Ja NIPT incl neven bevindingen helemaal goed ook. De NIPT en de 13 weken echo vond ik toch spannend. Ik twijfel over de pret echo, meer omdat ik nu op 14 weken zit en mijn 20 weken echo plaats gaat vinden als ik 18 weken ben. Dus ik moet ‘maar’ 4 weken wachten. Is het dan de moeite waard om een aparte pret echo te boeken vraag ik me af Ik zal er nog even over nadenken..
Super fijn @Delila88 en @Faith22 ik ben altijd weer blij te zien dat het hartje klopt en de termijn ook goed is. Geen garanties, dat weten wij als geen ander. En @marie92 jij de uitslag van de NIPT: wat een opluchting: gefeliciteerd!!! @Faith22 mijn man is heel nuchter, maar toen hij zelf opperde om toch een pret echo te doen, heb ik 'm gelijk geboekt. (Sorry, ik weet dat er hier iemand meeschrijft die geen partner heeft, maar ben vergeten wie...) Voor ons toch zeker een extra dimensie: het gaat leven en wij hebben toen een keuze gemaakt voor de naam. Oh @Delila88 wat heb jij meegemaakt joh!! Geen fijne bevalling, corona, zorgen om je dochter. Pfff...heb je dat allemaal inmiddels een plekje kunnen geven? Ik zit eerlijk zeker met 2 onder 2 en dat de eerste weken van deze zwangerschap natuurlijk volledig ... waren. En toch heb ik gelijktijdig ook: dit is een vechtertje en wij komen er wel met zijn 4-en. Ja, het zal flink aanpoten zijn, maar ook bijzonder en leuk. En ik ben (gelukkig) ook nuchter ingesteld: er zullen dagen en nachten bij zijn waar ik de haren uit mijn hoofd wil trekken (oh nee, dat gebeurt vanzelf na de bevalling....), maar wij zitten nu nog in de luiers en gaan in een ruk door. Zijn we er ook gelijk vanaf hahaha. Ik hoop heel erg dat me een natuurlijke bevalling is gegund (of althans inleiden vind ik niet erg, maar hoop zonder knip af te kunnen). Ik heb veel vertrouwen in mijn verloskundigen team en gynaecologen die verbonden zijn aan de verloskundigenpraktijk. Heb jij gesprekken met je ziekenhuis over je laatste bevalling en nu dan een keizersnede? Wil je daar iets meer over kwijt?
Dankje @Kruimel14! Ik ben degene zonder partner. Dus de beslissing ligt echt bij mij! Ik ga er nog even over nadenken..
Eigenlijk mega snel! Vorige week woensdag bloed geprikt en nu al de uitslag. Terwijl ze zei 14 dagen!
Wat fijn weer een goede echo! ❤️ En wat heb je een hoop voor je kiezen gekregen zeg… jeetjemina! Kan me heel goed voorstellen dat je nu heel anders naar de bevalling en zwangerschap kijkt. Hoop toch dat je er wel ook van kunt gaan genieten!
@Lielieke kan dit zelf het beste uitleggen natuurlijk, maar in België moet je stoppen met werken als er risico’s verbonden zijn aan je werk voor de zwangerschap en je werkgever je geen alternatieve werkzaamheden kan aanbieden. @Lielieke is er alternatief werk of kom je per direct thuis te zitten? Wat vind je daarvan? Als in: vind je dat fijn? En kan je het dan eigenlijk zien als per direct betaald verlof tot aan je bevalling en daarna bevallingsverlof? In Nederland kennen we deze wetgeving niet. Edit; ik was te snel. Ook in NL kan je tijdelijk vrijgesteld worden, mits je werkgever eerst alle andere maatregelen heeft geprobeerd. https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/kinderwens-zwanger-borstvoeding-en-werk/zwanger Weet iedereen dat je recht hebt op extra pauze? Betaald? https://www.fnv.nl/werk-inkomen/zwanger-ouderschap/brochure-werk-en-zwangerschap
Ok, begrijp ik het dan goed dat @Lielieke werk doet wat mogelijk een ‘gevaar’ kan zijn voor haar zwangerschap? Heb je dan te maken met agressie o.i.d.? Wel vervelend dat je er dan helemaal uit moet lijkt me. Zijn er in jouw werk geen administratieve taken die je tijdelijk op kunt pakken of iets anders?
Dat denk ik. Zie linkjes: in NL zijn ook criteria opgesteld en iedere zwangere vrouw heeft recht op betaald extra pauze.
Werkgevers zijn verplicht om aan zwangeren (vanaf dag 1 wanneer je weet dat je zwanger bent) aangepast werk te voorzien wanneer dit werk valt onder “hoogrisico”, voornamelijk oa werken met gevaarlijke producten, jonge kinderen (risico op cmv besmetting), zware lasten etc. Bij sommige jobs is er helaas geen alternatief werk en voorziet de wet dan een vroegtijdige werkverwijdering (quasi volledig betaald). Dit is zo in België althans. Soms is de grens echter heel oneerlijk en varieert dit van werkgever tot werkgever (of allesinds de bedrijfsarts van dat moment). Maar dit maakt dus dat je gemakkelijk een jaar tot anderhalf jaar ‘out’ bent.
Ja dat klopt. Mijn leerlingen tonen gelukkig geen agressie, het zijn schatjes. Maar kunnen wel bepaalde ziektes doorgeven. Ik weet dat ik het gewoon onderwijs sommige leerkrachten van de kleuters (2,5-6jaar) uit hun klas worden gehaald en een tijdelijke job bij de grotere (6-12jaar) mogen doen. Omdat deze minder van deze ziektes hebben. Maar in mijn ‘sector’ kan dat jammer genoeg niet. Zelfs mijn klas wordt als ‘risico’ aanzien. Ik ben gisteren en vandaag wel gaan werken (dus ik heb alles gewoon gedaan zoals anders) en voelde me ook niet onveilig. Misschien als ik verder zwanger ben misschien wel. Maar vandaag krijg ik m’n bloed uitslag en kan ik het aan m’n directie gaan zeggen. Stiekem hoop ik nog een job te krijgen tot het einde van dit schooljaar (30 juni) op het secretariaat. Ik ben nog niet klaar om meer dan een jaar thuis te zitten en veeeeel minder sociaal contact te hebben. Ik ga m’n collega’s super hard missen en onze schoolreis die ik zal missen… Normaal gezien word ik inderdaad gewoon doorbetaald. Maar da’s niet bij iedereen zo, afhankelijk van je contract (of je ‘vaste’ uren hebt gekregen of niet)
Content mee Uitslag is doorgestuurd naar het ziekenhuis en nu is het wachten op een datum voor de eerste echo. Die verwacht ik in de loop van de dag.
Zwanger na de MMM! Wie Doortje25 - 3de kindje - ICSI 2.1 Lampje007 - 3de kindje - spontaan SD90 - 4de kindje - ICSI 3.0 Delacour - 2de zwangerschap - ICSI 2.3 Kruimel14 - 2de kindje - IVF 2.0 Cvdv87 - 2de kindje - ICSI 2.10 Mamanene - 2e kindje - ICSI 2.0 Marie92 - 1ste kindje - ICSI 1.2 JosjeM - 3e kindje - ICSI 2.4 Delila88 - 2e kindje - ICSI 2.1 Faith22 - 1e kindje - IVF 1.1 Uitgerekend Augustus 17 augustus - Mamanene September 12 september - Cvdv87 20 september 2023 - Doortje25 Oktober 13 oktober 2023 - Lampje007 30 oktober 2023 - Kruimel14 November 1 november 2023 - SD90 4 november 2023- Delacour December 3 december 2023 - Faith22 11 december 2023 - Marie92 Januari 5 januari 2024 - Delila88 Februari 9 februari 2024 - JosjeM Afspraken Juni 5 juni 2023 - Delila88 echo (bij 9.3 weken) 5 juni 2023 - Faith22 - 13 weken echo (14+1) 6 juni 2023 - Faith22 - controle vk 6 juni 2023 - Mamanene - extra echo 30 weken 13 juni 2023 - Kruimel14 extra controle verlos 15 juni 2023 - Kruimel14 20 echo 22 juni 2023 - lampje007 - extra controle gyn 28 juni 2023 - JosjeM - eerste echo zkh Juli 6 juli 2023 - Faith22 - 20 weken echo (18+4) 24 juli 2023 - Kruimel14 24 weken controle 18 juli 2023 - Marie92 20 weken echo 18 juli 2023 - lampje007 - extra 26w echo Augustus 09 augustus - lampje007 - 30w echo
Lief van je dank je. Jawel het heeft toen wel even geduurd maar het heeft nu wel een plekje. En ondanks dat ik graag dansend in een bad met zoutlamp had willen bevallen (haha), weet ik ook dat ik vanaf begin af aan zo goed mijn moederinstinct heb gevolgd. Dus meiden: volg je gevoel omtrent je eigen lichaam en baby altijd! Want het klopt gewoon. Nu indd met ziekenhuis besproken dat ik graag KS wil. Ze doen dan een gentle sectio, dus als alles goed is, wordt de baby meteen huid op huid gelegd. Dat heb ik ontzettend gemist na de eerste, dus dat vind ik belangrijk. Merk wel dat de gyn hier dacht: we bespreken het nog wel je kan ook natuurlijk bevallen. Maar mijn gevoel gaat heel sterk naar gepland en weten waar we aan toe zijn. Ja ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Het is misschien ook moeilijker te overzien nu je nog niet volledig hersteld bent en optimaal in je kracht staat. Maar het heeft indd het mega grote voordeel dat ze echt samen opgroeien en je dus ook met een paar jaar 2 heerlijk zelfstandige kids hebt! Ik heb juist soms die twijfel weer bij het grotere leeftijdsverschil (3.5 jaar). Dan zijn we eindelijk uit de tropenjaren, doen we het nog een keer 4 jaar :'D. Achja, zo valt voor alles wat te zeggen. Ik denk dat je gelijk hebt: kleine kinderen zijn gewoon zwaar. En dat gaat een keer over. En dan wordt de pubertijd mentaal zwaar . Fijn ook dat je zoveel vertrouwen in je beval team hebt! Dat is echt het halve werk!! En ze zeggen dat de tweede toch meestal nog veel soepeler en sneller gaat ?