Wat fijn dat de nipt goed is! nee ook ik ben na icsi zwanger en geen vruchtwaterpunctie aangeboden gekregen. Echo’s zijn allemaal goed en nipt ook dan zou ik het ook niet doen trouwens toch weer risico dat daarmee zwangerschap beëindigd wordt.. maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen overwegingen!
Fijn @Delila88! Wist idd dat je bij ICSI licht verhoogde kans hebt op afwijkingen. Hier nooit een vruchtwaterpunctie overwogen vanwege geen enkele aanleiding (altijd goede echo’s én goede uitslag NIPT met neven).
Thanks voor jullie gedachten hierover! Het gaat er dus om dat bij een vw-punctie 100% zekerheid hebt, en bij nipt niet. Dus ookal zijn je uitslagen goed en is er geen aanleiding, je het toch niet 100% zeker weet. Zo legde ze het uit. En dus met verhoogde kans, als je het zeker wil weten wij dus gewoon zonder aanleiding de punctie mogen. Moet zeggen dat ik er nooit bij stil had gestaan, als ze het niet benoemt had... Soms weet je ook gewoon te veel he? Als de echo morgen in orde lijkt dan doen wij dat ook niet hoor verwacht ik, maar was wel benieuwd hoe jullie hier naar kijken met deze info.
Klopt! Tegen mij is dit ook gezegd inderdaad. Ze zegt dat de kans echt heel erg klein is hoor als de NIPT en echo’s er goed uit zien. Wij hebben er niet eens over gedacht om te doen… toch weer extra risico’s en het is ook weleens genoeg vind ik. Wil ook kunnen genieten van het zwanger zijn! Fijn trouwens dat de uitslag goed is! Controle gister allemaal goed! Hartje klopte mooi en volgens de verloskundige was hij lekker aan het bewegen. Ik schrok alleen een beetje want sinds de eerste keer dat ik daar ben geweest ben ik 5 kilo afgevallen! Ben natuurlijk ook super misselijk geweest met veel overgeven… ze zei dat ik me er geen zorgen over hoefde te maken dat het er echt wel weer aankomt.
Oh meid!! Snap dat je schikt! Is toch best veel, dat verwacht je ook niet! Heb je zo lang nog overgegeven? Ik weet het nog van net na je vakantie op Mallorca, maar dat heeft dus flink doorgezet. En nu? Hoe gaat het nu? Ik ben bij mijn dochter toen ook 4 kg afgevallen in het eerste trimester meen ik me te herinneren. Gewoon door bijna niet te eten. Maakte me ook zorgen dat die kleine alleen maar groter werd op crackers en 0 vitamines, maar het is een heel gezond kind van 3700 gram geworden! Dus maak je niet te druk, je lichaam doet wat het moet doen voor de baby <3
Dat is fijn om te lezen!!! Ik maakte me daar inderdaad ook gelijk heel druk over. Na Mallorca werd het eigenlijk alleen maar erger… heb echt dagen gehad dat ik niets binnen hield alleen een beetje water. Direct toen ik in het tweede trimester kwam werd het beter. Af en toe nog dat ik moet overgeven, maar zeker avondeten blijft een dingetje haha.
Wat fijn dat je een goede uitslag hebt! Altijd weer een geruststelling als je een goede uitslag gekregen hebt. Ik hoor dit nu voor het eerst, dat je in aanmerking komt voor een vruchtwaterpunctie . Beide zwangerschappen niets over gehoord. Ikzelf zou na een goede nipt niet kiezen voor een vruchtwaterpunctie.
Dankjewel dames! Heel spannend! Was bij een andere gynaecoloog dan die waar ik anders ga. Maar een suuuper lieve, we hebben besloten bij haar te blijven gaan. Een mooi kloppend hartje en 1.5cm. Het voelt nog steeds onwerkelijk!
Wie Doortje25 - 3de kindje - ICSI 2.1 Lampje007 - 3de kindje - spontaan SD90 - 4de kindje - ICSI 3.0 Delacour - 2de zwangerschap - ICSI 2.3 Kruimel14 - 2de kindje - IVF 2.0 Cvdv87 - 2de kindje - ICSI 2.10 Mamanene - 2e kindje - ICSI 2.0 Marie92 - 1ste kindje - ICSI 1.2 JosjeM - 3e kindje - ICSI 2.4 Delila88 - 2e kindje - ICSI 2.1 Faith22 - 1e kindje - IVF 1.1 Nylla - 1e kindje - IVF 1.1 Lielieke - 1e kindje- ICSI 1.2 Flux - 2e kindje - IVF 1.3 Evi85 -2e kindje- ICSI 4.1 Uitgerekend Augustus 17 augustus - Mamanene September 10 september - Evi85 12 september - Cvdv87 20 september 2023 - Doortje25 Oktober 13 oktober 2023 - Lampje007 30 oktober 2023 - Kruimel14 November 1 november 2023 - SD90 4 november 2023- Delacour 6 november 2023 - Nylla December 3 december 2023 - Faith22 11 december 2023 - Marie92 Januari 5 januari 2024 - Delila88 Februari 9 februari 2024 - JosjeM 9 februari 2024 - Lielieke 17 februari 2024 - Flux Afspraken Juni 28 juni 2023: Delila88 - 13 weken echo 28 juni 2023 - JosjeM - eerste echo zkh Juli 4 juli 2023 - JosjeM - intake vk 5 juli 2023 - Flux - eerste echo 6 juli 2023 - Faith22 - 20 weken echo (18+4) 6 juli 2023 - Lampje007- extra controle gyn 7 juli 2023 - Cvdv87 - extra groeiecho 30w 10 juli 2023- Evi85 - extra groeiecho 31+2 24 juli 2023 - Kruimel14 24 weken controle 18 juli 2023 - Marie92 20 weken echo 18 juli 2023 - lampje007 - extra 26w echo Augustus 09 augustus - lampje007 - 30w echo
Hoi dames, Ik was eventjes niet op het forum omdat ik van mezelf niets meer mocht lezen (het ging niet zo goed). @Lampje007 ik kan me dit zo goed voorstellen, maar wat fijn dat je een partner hebt die je er een beetje uit probeert te halen. Ik hoop dat dat een beetje lukt. En dat de weken heel snel voorbij vliegen voor je! Word je nu extra gescreend, kunnen ze je medisch gerust stellen? @Delila88 wat ontzettend fijn dat de NIPT goed was, dat is ook weer zo’n moment. Je moet er misschien maar niet te veel over nadenken maar het voelt zo oneerlijk dat je na al dat gedoe weer een lastige keuze moet gaan maken. Veel succes vandaag! @Lielieke wat fijn!! Gefeliciteerd! @JosjeM veel succes, ook met verbaasd doen Ik had maandag bloedverlies, extreme misselijkheid en extreme hoofdpijn, van het ene op het andere moment. Dus ik had al afscheid genomen. Gelukkig kon ik vandaag al komen voor een echo en… met minder dan 7 week een hartje gezien. Was nog niet op te meten maar dat scheen niet zo gek te zijn. Ik kan niet echt beschrijven hoe ik me nu voel :’)
Hier ook bewust gekozen voor géén vruchtwaterpunctie te doen, zelfs na onze voorgeschiedenis. Waarom? Een vruchtwaterpunctie screent helaas niet alles, ze gaan gericht zoeken (dus de gekende trisomieën, evt cmv, en enkele andere voor de hand liggende zaken). Bij ons zouden ze dus ook extra screenen op de genmutatie die ons dochtertje had, gezien ze wisten naar wat te zoeken. Helaas zijn er daarbuiten nog zo immens veel mutaties, waardoor een goede punctie in mijn ogen een vals gevoel van veiligheid zou geven, met risico op complicaties. Enkel bij een slechte echo of twijfel, zouden we ervoor kiezen.
Thanks meiden voor jullie berichten! @JosjeM hoe was het bij jou? En fijn @Lielieke!! Nu is het echt he??? Pff @Flux, jeetje wat was dat allemaal? Konden ze het verklaren? Hier net de 13-weken gehad en alles was helemaal goed voor deze termijn! Ze konden alles zien wat ze wilden zien. Dus wat fijn zeg! Net onze dochter (net 3) verteld, die vraagt al weken om een broertje of zusje (naja met name een zusje) dus heel leuk dat we konden vertellen dat er een baby aankomt (ging zoeken in mijn shirt ). Zo fijn dat we nu de volgende fase ingaan, namelijk van het wereldkundig maken. Dat maakt het wel echt helemaal echt.
@Delila88 15:30 mag ik pas. Nog even nagelbijten dus. Wat fijn dat alles er goed uitzag! Weer een vinkje. Leuk dat je dochtertje er zo bewust mee bezig is! Mijn dochtertje vroeg afgelopen weekend ook "mag ik een zusje mama?" haha. Ze is 3,5. Maar haar vertel ik nog niks, want als zij eenmaal weet van dingen heeft, dan weet iedereen het
@Delila88 ja klopt! Ale nog de 12 weken is mijn volgend ‘termijn’. Nu al een klein beetje op mijn gemak, maar toch nog niet volledig! @JosjeM En is de poker-face gelukt?
Geen verklaring, arts zag iig geen bloed in de baarmoeder dus het komt niet bij de zwangerschap vandaan. Na alle stress van afgelopen weken nu eigenlijk een heel positieve gyn! wat leuk zeg die reactie van je dochtertje heerlijk die fase ja, genieten!! Lekker buik naar voren… mijn zoontje taalt er totaal niet naar dus ik ben echt benieuwd hoe hij zal reageren