kans op vanishing twin syndrome

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hip1983, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    hoi allemaal!

vandaag heb ik voor de 2de x echo gehad, ik ben ongeveer 7 weken zwanger van een twee-eiige tweeling.
    nu ligt 1 vruchtje achter in groei. het hartje klopte wel, maar het vruchtje was dus een stukje kleiner dan de andere.
    de gyn vertelde ons dat die misschien nog bij ging groeien en volgende week evengroot zal zijn. maar dat er ook een kans is dat die stopt en verdwijnt...het vanishing twin syndrome.
    volgende week heb ik weer een echo voor te kijken hoe het dan is.

ik maak me best wel zorgen eigelijk. we zijn al 2 jaar bezig voor een kindje, hebben 9 iui behandelingen achter de rug en heb 2x een mk gehad. toen we vorige week hoorde dat ik in verwachting ben van een 2ling waren we zo blij!
    natuurlijk komt er vanalles op je af, maar we vinden het vooral heel mooi en speciaal dat wij na alle ellende een tweeling gaan krijgen.
    en nu bestaat er dus de kans dat er eentje verdwijnt! pff gaat weer een slopende week worden denk ik.

heeft iemand hier ervaring mee? en het liefste dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen?
    dankjewel alvast voor de reacties.

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Geen ervaring mee. Maar wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie kleintje mooi mee gaat groeien.

3. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Wat een spannende week voor jullie! Hier hetzelfde gehad helaas is het 2de kindje bij ons gestopt met groeien en ben ik met 12 weken verloren helaas.

Weet jij hoevewl verschil tussen de 2 zit? Hopelijk blijven ze gewoon allebei zitten!

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier op de eerste echo al duidelijk dat het om het vanishing twin syndrome ging, een vruchtzakje was alleen nog een zakje met een puntje en de ander echt al een zakje met een garnaaltje erin. De kans was heeeeeeeel klein dat beeb2 nog ging groeien en op de echo erna(twee weken later) was beeb2 helemaal weg.

Vind het nogsteeds een bizar idee.

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Het verschil is ongeveer 4 dagen maar niet goed te meten omdat ik pas net 7 weken ben. alletwee de hartjes klopte wel even sterk.

Verdrietig dat het bij jullie niet goed is gegaan, hoe gaat het lijkt me toch best moeilijk of niet?

ik hoop dat er nog een paar succes verhalen voorbij komen, geeft me mss wat hoop.

6. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hopelijk zit alles goed! Lijken me inderdaad slopende weken.

7. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Bij mij klopte beide hartjes zwak, 1 is toen dus gestopt en de andere heeft een flinke groeispurt gemaakt. Ik vind het nog steeds moeilijk vooral als ik een tweeling zie, maar ik ben wel heel blij dat dit kindje er nog is, dat was bij mij ookheel onzeker...

Hopelijk komen er ook nog positieve verhalen voorje!

8. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Helaas zelf ook geen positief verhaal..
    vandaag weer echo gehad en het 2de vruchtje is al bijna weg, hartje klopte ook niet meer.
    vruchtzakje en dooierzakje zitten er nog, maar zijn al kleiner dan vorige week volgende week nog es terug om te kijken hoe het dan is of het al helemaal weg is.

met de andere gaat het wel heel goed. was goed gegroeid en hartje klopte goed, dus daar ben ik wel blij om.
    het voelt wel als een verlies dat die andere er niet meer is.

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Veel sterkte met het verlies.

En fijn dat je andere kindje het wel goed doet.

Deel Deze Pagina