slecht eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door joycje, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hai,

Sinds ik zwanger ben ben ik nog pietluttiger geworden met avondeten. Ik word nergens meer blij van tenzij het spinazie of boerenkool is of broodjes haring ;). Maar dat iedere dag is ook zo wat he!.

Ook is het zo als we ergens anders eten en ik hoef zelf niet te koken dat het wel goed gaat. Heeft er iemand tips voor makkelijk maar toch gezond avondeten? En zijn er meer die hier last van hebben en wat doe je om genoeg vitamines binnen te krijgen?

Groetjes joyce

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb dat is sinds 28wkn geen eten meer binnen kan houden.......maakt niet uit wat ik eet.

Dat is wel anders als jou probleem maar uiteindelijk komt het op het zelfde neer.
    Ik ben bij een dieetiste geweest en zij adviseerde om zwangerschapsvitamine bij te gaan slikken en te eten wat ik wel binnen hou. Bij mij is dat over dag graan producten en melk en 's avonds eet ik rijst met een beetje groente, want vlees vind ik ook niet lekker.

Voor jou kleintje hoef je geen zorgen te maken! Die krijgt echt alles wel gewoon binnen, die pakt het wel van jou weg. Voor jou is het minder gezond maar zolang niet gaat afvallen is er nog niks aan de hand.

Sterkte! Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik vond in het begin van mijn zwangerschap ook echt niets meer lekker. Wij aten dus gewoon waar ik me nog toe kon zetten. Wel vaak dingen die snel klaar zijn (pasta, rijst) zodat we niet voor jan-met-de-korte-achternaam stonden te koken, en regelmatig ook 'slechte' dingen zoals tosti's of brood met gebakken ei ofzo. Gewoon zodat ik wel iets at. We gingen er maar van uit dat het over zou gaan, en dat gebeurde ook :D
    Nu heb ik alleen nog maar trek in gezond eten (ok, heel af en toe is -zelfgemaakte- pizza toch ook wel erg lekker...) dus ik heb het weer ingehaald.

4. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Door extreme misselijkheid ook slecht eten (en afvallen). Ik slik Femnatal, dat zijn zwangerschapsvitamines. Mijn gyn zei dat ik gewoon moest eten wat ik lekker vond. In jouw geval dus veel spinazie en boerenkool en broodjes haring ;). Klopt dat je kindje pakt wat hij/zij nodig heeft, maar jij moet ook overeind blijven.

Ik merkte hier wel zodra ik zelf niet kookte, maar manlief, dat ik dan niet zo misselijk was dan wanneer ik zelf kookte, en dus ook meer kon eten. Mijn man vind het leuk om te koken dus dat was geen probleem.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben ook een pietlut geworden met eten. Overdag alleen nog brood met pindakaas, ontbijtkoek, fruit, drinkyoghurt en sinaasappelsap. En soms wat kaakjes. Avondeten eet ik maar heel weinig, groente al helemaal niet. Ik probeer het wel, maar wordt er zó misselijk van, terwijl ik me verder prima voel. Het enige avondeten wat ik wel erg lekker vind ik pasta met een beetje tomatenpasta en kaas. En Macdonalds :). Maar dat halen we hooguit 1 keer per maand.

6. meisje1981

26 jun 2008
    57
    0
    0
    ja ik heb ook avondeten problemen pff ik wil steeds geen warme eten.. alleen soep, tosti, crakers met appelstroop of kaas of anders.. fruit, cherry tomaat eten mmm verder warm eten lust ik niet zo meer.. heel weinig zeg maar een paar keer hapjes dan genoeg ..wel vervelend he mja
    ik hoop dat binnekort iets beter met warme eten?
    of hele zwangerschap lust die warme eten niet??

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hier nog iemand die niet meer normaal kan avondeten.
    Overdag gaat goed, brood en fruit.
    Maar avondeten krijg ik dus echt niet weg. Ik eet dus bijna elke avond gewoon brood of fruit. Als ik 1x in de week een paar happen rijst en groente eet is het veel. (vlees en aardappels gaat al helemaal niet)

Ik ben nu dus ook nog geen 3 kilo aangekomen en heb maar een klein buikje (ben al slank van mezelf) maar beebje doet het goed!

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat is hier ook wel een beetje zo ja. Echt iets lekker vinden of ergens trek in hebben 's avonds is er niet bij. Ben niet misselijk dus ik eet wel wat, maar koken daar kan ik mezelf erg lastig toe zetten! En ik eet ook niet voor het lekker, maar meer omdat het moet.

Maak vaak omelet en daar doe ik rauwe groenten bij. Of ik koop een maaltijdsalade met tonijn. Wel wat duurder, maar erg makkelijk en toch gezond. Zelf een soepje maken van verse groenten doe ik ook soms...

Probeer wel overdag bijv. tomaatjes of andere rauwkost bij lunch te eten en wat meer fruit, heb het idee dat ik het daarmee wel enigszins compenseer...

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    thanks voor de reacties.Idd neem ik ook wat meer fruit en compenseer daarmee. Verders gaat het de laatste tijd wel ietsje beter. Slik ook complete vitamines van davitamon geloof ik voor mama en baby.

10. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Let wel op dat je niet meer dan 2 keer per week spinazie of andere nitraatrijke groenten eet (zoals andijvie). Dat is namelijk niet echt goed voor je.

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    En hier ook nog iemand die helemaal geen zin heeft in avondeten. En ik heb hetzelfde wat jij hebt...als iemand anders kookt dan kan ik opeens wel eten...hmmm hihi:p. Zelf kan ik me er niet toe zetten en neem dan brood en ipv groente heb ik nu steeds winterwortelen en tomaten in huis...

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    ohhhh ik ken het probleem verschrikkelijk :S
    als ik het zelf klaar maak dan eet ik daarna erg weinig (vandaag b.v 3 aardappelkroketjes, 2 happen van mijn worteltjes en 1 hapje kip hawai) krijg dan gewoon kokhalsneigingen!
    Gekke is als ik bij mijn ouders thuis eet dan eet ik wel gewoon goed maar dat komt misschien omdat ik het dan zelf niet klaar gemaakt heb ofzo?
    Volgens mijn verloskundige kan het geen kwaad als ik later op de avond toch nog iets probeer te pakken en zorg dat ik wel voldoende fruit eet en eventueel b.v komkommer tussendoor ofzo. Verder heb ik gravitamon tabletten (die ik soms ook wel vergeet moet ik eerlijk toegeven)

13. Minke1979

Minke1979 Actief lid

8 sep 2009
    326
    0
    0
    Noord-Holland
    even een vraagje he,
    mag je nu wel of geen verse brie van Albert Heijn?

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik lust vooral de ongezonde dingen.. hele dag zin in snoep terwijl ik normaal nooit snoep, althans wel eens een koekje, maar niet echt snoepen. Nu echt zin in zoete dingen.
    Avondeten gaat, zolang ik niet te lang doe over het klaarmaken. En ik bedenk last-minute waar ik zin in heb die dag ofwel wat ik denk weg te krijgen. Maar ik denk dat het bij mij anders is. Ik zit nog in mijn eerste 3 mnd en ben gewoon ook nog veel misselijk..

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tipje: check de verpakking. Als er op staat dat het gemaakt is met gepasteuriseerde melk, mag het gewoon :) Maar hier in NL kun je haast niet aan "slechte" brie komen, hoor, dus je mag het bijna altijd hebben. Zolang er geen 'au lait cru' (=rauwe melk) op de verpakking staat, is er niks aan de hand.

Deel Deze Pagina