Mijn eitjes zijn weg....of niet te vinden. Help?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prinses, 27 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Had ik donderdag nog 2 eitjes links. 1 van 13 mm, en een langgerekte van 17 bij 10 mm, waren ze nu niet meer te vinden. Baarmoederslijm was van een mooie dikte. Rechts wel wat kleine eitjes. 1 van 10 mm, kon nog uitgroeien. Gyn had geen verklaring. We zagen wel een soort van witte vlek in de linkereierstok. De gyn gaf aan niet te weten wat dit was. Zou dit een cyste kunnen zijn, waarin de twee eitjes zijn verdwenen? Iemand iets soorgelijks meegemaakt? Baal baal...... Maandag terug komen voor controle.:(

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kan het niet zijn dat die van 17 mm inmiddels gesprongen is en dat je daardoor in de eierstok nog het restant van de follikel zag? Op een echo kun je wat vocht zien in je eierstok als je net je eisprong gehad hebt. Vocht is op een echo te zien als een zwarte vlek, maar wie weet heeft dat witte er ook mee te maken?

Heeft de gyn ook voorgesteld om over een week je progesteron-waarde in je bloed te meten? Daar kun je aan zien of je een (goede) eisprong hebt gehad.

3. Zolang je follikels onder de 15mm zijn, kunnen ze weer verdwijnen. Je 'lange' follikel was 17x10, dus gemiddeld 13,5mm.. Het kan dus helaas wel.. Houden ze je goed in de gaten?

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Maandag weer controle.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb ook eens gehad dat mn eitjes ineens verdwenen waren. Onder de 14/15mm zijn ze nog niet dominant en kunnen ze dus weer verdwijnen.

Bij mij groeide toen het bms ook mooi en uiteindelijk op dag 19 een dominant ei van 16mm en op dag 23 eisprong.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Oh en die witte vlek lijkt me geen cyste.. die zou zwart moeten zijn dan, net als een follikel.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Oké dat geeft hoop. Was je cyclus dan ook langer dan normaal?

8. Radha

Radha Lid

9 dec 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het ook gehad. Had toen een hele rare cyclus. Ook een aantal follikels van 13 en 15 die de volgende echo ineens waren verdwenen. Is echt frustrerend he?! Ze hebben er niet altijd n verklaring voor. Hoe rot voor jou ook. Succes met t vervolg. Hoop op n mooi resultaat voor je!

9. Radha

Radha Lid

9 dec 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij was mijn endocyste trouwens wit op de foto. Ik heb er n foto van en zal thuis s kijke

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb dat ook 2x gehad. Een keer dat er een follikel van 17mm verdwenen was. en een keer dat er twee follikels van 19mm verdwenen waren.
    Ik had geen eisprong gehad. Maar een week later ineens wel weer een mooie grote follikel en positieve ovutest en eisprong van een nieuw ei.
    Het schijnt wel vaker te gebeuren bij clomid gebruik heb ik me laten vertellen door mn gyn. Gebruik jij ook clomid?

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat betreft cystes: je hebt 2 soorten:
    - met vocht, deze zijn zwart op de echo en verdwijnen meestal vanzelf weer
    - endocystes: deze zijn grijzig op de echo en verdwijnen niet zomaar spontaan, maar dat hoeft geen probleem te zijn als ze klein zijn.

Ik hoop dat maandag er weer eitjes in beeld komen :). Succes!

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik gebruik Menopur.

Ik ga er morgen weer heen, en hoop dan wat te zien.

13. Bammar

Bammar Lid

6 jul 2013
    88
    1
    8
    Vrouw
    PM
    Sterkte moben, ben benieuwd.

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gewoon een prachtig mooi ei van 20 bij 21 mm. Die muts had hem gewoon niet gezien. Nu wordt de timing wel een beetje lastig. Ik heb net de Pregnyl gespoten, en morgen, 25 uur na de prik is de IUI. Normaal is dat 40 uur. Aan de ene kant ben ik bang dat hij vandaag al springt, of dat de IUI te vroeg zal plaats vinden. Onzeker, onzeker maar ben wel blij met mijn ei.

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hier een stille lezer. Wat fijn dat je zo'n mooi ei hebt! Ga er maar van uit dat alles nog mooi op tijd is. Succes!

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    In overleg met de verpleegkundige toch al zelf aan de slag geweest.;) het komt de zaadkwaliteit morgen misschien minder ten goede, aan de andere kant als het ei al weg is, is dat ook een beetje jammer. Hopen op een goede afloop deze maand.

17. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Lekker dat je helemaal in de stress zat omdat ze niet goed keek.. Maar super dat je eitje er toch nog zit! Succes morgen

Deel Deze Pagina