilgeboren dochtertje
    30 oktober 2023 - Kruimel14: tweede kindje na IVF 2.1

    November

    Afspraken
    27 februari 2023 - Doortje25 intake en termijnecho
    28 februari 2023 -Lampje007 intake zh
    17 maart 2023 -Kruimel14 eerste echo
     
  13. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik las net jouw bericht @Kruimel14 in het januari ivf/icsi topic en kom hier graag meeschrijven. Fijn dat je dit topic gestart hebt, ik begrijp het ook helemaal!

    Mijn oudste kinderen zijn uit 1 ICSI-poging geborden. 1e verse tp was meteen raak en daarna de 1e cryo tp ook. Afgelopen zomer ben ik onverwachts, na 12 jaar geen voorbehoedsmiddelen, spontaan zwanger geraakt. Helaas ging deze zwangerschap na 7 weken mis, maar het vuurtje voor een 3e ging niet meer uit. En dus zijn we opnieuw het medische traject in gegaan. De 1e poging mislukte na 1 tp, we hadden geen cryo's. Deze poging was gelukkig meteen raak en we hebben ook nog een eskimootje in de vriezer.

    Inmiddels ben ik 10 weken zwanger, maar het is mentaal heel zwaar geweest. Met 7 weken kreeg ik wederom een bloeding, met 8 weken bleek ik een hematoom te hebben. Vorige week zat die er nog, wel al wat kleiner. Afgelopen week ben ik weer wat bloed verloren, maar dat stopte snel dus ik heb er niet het zh voor gebeld. Ik probeer wat vertrouwen in mijn lichaam te krijgen, maar dat gaat nog moeizaam. Maandag heb ik de intake bij de vk (op het zh) en een termijnecho. Ik tel de dagen af!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  14. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Meeschrijven in een zwanger-groepje voelt op dit moment nog heel raar, maar als @Kruimel14 het aandurft, doe ik ook maar mee!

    Superpril zwanger na de eerste tp van ICSI 3 (cryo want was een freeze-all punctie).
    We hebben al een zoontje die eind april 2 jaar wordt, en ook twee sterrenzoontjes (eind 2019 door baarmoederhalsinsufficiëntie aan 22 weken bevallen van een tweeling, onze jongens zijn beiden kort na de bevalling in mijn armen overleden). Zwanger zijn is voor mij vooral heel veel angst en zwaarte jammergenoeg, al hoop ik dat ik het nu iets positiever ga ervaren, omdat ik ondertussen ook ervaren heb dat het wél goed kan aflopen.

    Wat heftig @Lampje007, op zo'n laat termijn nog moeten afbreken... Dan stort je wereld idd echt compleet in. Zo dubbel ook, uitgerekend op de geboortedatum van je dochtertje. Hoe voel je je daar zelf bij?
     
    Maan84 en Splitijsje vinden dit leuk.
  15. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Zwanger na de MMM!

    Uitgerekend
    September
    20 september 2023 - Doortje25: 3e kindje, 4e zwangerschap na ICSI 2.1

    Oktober


    13 oktober 2023 - Lampje007: 3e(*)kindje tussen trajecten door spontaan na stilgeboren dochtertje
    30 oktober 2023 - Kruimel14: tweede kindje na IVF 2.1

    November
    1 november 2023 - SD90: vierde (**) kindje na ICSI 3.0

    Afspraken
    27 februari 2023 - Doortje25 intake en termijnecho
    28 februari 2023 -Lampje007 intake zh
    10 maart 2023 - SD90 eerste echo
    17 maart 2023 -Kruimel14 eerste echo
     
  16. Lampje007

    Lampje007 Actief lid

    15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat er nog wat dames zich komen aansluiten. Het blijft toch echt spannend (ik durf zelf angstig te gebruiken) tot die kleine op de borst gaat liggen.. Onbevangen zwanger zijn zit er niet meer in, en dat is zo jammer. “Gelukkig” bestaan er zulke groepen om wat meer herkenbaarheid te hebben.

    @SD90 Ik vind deze uitgerekende eigenlijk heel speciaal. Ik ben totaal niet gelovig (in tegenstelling zelfs), maar sinds haar overlijden krijg ik zo nu en dan ‘tekens’ van haar. Te gek om op te noemen, maar deze is dus eentje ervan. Wat is de kans..?! Niet dat we die datum ooit zouden halen (het zal een geplande sectio worden rond 37w gok ik). Maar ik vind het allesinds heel bijzonder.
     
  17. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik herken dat @Lampje007. Ik ben uitgerekend op de dag dat het overleden vruchtje uit mijn baarmoedermond werd gehaald en we het mee naar huis kregen. Toen ik dat besefte kreeg ik kippenvel...

    @SD90 Wat was de reden ervan dat je geen verse tp kreeg deze poging? Had je overstimulatie?
     
  18. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Welkom @Doortje25 en @SD90, helaas allen hier geen onbeschreven bladen als het aankomt op een kinderwens en zwangerschap.

    Ik heb nul vertrouwen merk ik en vind dat erg lastig. Hoop oprecht dat als het geen gezond kindje zijn, mijn lichaam het zo snel mogelijk los laat.
     
  19. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Je gevoel is heel herkenbaar... Exact hetzelfde hier. Mega begrijpelijk na de weg die we moesten afleggen, maar tegelijk ook superjammer dat bij een positieve test de angst gewoon blijft overheersen...

    @Doortje25 Ik had idd OHSS. Behoorlijk pittig, was echt kantje boordje ziekenhuisopname. Ondertussen wel goed hersteld gelukkig.

    @Lampje007 Ik kan me wel voorstellen dat je het zo ervaart, als een teken van je meisje. Lijkt me een heel mooi gevoel. Heb zelf ook zo'n momentjes. Wanneer er in de zomer 2 vlindertjes samen om me heen fladderen, of wanneer ik net op een super k*t moment een regenboog zie, dan voelt het altijd alsof ze even dag komen zeggen, willen zeggen dat het wel goed komt.
     
    Lampje007 vindt dit leuk.
  20. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.275
    2.563
    113
    Vrouw
    Fijn dat er een groepje is voor zwangeren na MMM. Ik schrijf graag mee. Ik ben uitgerekend in september. Heb aankomende vrijdag de 13weken echo, maar zorgeloos genieten lukt mij gewoonweg ook nog niet. Afgelopen 14 maanden 10 terugplaatsingen gehad, waarvan 1 miskraam. De 10e cryo is blijven zitten.
    Ik ga zo even alles bijlezen :D

    gefeliciteerd allemaal! Dat we toch eindelijk een positief resultaat hebben mogen krijgen !
     
    Splitijsje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina