1. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.984
    6.982
    113
    Vrouw
    Niet naar gevraagd, ze heeft er ook niets van gezegd. Maar ik moet binnenkort voor de suikertest en ga er vanuit dat ik het deze zwangerschap ook weer heb.. dus dan krijg je volgens mij sowieso extra echo’s?

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Als je suiker hebt dan krijg je inderdaad meerdere groei echo's

3. Knut10

Knut10 Bekend lid

16 mrt 2022
    980
    1.194
    93
    Vrouw
    Wij hebben hier wederom een dwarsligger :o:. Heb de versie met 36 weken nu nog even afgehouden, ik voel m nog zo vaak naar stuit gaan, dus heeft weinig zin vind ik. Heb het uitgesteld naar week 38, iemand daar ervaring mee? Ik merkte dat ze dat in het ziekenhuis wat laat vinden, maar wil liever geen versie en dan in de parkeergarage staan en hem terug voelen draaien (vorige zwangerschap ). Het liefst vlak voor de inleiding pas een versie eigenlijk (hoge bloeddruk etc). En hebben jullie ooit afgezien van een versie om een bepaalde reden?

4. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ugh, hopelijk draait hij idd van zelf nog. Ik kan je helaas niet helpen met je vraag want heb nog helemaal geen ervaring.

Knut10 vindt dit leuk.
  5. pingpongpcos

pingpongpcos Fanatiek lid

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Ik ben zo eens even terug aan het lezen wat iedereen heeft meegemaakt en kom dit van mezelf tegen. Mijn bont-en-blauwe ribben en ik denken, inderdaad, met enige weemoed hieraan terug..
    Hoe is het met de rest allemaal?

SuzyCQ vindt dit leuk.
  6. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    688
    840
    93
    Vrouw
    Hey Knut, ik kan je ook niet echt helpen ben ik bang. Ik heb toen een versiepoging gehad met 36 weken zo ongeveer ook, maar dat lukte niet. Mijn zoon wilde echt liever dwars blijven liggen.
    Ik weet inderdaad dat ze het liever niet te laat doen omdat de kans van slagen van de draaien kleiner is als ze steeds groter worden. Heb je ook nagedacht over hoe je in een vaginale stuitbevalling staat?
    Hopelijk draait hij gewoon uit zichzelf nog even naar een hoofdligging, dat zou natuurlijk helemaal top zijn!

7. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    688
    840
    93
    Vrouw
    Haha ik zit nu in dezelfde situatie als jij toen. Jammer dat ik haar nog maar af en toe een beetje voel!! Ook met placenta aan de voorkant en nu bijna 19 weken zwanger. Ik voel haar wel af en toe hoor, maar nog steeds van die kleine fluttertjes.

pingpongpcos vindt dit leuk.
  8. Knut10

Knut10 Bekend lid

16 mrt 2022
    980
    1.194
    93
    Vrouw
    Dank voor je reactie. Bij mijn eerste zoon ook een versie gehad met 36 weken (dwars, navelstreng voor), die toen wel is gelukt. Maar hij heeft daarna nog een aantal keer van houding gewisseld vandaar dat ik het deze keer niet te vroeg wil doen. De vorige bevalling ging dusdanig moeizaam dat ik geen stuitbevalling overweeg. 2.5 uur persen, ging zeer moeizaam, klein kindje, uiteindelijk maar een oppervlakkige hechting, maar de opmerking gekregen dat ik een zeer stugge bekkembodem heb die niet makkelijk mee gaf :o: durf het risico niet te nemen als het hoofdje als laatste komt. Dus ik hoop vurig dat deze baby vanzelf goed gaat liggen of nog draaibaar is met 38 weken. Heb jij uiteindelijk een keizersnede gehad vanwege de dwarsligger?

9. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    oei bont en blauwe ribben en je moet nog wel een aantal weken. Het wordt dus vast een voetballer? :roflmao:

Ik vind het erg lang duren die wachttijd naar wat meer zekerheid met een eerste echo. Ik probeer het positief in te zien elke keer dat ik wat "kwaaltjes" voel, denk ik dan maar dat dat een teken is dat in mijn buik alles goed gaat. (al is dat waarschijnijk niet per se zo). Ik tel ook echt af met vanalle kleine stapjes: gisteren was het nog 2 weken tot echo, vandaag dan exact 6 weken zwanger, komende dinsdag 6,5 week zwanger, donderdag dan weer maar 1 week tot echo, vrijdag weer 7 weken zwanger ... Dat maakt het draaglijker voor me hahaha. Ik heb ook zo'n zwangerschapsapp waarbij je kan zien hoe je kleintje (nu nog embryo) er nu uitziet en wat er zich ontwikkelt. Ik merk dat ik er al heel wat tijd in vertoefd heb :roflmao:

Qua kwaaltjes: ik heb vooral helemaal geen conditie meer (tong tot op de grond bij al gewoon een trap doen en ook meteen nat in het zweet). Constante rugpijn en erg moe. 's morgens ook al erg vroeg wakker en niet meer kunnen slapen (maar ook niet echt uitgerust dan hoor). Buikkrampjes af en toe en misselijkheid/reflux ook af en toe vooral ochtend en avond. Maar kan het nog wel binnenhouden. Af en toe antimetyl nodig om het draaglijker te maken. Maar het is nog pril he, dus ik lees ook dat alle kwaaltjes waarschijnlijk nog wel zullen toenemen de komende weken in het eerste trimester en op zich vind ik dit ook niet erg, ben zo blij dat het gelukt is. Dus nu heb ik nog de energie om alles erbij te pakken :roflmao:

Palmpje en Sterre83 vinden dit leuk.
  10. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    688
    840
    93
    Vrouw
    Met dit verhaal snap ik zeker dat je een vaginale stuitbevalling niet zou proberen.
    Mijn zoontje deed nog een poging naar een volkomen stuit de draaien waardoor wij het ook nog even overwogen hebben, maar daar neigde ik ook niet echt naar eerlijk gezegd. Ik vond ook (zelfs zonder jouw voorgeschiedenis) het idee van het hoofdje als laatste en eventueel beknelde navelstreng een eng idee. Toen hij met geen mogelijkheid te draaien was terwijl alle voorwaarden heel goed waren, hebben we inderdaad gekozen voor een geplande keizersnede. Ik heb altijd gedacht dat hij een reden had om zo te blijven liggen en ben uiteindelijk heel blij dat hij goed en gezond ter wereld is gekomen.
    Hoe sta je tegenover een keizersnede, mocht hij niet meer draaien?

11. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    688
    840
    93
    Vrouw
    Zo'n spannende tijd tot die eerste echo!
    Ik heb die app ook dagelijks even gecheckt (alsof er dan iets veranderd was.....not.) Dat hielp wel echt met iets meer geloof krijgen in wat er in mijn lichaam aan de hand was (is;)).
    Je kwaaltjes klinken erg zwangerig allemaal, super fijn! Oke wacht, niet super fijn, maar wel super fijn dat je zo lekker aan het zwangeren bent! Die vermoeidheid is echt anders dan alle andere vermoeidheid he? Hoop dat je misselijkheid een beetje binnen de perken blijft voor je.
    Super veel succes met aftellen tot je eerste echo over minder dan twee weken!

SuzyCQ en Panda95 vinden dit leuk.
  12. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ja exact, de app maakt het wat realistischer. Ik neem trouwens nog 3x per dag utro, dus ik weet niet of de klachten nog steeds (deels) door utro kunnen komen of niet?
    En de vermoeidheid is echt ogen niet kunnen openhouden haha. ik heb afgelopen nacht meer dan 8,5 uur geslapen. Heeeeerlijk, en ik wou nog haha.

13. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    688
    840
    93
    Vrouw
    Je dosis utro is al sinds de IUI gelijk, toch? En je klachten zijn wel veranderd... Dus misschien is er nog een fractie van je klachten utro, maar toch het merendeel zwangerschap denk ik hoor:thumup:

Panda95 vindt dit leuk.
  14. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Ja klopt dosis utro is gelijk gebleven. Na de eerste echo mag het misschien naar 2x per dag gaan ipv 3x.

15. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Haha heel herkenbaar hoor! Heb je de 24baby app of de prenatal app (of iets anders?) Ik vond het zelf vooral grappig dat die twee TOTAAL niet overeenkwamen, ook nu nog niet. Als ik de apps moet geloven is baby ergens tussen de 30 en 35cm, is het derde trimester 27 óf 28 weken, en varieert de baby tussen 'ruim een kilo' en 900 gram. Maar oh god, wat heb ik me er toch aan vastgeklampt die eerste paar weken.. Zeker de schattige tekeningetjes van de prenatal app kan ik nog steeds van genieten! ("Je baby is nu zo groot als een bloemkool" ugghhh tell me about it :roflmao: )

Tav de utro, die heeft natuurlijk bijwerkingen, maar dat verandert echt niet opeens halverwege gebruik hoor ;) Ik ben het volledig eens met @Sterre83, dit klinkt gewoon 100% als zwangerschap!

SuzyCQ, Panda95 en Sterre83 vinden dit leuk.
  16. Sterre83

Sterre83 Bekend lid

7 mrt 2024
    688
    840
    93
    Vrouw
    Bedoel je de app van de winkel Prenatal?
    Klinkt super leuk, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Ben benieuwd welke app je hebt!

17. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.823
    1.492
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    24baby app en ook zwangerschap+ (had maar wat gezocht in de play store naar gratis apps haha) ook tussen die 2 wel verschil hoor. Maar het is al wat je hebt op dit moment dus klamp me er ook wel wat aan vast haha.

Sterre83 vindt dit leuk.
  18. pingpongpcos

22 mrt 2024
    1.260
    1.204
    113
    Vrouw
    Ja die bedoel ik! Ik heb hem wel verwijderd omdat ik een paar weken terug opeens niet meer kon inloggen, maarrrr ze hebben wel nog gewoon de zwangerschapskalender op hun website. @Panda95 doe je zelf een lol, kijk er eens doorheen - de plaatjes zijn ZO schattig!! Er staat verder weinig bij wat je niet elders kunt vinden, maar voor mij wint deze in ieder geval qua aaibaarheidsfactor, haha. De 3D weergave van 24baby vind ik daarentegen doodeng af en toe :p

Ik gebruik nu zelf alleen 24baby als app, en qua site vind ik de weekkalender van Ouders van Nu heel erg prettig. Daar staan vaak ook handige links bij qua regelzaken of waar je aan moet denken in die termijn. Sowieso een fijne site, trouwens :) Alleen ook daar, er is vrij veel variatie tussen de verschillende bronnen. Korreltje zout dus, voor ze allemaal natuurlijk.

Panda95 vindt dit leuk.
  19. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Door deze post echt bijna jankend van schattigheid naar m'n scherm zitten kijken: die plaatjes zijn niet normaal schattig. Meteen de app maar gedownload, mijn god, wat lief. Ik voel me echt een beetje een kneus maar ik kan daar zo blij van worden.

@Panda95: Helemaal eens met de meiden hierboven, klinkt allemaal gewoon als de bijbehorende zwangerschapssymptomen. Fijn ook dat de misselijkheid nog weg blijft: hopelijk blijft dit lekker de rest van het eerste trimester zo. Dan kun je lekker gaan aftellen naar die eerste echo: spannend!

Hier alles goed! Nu inmiddels 15,5 week zwanger en eigenlijk voel ik me (los van wat extra vermoeidheid en de conditie van een nijlpaard) volledig de oude. Buik is nog niet écht zichtbaar voor het ongetrainde oog, maar merk dat ik 's avonds toch echt al wel meer bolling zie wat het allemaal wat echter maakt. EN, we weten dus ook sinds gisteren dat we een meisje krijgen. Complete mindfuck want wij waren er allebei 100% van overtuigd dat't een jongen zou worden, maar uiteraard helemaal gelukkig ook met deze uitslag.

Panda95, Sterre83, Palmpje en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. SuzyCQ

SuzyCQ Actief lid

18 mrt 2024
    453
    574
    93
    Vrouw
    Uitgerekend
    December
    12 december - Flowertje27- 2e kindje - IUI
    14 december - Daydreamer89 - 2e kindje - ICSI - geboren 23 november
    15 december - Mopsje23 - 1e kindje - ICSI

Januari
    8 januari - Liliane92 - 2e kindje - IVF
    11 januari - Klok - 3e kindje - IVF

Februari
    1 februari - Boontje96 - 1e kindje - IVF
    10 februari - Knut10 - 2e kindje - IVF

Maart
    24 maart - Humbly89 - 2e kindje - ICSI

April
    11 april - Narcisje - 1e kindje - ICSI
    13 april - Pingpongpcos - 1e kindje - OI

Mei
    23 mei - MamaManon - 4e kindje - IVF
    31 mei - Palmpje - 3e kindje (en 1☆) ICSI

Juni
    15 juni - Sterre83 - 2e kind - IVF

Juli
    11 juli - SuzyCQ - 1e kindje - IVF-PGT
    12 juli - GezelligZwangerWorden - 1e kindje - IUI

September
    12 september - Panda95 - 1e kindje - IUI-D
    14 september - Lieke2022 - 1e kindje - IUI

Afspraken
    22 januari - Humbly89 - groeiecho 31+1 en controle gyn
    23 januari - Pingpongpcos - 30wk GUO
    28 januari - Lieke2022 - eerste echo
    30 januari - Panda95 - eerste echo
    17 februari - GezelligZwangerWorden - 20w echo
    19 februari - SuzyCQ - 20w echo

Geslacht

Jongen!

Joylynn
    Mopsje23
    Daydreamer89
    Pingpongpcos

Meisje!
    Flowertje27
    Klok
    Liliane92
    Humbly89
    Narcisje
    MamaMan0n
    Palmpje
    Sterre83
    SuzyCQ

Wil je op de lijst?
    Vul de lijst dan zelf even aan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.

Deel Deze Pagina