Hihi wat maak je het mysterieus!! Maar ik geloof je en zal je met rust laten . Wel nu zin in een split hahaha!
Hoe ging dat bij jullie met de aanvraag van de NIPT. Moesten jullie ook wachten op de termijnecho of was de ontslagbrief van het ziekenhuis met daarin de uitgerekende datum afdoende? Bij de afgelopen twee zwangerschappen weet ik niet meer precies hoe het ging, behalve dat ze sowieso de uitgerekende datum vanuit het ziekenhuis aannamen. En nu heb ik een discussie met de vk hierover.. zij willen wachten tot de termijnecho, terwijl er veranderd in feite niets, ook al zou de meting afwijken.
Ik had op basis van de ontslagbrief een afspraak bij mijn behandelaar van nu gemaakt. Daar kreeg ik weer een echo (haha) en toen werd de NIPT en de intake van de NIPT ingepland.
Wow meiden, ik vermoedde het vorige week al, maar weet nu met 23 weken echt zeker dat ik de baby voel! Wat een apart gevoel, kan het niet beschrijven. Voor alle mama’s is dit vast heel gewoon, maar ik ben er toch wel van onder de indruk en had ff de behoefte dat te delen
Geweldig gevoel hé Hier is het een echte kickboxer in wording dus moet zoonlief af en toe tot halt roepen
De uitgebreide suikertest was gelukkig helemaal prima! Ik snap niet dat die eerste waarde zo off chart was.
Dank! Ja was weer leuk even spieken! Ze groeit volledig op haar eigen curve strak 5 dagen achter. Bij alle 9 echo’s tot nu toe dus is dat is goed! Je kon al de hoofdhaartjes zelfs zien op echo! En krijgt ook al wat bolle wangetjes we hebben geen nieuwe echo meer we geloven het wel dat ze goed groeit. Doorbloeding en vruchtwater was ook allemaal goed. En mijn Hb was 7.9 bij 31+2 weken dus bijna niet gezakt!
Godzijdank nam de verloskundige mijn woord er voor aan als het aankwam op de uitgerekende datum. Bij mij kon de NIPT worden gepland na consult NIPT. Dat eerste kan tegenwoordig al vanaf 10 weken, super fijn, dus heb het direct met 11+1 gedaan (Pasen zat er tussen). Ik had de termijnecho met 10+3 en het consult met 10+4. Bij N had ik de termijnecho met 9+3, maar dat vond ik wel erg vroeg, dus nu bewust een week later gepland.
Inmiddels is het geregeld na veel getouwtrek dat ik volgende week bloed kan laten prikken voor de NIPT zonder een termijnecho. Ze wilden het niet van mij en de ontslagbrief van het Radboud aannemen, dus ze hebben bij de gynaecoloog in ons streekziekenhuis aan de mouw getrokken En zij zei dus hetzelfde, geen termijnecho nodig voor de aanvraag van de NIPT. Wat een gedoe, daar gaan mijn hormonen en ik niet zo goed op.
Gisteren einde van de middag de belafspraak gehad over het gebruik van Ascal. Het was een enorm fijn gesprek en ik voelde me gehoord. Ze legde alles uit en ze vroeg ook wat ik erover wist en hoe ik erin stond. Dus ik gaf ook aan dat relatief kleine kindjes bij mij past en tussen dochter en zoon maar een erg klein verschil zat qua percentielen. En ik vind dat er tussen dysmatuur en dysmatuur nogal een verschil zit. Zoontje zit net op p9, dus net onder de grens waarop gehandeld wordt. Dochter zat op p11, net erboven. Dus gaf al aan dat als zoon bijvoorbeeld 2600 gram (bij 39 weken) was geweest, dat ik een andere keuze had gemaakt. Dat begreep ze heel goed. Ik mocht er nog even over nadenken van haar, maar ze zei zelf al dat ze het gevoel had dat ik er niet voor zou kiezen en dat het in mijn geval helemaal prima is. Weinig tegenargumenten. Ik krijg sowieso extra groeiecho’s, dus helemaal prima wat mij betreft.
Helemaal hetzelfde als ik dus. Ik ben ook heel blij met de extra groeiecho's! Fijn dat het zo kan worden gemonitord!
Ja, zeker. Ik ben er heel blij mee. Zag eerst wel op tegen het gesprek omdat ik vooraf had gedacht dat ik voor mezelf een heel pleidooi moest houden waarom ik er niet voor kies, maar dat bleek helemaal niet het geval. Ze zien met met de groeiecho's en vanaf 36 weken word ik sowieso overgedragen van de verloskundige naar de gynaecoloog i.v.m. de fluxus van meer dan 2 liter bij zoontje. Nog 1,5 week werken en dan hebben we vakantie. Ik kijk er naar uit!
@JosjeM, fijn dat dat dan zo soepel ging! Wel gedoe met die NIPT. Paar jaartjes geleden was het super simpel in België, met 10w zat ik daar zonder bewijs van echo oid en met 12w wisten we het geslacht! Nu lees ik dat het in NL vanaf 10 weken kan en in België pas vanaf 12… schiet mij maar lek. fijn om te lezen dat er weer een paar mooie echo’s gemaakt zijn! Die van ons was een weekje verzet, vandaag pas gehad. De baby loopt 5 dagen achter qua groei. Mocht ik me geen zorgen over maken van de gynaecoloog, dus doe ik ook maar niet. Het grappige is dat mijn zwangerschapstesten ook ongeveer 5 dagen achterliepen qua intensiteit van de streepjes, haha. Wat hebben jullie voor vakantieplannen? Ver weg, vliegtuig?
fijn dat je echo goed was! Ook hier volgende week nog werken en dan 3 weken vakantie wat gelijk overloopt in mijn verlof! Nu al zin in mijn “out of office reply” iets van dikke doei!!! Tot in december! Mail wordt niet gelezen Nog een iets vriendelijkere formulering verzinnen wij blijven in Nederland; gaan kamperen dus als het niet gaat of als baby toch bedenkt dat ze iets eerder komt dan staat er iig geen Frankrijk in het paspoort en voor m’n dochter van 4 maakt het niet uit waar we op de camping staan. jullie nog plannen?
Wat heerlijk!! Lekker lang verlof en als je terugkomt is iedereen al in de feestdagen-stemming Lekker hè de camping, dat die kids zich daar zo vermaken is voor mij 90% van m’n vakantieplezier haha. Zou precies hetzelfde gedaan hebben zo aan het laatste staartje van de zwangerschap!. Wij rijden wel naar Frankrijk maar ik ben wel een beetje bang dat er daar iets gebeurt en dat je dan in zo n frans ziekenhuis komt waar ze geen engels willen spreken. Had me het van te voren niet bedacht, maar ik merk dat ik het echt lastig vind om vertrouwen in deze zwangerschap te hebben. Er gebeurt ook wel veel. maargoed, ik ga vooralsnog uit van een relaxte vakantie
Wie Doortje25 - 3de kindje - ICSI 2.1 Lampje007 - 3de kindje - spontaan SD90 - 4de kindje - ICSI 3.0 Delacour - 2de zwangerschap - ICSI 2.3 Kruimel14 - 2de kindje - IVF 2.0 Cvdv87 - 2de kindje - ICSI 2.10 Mamanene - 2e kindje - ICSI 2.0 Marie92 - 1ste kindje - ICSI 1.2 JosjeM - 3e kindje - ICSI 2.4 Delila88 - 2e kindje - ICSI 2.1 Faith22 - 1e kindje - IVF 1.1 Nylla - 1e kindje - IVF 1.1 Lielieke - 1e kindje- ICSI 1.2 Flux - 2e kindje - IVF 1.3 Evi85 -2e kindje- ICSI 4.1 Uitgerekend Augustus 17 augustus - Mamanene September 10 september - Evi85 12 september - Cvdv87 20 september 2023 - Doortje25 Oktober 13 oktober 2023 - Lampje007 30 oktober 2023 - Kruimel14 November 1 november 2023 - SD90 4 november 2023- Delacour 6 november 2023 - Nylla December 3 december 2023 - Faith22 11 december 2023 - Marie92 Januari 5 januari 2024 - Delila88 Februari 9 februari 2024 - JosjeM 9 februari 2024 - Lielieke 17 februari 2024 - Flux Afspraken Juli 18 juli - Marie92 20 weken echo 18 juli - lampje007 - extra 26w echo 18 juli - Flux - echo bij vk 20 juli - Delila88 - 16 weken echo: geslachtsbepaling 21 juli - JosjeM - termijnecho (11 wk) 24 juli - Kruimel14 24 weken controle 25 juli - Flux NIPT Augustus 1 augustus - Lielieke - 12 weken echo + NIPtest 7 augustus - JosjeM - controle vk 9 augustus - lampje007 - 30w echo 11 augustus - JosjeM - 13-weken echo (14 wk)
Wie Doortje25 - 3de kindje - ICSI 2.1 Lampje007 - 3de kindje - spontaan SD90 - 4de kindje - ICSI 3.0 Delacour - 2de zwangerschap - ICSI 2.3 Kruimel14 - 2de kindje - IVF 2.0 Cvdv87 - 2de kindje - ICSI 2.10 Mamanene - 2e kindje - ICSI 2.0 Marie92 - 1ste kindje - ICSI 1.2 JosjeM - 3e kindje - ICSI 2.4 Delila88 - 2e kindje - ICSI 2.1 Faith22 - 1e kindje - IVF 1.1 Nylla - 1e kindje - IVF 1.1 Lielieke - 1e kindje- ICSI 1.2 Flux - 2e kindje - IVF 1.3 Evi85 -2e kindje- ICSI 4.1 Uitgerekend Augustus 17 augustus - Mamanene September 10 september - Evi85 12 september - Cvdv87 20 september 2023 - Doortje25 Oktober 13 oktober 2023 - Lampje007 30 oktober 2023 - Kruimel14 November 1 november 2023 - SD90 4 november 2023- Delacour 6 november 2023 - Nylla December 3 december 2023 - Faith22 11 december 2023 - Marie92 Januari 5 januari 2024 - Delila88 Februari 9 februari 2024 - JosjeM 9 februari 2024 - Lielieke 17 februari 2024 - Flux Afspraken Juli 18 juli - Marie92 20 weken echo 18 juli - lampje007 - extra 26w echo 18 juli - Flux - echo bij vk 20 juli - Delila88 - 16 weken echo: geslachtsbepaling 21 juli - JosjeM - termijnecho (11 wk) 25 juli - Flux NIPT Augustus 1 augustus - Lielieke - 12 weken echo + NIPtest 7 augustus - JosjeM - controle vk 8 augustus - Splitijsje - 28 weken echo 9 augustus - lampje007 - 30w echo 11 augustus - JosjeM - 13-weken echo (14 wk) 11 augustus - Splitijsje - 28 weken controle verloskundige 29 augustus - Splitijsje - 31 weken echo September 1 september - Splitijsje - 31 weken controle verloskundige + bespreken bevalplan
Hier prima afspraak gehad bij de verloskundige. Alles groeit precies volgens het boekje en ook blij met alle extra afspraken die ingepland zijn. Nou onze zoon mag vanavond dus al naar mijn ouders (ik zou nooit om een extra nacht vragen als hij daar al zaterdag en zondag is), maar ze boden het zelf aan. Dit geeft ons de ruimte om naar de bioscoop te gaan: Mission Impossible. Zo'n zin in. Mijn koffertje is al gepakt voor morgen, N zijn koffertje staat al beneden + alle speelgoed wat mee mag naar mijn ouders. Zo broodjes shoarma maken en rond 18.20 uur richting mijn ouders. Fijn weekend allemaal! Thx @JupitR en balen dat het niet lukte met de app. Bewuste keuze om je omgeving in de waan te laten? Leuk hoe je kids verschillend reageren. Onze kleine krijgt er nog niks van mee...