Afscheiding of vruchtwater?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door moi1984, 2 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hallo,

Ik had een paar dagen terug ineens dat mijn broek een klein beetje nat werd van afscheiding? Nu heb ik dit wel vaker maar nu was het toch wat meer. Maar ik weet niet zeker of dit nu afscheiding was. Ik heb er ook niet aan gevoeld/geroken. Nu heb ik sinds de zwangerschap sowieso wat meer last van afscheiding. De laatste dagen heb ik het een beetje in de gaten gehouden en ik las ergens dat als het afscheiding is, het nergens naar ruikt en dat het plakt. Nu heb ik het gevoelt en het plakt niet echt, en het ruikt wat zoet. (zo schijnt vruchtwater te ruiken) Toch ziet de afscheiding er niet anders uit dan normaal. Het is wit slijmerig.
    Ik maak me er best wel zorgen over.
    Zou u me kunnen zeggen hoe je nu kunt merken waneer het afscheiding is, of vruchtwater? En als het vruchtwater is, zou het dan moeten blijven komen en in wat voor hoeveelheden?
    Ik ben trouwens 18 weken zwanger.
    Alvast bedankt,
    groeten

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

In de zwangerschap word je afscheiding zowiezo meer. En ook wateriger waardoor je vaker een nat broekje hebt en het er ook uit kan voelen lopen.
    Indien het vruchtwater is blijft het lopen je bent dus nooit droog, bij twijffel altijd je verloskundige raadplegen.

Imke

Deel Deze Pagina