Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Splitijsje, 19 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed gaat, die bevestiging is toch altijd weer een opluchting he.
    Wat heerlijk dat jullie even tijd voor jezelf hebben, geniet er maar lekker van!
    Fijn weekend!

Splitijsje vindt dit leuk.
  2. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier vandaag ook weer een afspraak met de verloskundige gehad. Baby is groter dan gemiddeld. Ik word nu voor de zekerheid getest op zwangerschapsdiabetes. Ik ben niet meteen bezorgd, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

3. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    #423 marie92, 18 jul 2023
    Laatst bewerkt: 18 jul 2023
    Wij hebben net de 20 weken echo gehad. Alles zag er prachtig uit!

Alleen is de afstand van de placenta tot aan de baarmoedermond iets korter 1,1 cm ipv 2 cm. Met 32 weken wordt hier nog een keertje naar gekeken als het dan nog steeds hetzelfde is, zal het een keizersnede worden helaas…

Splitijsje en JosjeM vinden dit leuk.
  4. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    Wat balen, hopelijk komt er niets uit en is het allemaal in orde. Maar elke reden tot extra onderzoek en testen is gewoon vervelend!

Ik moet me er ook op laten testen maar merk dat ik het ook even zat ben al die onderzoeken! Ik duim voor je

Nylla vindt dit leuk.
  5. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    Fijn dat de baby er goed uit zag!
    nooit bij stil gestaan, dat de placenta te dicht bij de bmm kan liggen. Maar dat kan dus nog wel veranderen in de komende tijd? Fingers crossed!

6. Flux

Flux Actief lid

20 feb 2022
    113
    137
    43
    Vrouw
    En @Lampje007 succes vandaag!

Baby loopt hier nog steeds een paar dagen achter maar de vk zei dat ze een beetje terugkomen op het idee dat ze de termijn precies weten na ivf. Schijnt dat die innesteling echt nog wel heel erg kan verschillen na een tp. Dus ws met termijn echo volgende week even de uitgerekende datum aanpassen!

marie92 vindt dit leuk.
  7. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Ja, ze zegt dat in de meeste gevallen de placenta toch nog mee omhoog schuift. Dat hoop ik heel erg!

Flux vindt dit leuk.
  8. Delila88

Delila88 Actief lid

23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    @marie92 wat fijn een goede 20 weken echo! En hopelijk verplaatst de placenta inderdaad nog een beetje! Er kan echt veel gebeuren qua groei in 12/16 weken. En misschien rustig inlezen over KS en herstel (ook met je vriend haha!). De voorbereiding erop is al het halve werk (ook mentaal).

@Nylla wat irritant dat je een test moet doen. Wanneer staat ie gepland? Altijd vervelend als er iets extra's gecheckt moet worden, maar hopelijk maak je je niet te druk. Bij mij werd de baby ook groot geschat (werd er zelfs bang van gemaakt - want ze voorspelden dat maat 50 allang te klein zou zijn.. Dus ik dacht: hoe komt dit nou weer uit de uitgang dan?!), ook suikertest gedaan... maar bij geboorte bleek het een prachtig gewicht te zijn en bang voor niks. Heb vaak het idee dat ze het niet super goed kunnen meten.... Maarrrrr dat neemt niet weg dat testen en extra controle ook heel goed is!

Hier alles stabiel. Voel me lichamelijk best goed (oke zou nu wel dutje willen doen), en vind het een gekke tussenfase waarbij je klachten steeds meer verdwijnen maar je ook weinig merkt van dat je zwanger bent. Dus kijk erg uit naar de echo van donderdag!

marie92 vindt dit leuk.
  9. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Grootte van een baby is ook lastig vast te stellen obv van één echo. Voor de meeste betrouwbaarheid moet je elke twee weken een groeiecho laten maken door dezelfde persoon, gezien iedereen anders meet. Maar zelfs dan zit er nog een foutmarge in.

Wel balen van de suikertest @Nylla moet je een dat met een drankje of een dagcurve prikken? Drankje is echt niet te hachelen:roflmao: maar goed, neus dicht en gauw weg atten.

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    @marie92 gelukkig was alles goed! Hopelijk schuift de placenta nog mee omhoog, die kans is erg groot!

marie92 vindt dit leuk.
  11. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Fijn dat het er goed uit zag! Hmm, als leek zou je toch denken dat 0,9cm niet het verschil tot een keizersnede zou kunnen uitmaken. Heb eerder wel gelezen dat als de placenta te dicht bij de baarmoedermond ligt er een groter risico op teveel bloedingen zou kunnen zijn tijdens een natuurlijke bevalling. Hopelijk trekt dit nog bij. Zoals met alles wat afwijkt; niet fijn, maar wel goed dat ze het monitoren.

12. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier met een drankje. Nu al zin in :|

13. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Dit probeer ik me ook voor te houden. Al meer gehoord dat vrouwen te horen hebben gekregen dat de baby groot zou zijn en het dan alles mee leek te vallen. En idd die gedachte, hoe moet het er dan uit, die herken ik wel :roflmao: ik probeer maar niet te stressen.

Oh ja, die fase ken ik wel. Tot een paar weken geleden, toen ik de baby nog niet voelde en ook geen buikje had. Was alleen wat moe idd, dat was best een gekke fase. Hoe ver ben jij nu?

Delila88 vindt dit leuk.
  14. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Ja… precies. Ze heeft nadrukkelijk gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken dus dat probeer ik ook maar niet te doen haha. Hoe lastig ik dat soms ook vind. Het is allemaal al zo spannend!

Hoe gaat het met jou?

15. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Heel begrijpelijk dat je het lastig vindt, het is ook heel spannend.
    Hier moet ik over een paar dagen een zwangerschapsdiabetes-test doen. Dit omdat de baby groot schijnt te zijn. Net als jij probeer ik me ook niet druk te maken, maar vind dat ook lastig hoor. Wel fijn zo die herkenning :oops:

16. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Kan ik me ook goed voorstellen! Spannend! Ik hoor wel vaak dat ze dan inschatten dat de baby wat groter is, maar bij geboorte is er niets aan de hand.

Nylla vindt dit leuk.
  17. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen bloed geprikt voor de NIPT en standaard bloedonderzoek. Ik ging weer eens gestrekt:roflmao: Kan er zo slecht tegen haha.

18. marie92

marie92 Bekend lid

15 okt 2022
    667
    678
    93
    Vrouw
    Oh shit.. wat naar! Gaat het nu wat beter?

19. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben voorbereid op pad gegaan en had al op voorhand dextro in m’n tas gestopt. Mocht daar nog even liggen met een koud washandje, dus prima!

20. Delila88

Delila88 Actief lid

23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    Jaa.. en vriendin van mij heeft een kind van 4.5 kilo gebaard en dat hebben ze de hele zwangerschap niet gezien/ gemerkt. Dus "ignorance is bliss" want de bevalling ging relatief prima en herstel helemaal.

Drankje op en ging het goed?

Ik ben morgen 16 weken! Weet niet hoe ik aan zo'n fancy meetellende banner moet komen haha! Vandaag geslachtsecho :)

JosjeM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina