Ik wou dat ik überhaupt weer over sporten kon nadenken hahah maar dat komt wel weer. Doen jullie ook zwangerschapsyoga ofzo? Ik heb toen wel 1 les zwangerschapszwemmen gedaan Maar ik kwam daar voor de ontspanning hahah en het was hard werken Plus ik had t eerst niet meer van de hitte toen ik in dat verwarmde bad kwam. Het drijven aan het eind was leuk Ik ben nogal een druk bezig bijtje van mezelf (normaal gesproken dan..) dus ik zocht juist iets voor ontspanning.
@Flowertje27 welkom! Wat ben je al mooi ver. Sorry dat ik t even niet onthouden heb maar jij had toch ook even in t januari mmm topic meegeschreven?
Er is hier in de buurt niks qua zwangerschap dingen helaas want had dat graag gedaan. Mn dochter zit op zwemles sinds vorige week en ik zie er nu al tegenop om daar iedere week een uur in dat snikhete zwembad door te brengen langs de kant
Oh vreselijk inderdaad! Daar zou ik ook zeker niet naar uitkijken haha. Hoe voel je je nu, ben je nog misselijk?
Ik vind t knap van jullie. Ik vind sporten vreselijk en doe het dus ook niet wandelen vind ik wel heerlijk maar moet dat ook vaker doen. Het schiet er allemaal zo snel bij in met de drukte hè
De mijne is onlangs ook begonnen en tot nu toe valt het me mee. Korte mouwen aan en slippers. En uurtje uitrusten maar
Ik heb me nog nergens in verdiept moet ik eerlijk zeggen. Vorige keren ook niks gedaan dus gok dat ik dit keer rook maar oversla we kunnen een wandelclubje beginnen met elkaar
Eens! Ik tennis normaal gesproken maar vanwege de misselijkheid afgelopen weken niet kunnen doen. Sporten zoals fitness vind ik vreselijk! Wandelen vind ik wel heerlijk. Maar ik durf nu vanwege de hematoom niks meer te doen, dus ik zorg voor mn dochter, werk (zittend) en probeer verder zoveel mogelijk te rusten en (heel veel) eten dus de kilo’s zullen er wel aanvliegen Ik sta echt versteld van hoe snel je buik groeit bij een tweede zwangerschap. Bij mn dochter had ik dit buikje pas met 20week.
Ja klopt dat is de hematoom. Het lijkt dus tussen de vliezen te zitten, echt vreemd. Ik lees op forums dat de meeste gynaecologen zeggen dat het niet direct kwaad kan voor de baby (zolang het niet bij de placenta zit), t in sommige gevallen weer verdwijnt. In het buitenland is het echter protocol om je direct plat te leggen, progesteron toe te dienen (vaak injecties of utrogestan om de baarmoeder rustig te houden). Dat vind ik dus zo verwarrend, waarom is mijn VK nu zo laconiek? Ze had wel contact met de gynaecoloog erover maar die zei heel simpel: “als het fout gaat, gaat het fout. Daar gaat extra onderzoek niks aan veranderen. Voor de 24 weken doen we niks….” Het zou de vliezen weker maken lees ik op internet met als gevolg grotere kans op vroeggeboorte maar ik weet nou niet of dat zo is als je echt hevig bloed. Daarnaast kan je baarmoeder proberen de bloeding eruit te werken waardoor je de baby verliest. Ik lees echter dat de meeste vrouwen enorm veel bloed verliezen met deze formaat hematomen. Ik neem nog steeds Utrogestan, durf echt niet te stoppen. Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat door de Utrogestan mijn baarmoeder rustig blijft en ik daardoor niet veel bloed verlies (heb paar keer klein beetje roze verlies gehad). Het stomme is dat de poli fertiliteit zegt dat ik moet stoppen want dat is nou eenmaal protocol en ze weten niet wat het doet als je het langer neemt. Ik heb ze echter ook gehad ivm vroegtijdige weeen bij mijn dochter vanaf 26 week (en meerdere opnames, longrijping, remmers, etc). Ik kreeg met 18 weken al heel veel harde buiken (zonder hematoom). Uiteindelijk Utrogestan gekregen en toen bleef mn buik rustig en bleef ze zitten tot 38 week. Ik zie het daarom echt niet zitten te stoppen… we gaan ook over 2 week op vakantie. Gelukkig hebben ze denk ik perongeluk het herhaalrecept geaccepteerd dus ik heb voorlopig nog genoeg. Ik lees zat verhalen van vrouwen die juist Utro voorgeschreven krijgen vanaf tweede trimester. Dus het zal wel meevallen met de risico’s.. Sorry het is een heel verhaal geworden
Mooi buikje al zeg! Bij mij valt het nog wel mee, hoewel ik wel echt een groeispurt heb gehad afgelopen dagen.
Het gaat wel steeds beter! Het is allemaal nog niet over, maar krijg wel wat meer mn leventje terug, zegmaar gisteravond weer eens om 10 uur gaan slapen ipv half 9.
Ik geef je groot gelijk, in jouw geval zou ik zeker doorgaan met de utro. Helemaal omdat het geen kwaad kan idd. Zonde als het mis zou gaan omdat je met een paar capsules stopt. Dat vergeef je jezelf toch nooit meer Kan je niet een second opinion aanvragen ergens om naar de hematoom te laten kijken? Kijken of ze daar een ander protocol hebben waar je je fijner bij voelt.
Ja ik vind het normaal echt heerlijk. Werd voor de zwangerschap ook chagrijnig als ik niet minimaal 3x per week ging sporten. Nu lukt alleen competitie tennissen in het weekend en 1x vrij tennissen of fitness nog. Ben ook 2,5 kilo afgevallen terwijl ik al best een baby buikje krijg. Dag spiermassa
Ik was er wel over aan het nadenken. Maar ik wil eigenlijk gewoon weer zelf meer gaan sporten als ik savonds genoeg energie heb. Bodypump, fitness en tennis. Denk dat ik m’n voldoening niet echt uit yoga haal. Misschien wel leuk erbij als ontspanning! Zwemmen heb ik wel over gedacht omdat het wel lekker conditie ofzo is. Misschien voor later als ik meer energie heb en andere sport lastiger wordt!
Jij bent lekker fanatiek zo te horen. Heerlijk als je daar zo lekker snel kunt genieten. Hopelijk kan je het nog een tijdje volhouden