stel ik me aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aslanck, 21 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik ben nu waarschijnlijk al 5 weken zwanger.. ik krijg 28 juli een termijn echo.
    Graag zou ik een paar vragen willen stellen...

Wat doen ze nou precies met de termijn echo? En krijg je ook zo een fototje mee?

Ik heb sinds gisteren last van me heup...Moet ik me daar zorgen om maken?

Ik ben heeel erg moe de laatste tijd ik wil alleen maar slapen en voor de rest niks... is dat normaal?

Zijn er ook mensen die dit hebben als ze 5 weken zwanger zijn? Of stel ik me aan? :(

Alvast bedankt.

Groetjes

2. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    waarom reageert er niemand?

3. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Van de termijn echo heb ik geen idee.. en van je heup eigenlijk ook niet ..
    Wel weet ik dat moeheid bij de zwangerschap hoort ;)
    En denk echt niet dat jeje aansteld hoor.. Het hoort er nou eenmaal bij :)

4. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    nee je stelt je niet aan moe zijn hoort erbij en geloof me er komen nog veel meer kwaaltjes wen er maar aan ..

geniet gewoon lekker en maak je niet zo druk ..

liefs flower

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    en je krijgt meestal een foto mee en anders vraag je dat gewoon aan ze ..

6. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    misschien reageert er nog niemand omdat het nog vroeg is....

alle vragen die je hebt moet je even op papier zetten en meenemen naar de vk, hem/haar kun je alles vragen.

tis alweer even geleden dat ik zwanger was, dus weet zelf niet meer wat een termijnecht is. heb even voor je gegoogled,en dit heb ik gevonden:
    Alle zwangere vrouwen krijgen de mogelijkheid aangeboden om een termijnecho te laten maken tijdens of na het eerste bezoek aan de verloskundige. Deze echo wordt in principe gemaakt voor 14 weken zwangerschap, maar bij voorkeur tussen de 10 en 12 weken zwangerschap. De termijnecho wordt gemaakt om te bepalen of de zwangerschapsduur op basis van de eerste dag van de laatste menstruatie overeenkomt met de duur van de zwangerschap op basis van de echo. Zekerheid over de duur van de zwangerschap is belangrijk voor het verdere vervolg van de zwangerschap.

Behalve het bepalen van de termijn, wordt er bij deze echo ook gekeken of de zwangerschap intact is en of er misschien sprake is van een meerlingzwangerschap.

U krijgt van deze eerste echo 2 foto’s mee naar huis.

Een echo die voor de 11 weken gemaakt wordt, wordt meestal inwendig (via de vagina) gemaakt, omdat de beeldvorming via de buikwand nog niet optimaal is.

en wat die moeheid betreft, ja dat is heel goed mogelijk, gewoon lekker gaan slapen.

hoop dat ik je heb kunnen helpen

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai Meis,

Je stelt je absoluut niet aan.....vanaf 5 a 6 weken beginnen de meeste zich hondsberoerd te voelen.
    Vermoeidheid is daar een punt van.
    Verder is je baarmoeder nu aan het groeien en zich aan het klaarmaken voor de baby dus het kan best zijn dan je daardoor wat pijn in je gewrichten hebt.

Geen zorgen maken meis...het hoort er allemaal bij en je stelt je absoluut niet aan...lekker toegeven aan je slaap want je hebt het nodig hoor.

8. Aslanck

Aslanck Actief lid

2 jul 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Dank je wel allemaal voor jullie antwoorden...

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Hoi,

Als je nu 5 weken bent, dus volgende week 6 weken met de echo, zullen ze wel een inwendige echo maken. Heb ik zelf geen ervaring mee, maar volgensmij gaan ze dan met zo'n slangetje bij je vagina naar binnen en kijken ze dus via je baarmoedermond (correct me if i'm wrong :p )
    Als t goed is zien ze dan een hartje kloppen en kunnen ze zien of de zwangerschap intact is (dus of ie ook echt in de baarmoeder zit enzo)
    Volgensmij krijg je wel een fotootje mee als je dat wilt, anders gewoon ff vragen. Is er trouwens een reden dat je al zo vroeg je echo hebt?

Met je heup kan ik je niet helpen vrees ik..

Moeheid had ik ook al snel last van hoor, is heel normaal zeker het eerste trimester, en daarna wordt het beter zeggen ze (was bij mij helaas niet zo, maar bij de meeste mensen wel). Maargoed, je stelt je dus niet aan wat je moeheid betreft ;)

10. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Heel normaal dat je je een beetje zorgen maakt.
    Dat moe zijn is heeel normaal :) (helaas).
    Ik kreeg wel zo'n fototje mee, maar dat ligt volgens mij aan je vk.

Veel succes 28 juli!

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Op n fototje zo vroeg in de zwangerschap is bijna niks te zien hoor. Denk niet dat je al n babietje ziet want dat is niet zo.
    Waarschijnlijk iets met n bolle kant wat t hoofdje wordt en als je geluk hebt een wit puntje wat aan en uit knippert...dat is dan t hartje.
    Waarschijnlijk kijken ze ook meteen even naar je eierstokken en baarmoeder.
    Moeheid is DE kwaal voor de komende tijd.
    Daarbij kan je misseljik zijn buikpijn hebben en een dikke buik en opgezette en/of pijnlijke borsten krijgen. Dat is allemaal de schuld van het zwangerschaps hormoon HCG.
    Je heupen kunnen idd mee gaan doen maar dat vind ik wel wat vroeg. Maar je kan zowiezo spierpijn hebben ofzo terwijl je niks gedaan hebt waar dat aan te wijten valt. Oja en vergeet niet mijn favoriet: Banden pijn. Door je oprekkende baarmoeder rekken de banden die je baarmoeder op zn plekkie houden op...en dat voel je met enige regelmaat (doorgaans) vooral als je niest is dat erg fijn (not!)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    ...zeg ik na al die vervelende kwaaltjes opgesomt te hebben... :oops:

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    van je heup weet ik niet, en ik ben ook erg moe en voel me erg in zo'n hang stemming dat ik mezelf gigantischg in de weg loop

Deel Deze Pagina