stoppen met roken! (zwanger )

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gimena, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gimena

gimena Niet meer actief

ik rook al vanff me 14e 6 sigareten op 1 dag .
    nu dat ik een tijd terug positief heb getest ben ik gestopt met roken!
    eerst afgebouwt natuurlijk!
    2 sigaretten op 1 dag.
    om de dag een sigaret.
    en nu 8 dagen niet meer gerookt!
    ben zo trots op me!
    ik wil al heel lang stoppen en nu is het me gewoon gelukt! =D> :D

Wie ken dit gooi je verhaal erop...of tips altijd handige voor wie het niet lukt!
    veel liefs gimena

2. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Hoi gimena wat goed van je dat het lukt, toen ik wist dat ik zwanger was van mijn eerste ben ik ook direct gestopt en ik was toch een stevige roker en dat is nu 5 jaar geleden en sindsdien geen sigaret aangeraakt, terwijl normaal stoppen nooit lukte maar ik zeg nu als een baby in je buik geen reden is om te stoppen wat dan wel?

succes met je zwangerschap verder.

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wat super goed dat je gestopt bent zeg.
    Je mag zeker trots op jezelf zijn.
    Maar natuurlijk doe je het voor je kleine wondertje in je buik, en natuurlijk voor jezelf.
    Gelukkig heb ik nog nooit gerookt.
    Ik zat pas op een verjaardag, en toen zat er een meisje die dus hoogzwanger is, de ene naar de andere sigaret te roken, dat is dan toch wel heel erg om te zien.

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Super Super hou vol he meid je kan het. =D> =D> =D>

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Goed dat je gestopt bent, het beste voor je kind, en natuurlijk voor jezelf.
    Ik snap sowieso niet dat vrouwen roken tijdens hun zwangerschap.

6. nathalie88

nathalie88 Actief lid

30 jan 2009
    279
    0
    0
    delft
    Ik ben ook direct gestopt begon met roken op me 10de en lukte me ook nooit om te stoppen.
    toen ik wist dat ik zwanger was ben ik direct gestopt, gek is dat eigelijk dat dat dan wel ineens lukt.
    ben heel blij !! rookte een pakje cabelero 30 op een dag en koste me toen 6 euro ( ondertussen is die nog duurder)
    hou het wel vol he! tegen mij zeggen ze ja je gaat toch wel weer roken al;s je niet zwanger meer bent.
    haha d8 het niet hoor ben super blij dat ik eindelijk ben gestopt!;

xxx

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Goed zo dat je gestopt bent en je mag zeer zeker trots op jezelf zijn!

Ik ben gestopt met roken op de dag dat ik een positieve test in mijn handen had. Moet zeggen dat het mij heel makkelijk is afgegaan. Had soms wel eens de behoefte eraan, maar kon daar heel makkelijk in omschakelen. Nu vind ik het zelf stinkende rotzooi. Vriend rookt wel nog, meestal alleen in weekend en ik vind hem dan zo stinken hè, bah zo wil ik zelf niet meer ruiken. Ons huis is ook rookvrij. Iedereen gaat maar lekker buiten roken.
    Voor mijn zwangerschap meerdere pogingen gedaan zonder resultaat. Stond er toen blijkbaar niet volledig achter. Is gewoon iets wat tussen de oren zit, een gewoonte die je moet afleren.

8. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi allemaal,
    wat goed van jullie dat jullie zijn gestopt met roken.( ben er jaloers op)
    ik zelf rook wel nog heb er ook echt moeite mee om ermee te stoppen.
    Maar het komt vooral vn de spanningen nu denk ik...ik rook er 5 per dag maar ga me best doen vooral ik nu jullie verhalen lees.

groetjes

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben gestopt toen ik zwanger wilde worden en ben er nog elke dag superblij mee. Ik ben ook erg trots op mezelf en het bied zoveel voordelen, nooit meer die afhankelijkheid en die stress als bv je aansteker op is

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ben nog niet gestopt, wel geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.. Van 20 sigaretten per dag wel teruggegaan naar hooguit 2 op een dag. vind dat nog best goed.. tuurlijk gaan we ervoor om helemaal te stoppen en dat gaat ook vast wel lukken:D:D

11. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Zowel bij de eerste als nu lukte t pas aan t eind van de 3e maand... Zodra ik gestopt ben gaat t redelijk, maar naar dat stoppen toe werken blijft moeilijk.
    Ik ben na de eerste keer stoppen ruim drie en een half jaar van de stinkstokken afgebleven, maar toen mijn man (destijds militair) in Uruzgan zat ben ik weer begonnen, en mijn god wat had ik dat gemist zeg!!!
    Minderen, en van 20 naar 5 sigaretjes per dag gaan lukte me ook al niet goed, ik heb er geen stop op zitten... Wel hebben we altijd buiten gerookt vanaf dat er gezinsuitbreiding kwam, en als t regent in de schuur. Maar ook dat help niet bij de 2e keer stoppen.
    Ik heb uiteindelijk maar geaccepteerd dat ik een verslaafde ben, en gewacht tot ik echt niet meer wilde roken. Was ik meteen in het begin gestopt dan had ik t niet gered.
    Ben nou eenmaal zwaar verslaafd, en zal dat wel altijd blijven. Vind t ook nog steeds niet vies! Maar je kindje bedwelmen met sigarettenrook (ookal rook je buiten, t blijft echt wel hangen) vind ik echt heel naar! Dus geen sigaretjes meer voor mij, alle respect voor de mensen die meteen kunnen stoppen en geen boze blikken naar de mensen die dat niet kunnen. Het is zó moeilijk!!!

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Bij mijn oudste heb ik 'stevig doorgerookt'. Zat in die periode met veel stress (geen excuus!!) en mijn verloskundige zei dat ze "al trots op me was als ik een beetje minderde". Ik was dus ook niet echt gemotiveerd.

Achteraf heb ik me echter zoooooo schuldig gevoeld!! En nog steeds! Iedere dag weer prijs ik mezelf gelukkig dat mijn meisje gezond is en er niks aan heeft overgehouden.

Toen ik zwanger was van mijn tweede, wilde ik dus ook meteen stoppen! Maar de herinnering aan dat schuldgevoel bleek niet genoeg om dat zo 1, 2, 3 voor elkaar te krijgen (ik rookte ruim een pakje sigaretten per dag en dan nog twee pakjes shag in de week) en ik werd wanhopig! Uiteindelijk was ik 10 weken zwanger (nog vrij snel gelukkig!) toen ik voor acupunctuur ben gegaan. Als je ECHT wil stoppen, is dit een supermethode!

Kort samengevat; afgelopen maart was het drie jaar geleden dat ik ben gestopt met roken en ik ben er SUPERTROTS op!

13. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi

ik rookten 30 sigaretten per dag nu net 1 week gestopt!!!
    ik heb al 2 kinderen uiteraad ben ik bij deze ook meteen gestopt
    en bij ons in huis wordt ook niet gerookt!!!!

14. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Toen ik merkte dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met roken en ik rookte 40 sigaretten per dag.

Alleen moet ik wel eerlijk zijn ik mis het enorm.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    knap hoor!!!!!!

ik ben nu 12 weken van het roken af vind het zo nu en dan nog wel erg moeilijk om er af te blijven maar het lukt! en ben super trots!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    bij mijn eerste zwangerschap kon ik niet stoppen en rookte alleen 's avonds als manlief thuis was overdag kwam ik er niet aan soms was 's avonds 1 trekje al genoeg
    (heb bij jelle veel stress gehad en een moeilijke periode omdat mijn vader bij 12 weken zwangerschap is overleden)

16. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Ik heb me vreselijk druk gemaakt over het stoppen met roken tijdens de zwangerschap. Kan ik dat wel???Als ik het niet kan hou ik dan niet van mijn kind enz .... (10 April) de positieve test in handen na anderhalf jaar.....Ik ben gelijk gestopt en ik denk er wel, vooral na het eten, aan maar als ik dan denk aan de baby in mijn buik gaat de "trek"over. Mijn vriend rookt buiten en wil ook stoppen,maar eerst ik dan hij anders is het huis te klein (hebben eerder samen een stop poging gedaan ;) )
    Ik wil iedereen heel veel succes wensen met stoppen en de mama's en papa's die al gestopt zijn hou vol!!! Ook nadat de kleine is geboren....

Gedachten die mij helpen:

-Je doet het voor een goed doel, namelijk een gezond kind.MET EEN GEZONDE MOEDER!!!
    -geld besparen
    -goed voor eigen gezondheid
    -na bevalling moet je je baby alleen laten om te gaan roken en roken achter de kinderwagen is NOT DONE!!!!
    -Als ik erg veel zin heb in een sigaretje denk ik gewoon even aan vieze roggelende oude mevrouwen hahaha

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    toen ik zwanger was van mijn dochter ben ik gelijk gestopt met roken maar toen zij 3 maanden was ben ik helaas weer begonnen.
    nu wij voor een 2de gingen ben ik gestopt toen ik ook stopte met de pil, ik was ronde 1 zwanger dus maar goed ook. nu ben ik alweer zo'n tijd gestopt en nergens geen last van gehad tot de laatste 2 weken nu! jeetje wat heb ik steeds een zin in een sigaret! maar ik doe het niet, ik mag ook geen broodje rosbief of lekker carpaccio en ik mag ook geen alcohol dus ook geen sigaret voor mij!

18. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wat super dat je gestopt bent.
    ik rookte vanaf mijn 12de en ik zei altijd tegen mijn man ik zie wel of ik stop met roken daar ga ik nu nog niks over zeggen maar ik probeer het zowiezo. en dan hoop ik of het lukt.
    nou hij had er totaal geen vertrouwen in en dacht die stopt nooit. ik rookte 25 sigaretten op een dag.
    na bijna 2 jaar had ik eindelijk een positieve test in handen.
    ik dacht rook nog 1 om het af te leren en dan probeer ik te stoppen.
    ik werd er gelijk zo beroerd van. dat ik het gelijk aan kant heb gelegd.
    mijn man rookte ook die is 2 weken later gestopt en we hebben allebei geen sigaret meer aangeraakt. ben in tussen 15.5 weken zwanger en heb er ook totaal geen zin dus voor mij was het een makje ;)

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dat helpt ook dat je man gestopt is!

20. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik rookte vanaf mijn 15e.
    Toen ik een positieve test in mijn handen kreeg, ben ik eerst gaan minderen en met 10 weken zw echt gestopt. Laatst even een hijsje genomen van een sigaret van mijn vriend..
    Bah wat is dat goor. Vind het niet eens meer lekker. Als ik mijn vriend kus is het ook net of ik een asbak kus..
    Er wordt hier ook absoluut niet meer in huis gerookt!
    Mijn vriend zei als de kleine geboren is WIL ik ook stoppen..(nou ik ben benieuwd) ;)
    Als ik ben bevallen wil ik ook niet meer beginnen met roken.. Kost alleen maar geld.

Deel Deze Pagina