Ik heb weer eens wat berichtjes gemist hier zie ik! @Staffie84 heb je al een datum voor de eerste echo? @Doortje25 wat vliegt de tijd zeg! En je kleine groeit goed, dat is mooi. Fijn om te horen dat er weer wat meer rust in huis is, daar kun je zo aan toe zijn na een roerige periode. @Nylla @marie92 jullie aan het genieten van de newborns? @Delila88 Het einde nadert nu ook echt voor jou! Wat spannend. @cvdv87 ach die prikjes inderdaad, het blijft sneu Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van! En je mannetje groeit goed, dat is fijn.
Wij hadden gisteren weer een hele ochtend onder de pannen in het Radboud. Intake bij de klinisch vk, een GUO en gesprek met de gynaecoloog. Inmiddels hebben we een inleidingsdatum gekregen en deze gaat door indien er plek is op zowel de verloskamers als op de high care voor de baby. Dus ook hier heb ik alvast een stipje op de horizon Ergens heel erg aan toe, maar aan de andere kant wil ik dat dit kleintje nog veilig bij mij is en ik de schaapjes en bewegingen (die soms ook wel vervelend worden) nog kan voelen. Nog even genieten van deze allerlaatste keren.. Want wat heb ik weken aan genieten gemist deze zwangerschap door alle toestanden.
Mn man was in shock haha, die had zich er eigenlijk al een beetje bij neergelegd dat het niet meer ging lukken Ziekenhuis mag ik vrijdag pas bellen, 18 dagen na punctie maar de vk al wel gebeld en mag gelukkig dit jaar nog voor een echo de 28e Als die goed is, vertellen we het oud en nieuw aan de kinderen. Kan niet wachten om hun reactie te zien
Ohhh nou ja morgenochtend meteen om 8 uur die telefoon inklimmen dus! Gelukkig heb je via de vk dan al wel wat kunnen regelen.
Wat kan ik me dat dubbele gevoel goed voorstellen. Nu nog veilig bij jou en straks een hele spannende tijd. Lukt het je nu wel Om een beetje te genieten van de zwangerschap of blijft de angst overheersen ?
@JosjeM jeetje wat spannend dat jullie ook richting een heel concrete datum gaan! Ik gun het je zo dat je deze laatste periode nog even kan genieten van je mooie buik en je twee kindjes die vol spanning op hun broertje wachten <3. Jullie gaan een intensieve tijd tegemoet na de bevalling. Kunnen jij en je man je goed (mentaal) voorbereiden en er samen over praten? @Staffie84 wat leuk om je man zo te verrassen!! Heb je gebeld vandaag? Wanneer staan de echo's gepland? Wat een heerlijk einde van 2023 als alles goed mag blijven gaan! Yes hier schiet het op! Over een kleine drie weken wordt de man gehaald dus ben nu veel overdag-dutjes aan het doen (vooral omdat het snachts ook echt 7 keer naar de wc gaan is) en alles aan het bestellen/ voorbereiden/ sorteren. Met zorg kijk ik af en toe naar de grote buik met nieuwe striae (oke ijdel, het gaat om de gezondheid natuurlijk..... Maar soms vrees je toch ook als vrouw de rest van je leven met een flap te lopen he...? of niet?) Ben heel benieuwd naar iedereen en ook de nieuwbakken-mama's hoe alles gaat! Liefs
@marie92 van harte met de geboorte van jullie wonder! Hoe gaat het nu met je? Wat kan het moederschap overweldigend zijn hè? Zo herkenbaar dat je je zoveel afvraagt. Luister vooral naar je gevoel, dat zit vaak zo niet (bijna) altijd goed. En geef jezelf de tijd om elkaar te leren kennen en te groeien in je rol als moeder. @cvdv87 bijna 18 december, hou je het nog vol? Wij waren woensdag voor controle in het ziekenhuis, de hemangiomen op haar lijfje zijn dusdanig gegroeid dat de arts toch bètablokkers voorstelt. Puur vanuit cosmetisch oogpunt behandelen ze niet, maar die boven haar wenkbrauw mag niet richting het oog groeien. Dit betekent 4 dagen opname en opbouw van medicatie en monitoring. Pfff, niks kan helemaal zorgenvrij gaan/zijn. En bètablokkers voor zo'n kleintje zijn niet niks natuurlijk. Dus veel regelen/ organiseren zodat alles thuis door kan gaan en ik met S naar het ziekenhuis kan 4 dagen. Door werk en oudste kan man alleen maandag de hele dag bij ons zijn en ben ik dinsdag en woensdag helemaal alleen. Zie ik tegen op. Heb een goede vriendin gevraagd of ze twee keer langs kan komen. @JosjeM voor jou al een datum; spannend. Hoop dat je inderdaad ook nog ergens een beetje kunt en mag gaan genieten! Verder gaat het goed. Tweede keer mama worden heb ik in vele opzichten zoveel relaxter ervaren dan de eerste keer, omdat je al veel hebt gezien en al een keer hebt ervaren. S. krijgt rond 00.00 haar laatste fles en zo ergens tussen 4 en 5 uur de volgende. Zijn heel trots op haar. Het enige wat ik echt niet heb gemist zijn de krampjes en huiluurtjes...blij als die weg zijn hahaha. Verder genieten we, misschien nog wel meer dan bij N, omdat het de laatste is en we nu misschien nog meer beseffen hoe bijzonder het is en hoe snel het voorbij gaat. Het is natuurlijk niet alleen maar rozengeur en maneschijn, het is ook kei hard aanpoten en op sommige momenten met name door slaapgebrek niet makkelijk of leuk. Doorbijten maar.
@Splitijsje gisteren was de afspraak, de 15e. Vond het met het uur spannender worden. Maaaar gelukkig goed nieuws . Het is ‘gewoon’ een aangeboren moedervlek. Hij is wel al wat gegroeid, van 6 cm naar 7cm. Het groeit dus echt met zijn lichaam mee. We moeten het behandelen als de lichtste huidtype dus goed insmeren, of liever helemaal niet in de zon. Voor nu moeten we jaarlijks op controle komen. We hadden een afspraak met kinderarts, dermatoloog én plastisch chirurg. We kregen de vraag of we er wat mee wilden doen, in de vorm van opereren. Laseren is geen optie. Ik was echt even verbaasd … we gaan dat kleine lichaampje dat echt niet aan doen. Was het kwaadaardig geweest natuurlijk een heel ander verhaal. Maar voor puur cosmetisch een best heftige operatie (wegsnijden van de moedervlek , huid weghalen op andere plek lichaam en weer terug zetten op plek moedervlek). Moet al huilen als ik er aan denk. Dus daar hebben we voor bedankt, waar de arts het overigens helemaal mee eens was! wat heeft het bij jullie weer een nare wending genomen zeg. Moeten de betablokkers ervoor zorgen dat het afneemt, door de werking op de bloedvaten ? Staat er al een opname gepland? Wat een domper weer joh. Gelukkig gaat het buiten dit allemaal Goed. Ik deel zeker de mening met je dat voor de tweede keer mama worden makkelijker is. Ik merk dat ook. Tuurlijk is de vermoeidhied er, maar je bent gewoon veel zekerder van jezelf. Heerlijk dat ze zo goed de nachten pakt. Wij zijn nu bijna helemaal uit de nachtvoedingen. We geven laatste voeding om 22.30 en dan meldt hij zich vaak tussen 5.00 en 6.00 Heeft voor m’n gevoel lang geduurd, hij is nu 14 weken. Maar ach wat zijn 14 weken eigenlijk … we doen het met liefde .❤️
Oh, wat een goed nieuws; gefeliciteerd!! Nu lekker genieten. Wij mogen maandag naar het ziekenhuis...ja, klopt, het zou positief effect moeten hebben op de hemangiomen. Vind het enorm spannend.
Jeetje zo snel al…kan me zo goed indenken dat je er tegenop ziet. Hopelijk reageert ze goed op de medicatie. Valt er al enigszins iets te zeggen over hoelang ze de bètablokkers moet slikken voor er zichtbaar resultaat is? Trek je het zelf allemaal nog een beetje ?
Ik heb zeker een cursus gevolgd. Toevallig samen met mijn vriend. Was erg nuttig moet ik zeggen. Het puffen of de posities hoe je kunt staan, zitten of liggen tijdens weeën of de bevalling zelf. Maar ook hoe je partner van toegevoegde waarde kan zijn tijdens de bevalling.
@Splitijsje Wat een tegenvaller weer! Arm meisje… Wel fijn dat ze het zo goed doet! @cvdv87 Fijn dat het bij jullie gelukkig alleen cosmetisch is! Zou ik idd ook nooit doen snijden in zo’n klein lichaampje Hier gaat alles super goed! Beau is een ontzettend lief tevreden mannetje. Hij huilt eigenlijk nooit. Moet zeggen dat de nachten me ook alles meevallen. Beau krijgt rond 00.00 een fles en komt dan pas weer rond 04.30. We genieten ontzettend van elkaar ♥️
@marie92 wat is het heerlijk genieten van zo een tevreden baby’tje he. Zo fijn als het gewoon lekker loopt allemaal. Echt een cadeautje !
Nou, wij zijn even heel erg hard van onze blauwe wolk gevallen. Beau is sinds vanochtend opgenomen in het ziekenhuis. Ik vond hem warm en hij had inderdaad koorts. Ze nemen het zekere voor het onzekere en denken aan een bacteriële infectie. Geen hersenvliesontsteking gelukkig. We moeten sowieso t/m vrijdag blijven. Vreselijk om dit mee te moeten maken en dat arme kleine ventje met al die toeters en bellen te zien… en dan nog kerst. Hoop dat met jullie alles goed gaat en jullie fijne dagen hebben!