Wanneer proberen voor een volgend kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MoM8910, 2 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Okay, dus ik ben zo’n 4 maanden geleden bevallen maar ik heb nu alweer nesteldrang..

    Nog meer dames die kindjes heel kort op elkaar gehad hebben?

    Wij zijn zo’n 4 jaar bezig geweest met het krijgen van onze eerste kindje en door wat medische hulp is die gekomen. Nu heb ik zoiets van: voor hetzelfde geld lukt het helemaal niet. Aan de andere kant, zo ben ik volgende maand al zwanger en ik weet niet of dat zo fijn is..
     
  2. mokka88

    mokka88 Fanatiek lid

    2 jun 2017
    1.014
    549
    113
    Tja dat blijft altijd een raadsel
    Volg je gevoel!
     
  3. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Mijn hart en hormonen zeggen; Doen!! Je wou toch altijd 3 kinderen

    En mn hoofd zegt: misschien beter nog een paar maanden wachten
     
  4. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    En wat zegt je man :p?
     
  5. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Niet zoveel.. volgens mij vind ie t best want hij is slim genoeg om te weten dat onbeveiligde sex tot nog een kind kan leiden en toch doet ie ‘t ;) we hebben het er wel over gehad maar het was niet zo van: ja, laten we ervoor gaan of nee, doen we niet. Meer: we zien wel :D

    Hij weet dat ik er nog een wil en dat dat dan de laatste is. (Daarna wilt hij zich laten steriliseren)
     
  6. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Toen onze zoon zeven maanden was zijn we weer begonnen met proberen, er rekening mee houdend dat het weer even kon duren maar dat (plus +- negen maanden) was ook de minimale leeftijd die we ertussen wilden. Ze schelen straks hopelijk zo'n 2 jaar en 3 maanden.
     
  7. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohja, hoe de gesprekken gingen;
    Man zei bij de geboorte dat hij er nog wel een wilde, toen lag ik van :eek::eek::eek: haha.
    In m'n hoofd had ik we kijken na een half jaar wel hoe het gaat enz.
    En uiteindelijk uitgesproken dat het me wel wat leek het weer te proberen en dat was eigenlijk meteen prima doen we. :oops:

    Oeps wilde bewerken, niet 2x posten. Sorry :$
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Hier weinig verschil! Een dochter van ruim 8 maanden en nu ruim 9 weken zwanger:)
    Zo'n 15 maanden verschil straks. Was nu de eerste ronde direct raak :)
     
  9. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Misschien een idee om toch een goed gesprek te voeren welke leeftijd er voor jullie beiden minimaal tussen moet zitten en er dan gewoon voor te gaan :).
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik had dat ook na de bevalling! Bij mij waren Dat puur mijn hormonen...
    Dikke depressie erna gekregen. Met 1 jaar en een maand weer gaan proberen en direct raak.
    Persoonlijk vind ik na 4 maanden wel erg snel maar goed als jij dat wilt moet je dat doen.
    Ik krijg nu al commentaar dat wij zo snel zijn Hahaha
     
  11. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Jaa, ik denk het ook hoor. Gewoon hormonaal. Als ik dan kijk naar die kleine wil ik ook de tijd nemen nu ze nog zo klein zijn. Blijft lastig want we zijn toen een aantal jaar bezig geweest met zwanger worden en nu is heel dat traject voorbij! Mis toch ook wel ergens dat dromen over een baby ofzo. Slaat nergens op natuurlijk
     
  12. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Je moet gewoon doen wat goed voelt! En wat een ander daarvan vind moet je lak aan hebben.
    Een kind is natuurlijk niet zomaar iets en moet wel een weloverwogen besluit.
    Vervelend dat jullie er zolang over hebben gedaan.
    Wat ik wel merk is dat mijn dochter nu 1,5 echt super intensief is. Hele uitdagende leeftijd. Toen wij begonnen was ze wat rustiger en nu ik zwanger ben denk ik weleens van kan ik dit wel aan straks? Hahaha geniet iig lekker van je kindje en denk er goed overna.
    Het kan zijn dat je gevoel straks weer wisseld je bent nu nog aan het ontzwangeren. Maar misschien wordt het alleen maar sterker. Doe wat goed voelt.
    Andere mensen hebben altijd commentaar op bepaalde dingen merk ik zelf.
     
  13. Logan

    Logan Niet meer actief

    Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ik moest wachten tot negen maanden na de bevalling vanwege de keizersnede en nu weet ik ook niet goed wat te doen. Stel het zou gelijk lukken, is het wel erg kort er op. Stel het duurt weer vier jaar dan zit er zo veel tussen.
     
  14. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Ik heb ook een keizersnede gehad, de gyn zei toen 6-12 maanden afhankelijk van hoe je geneest maar overal online lees ik verschillende dingen. Zelfs mensen die zeggen dat je 2 jaar moet wachten! :-O
    Ik ben wel heel makkelijk hersteld van de keizersnede gelukkig.

    Ik ben ook bang dat het weer heel lang gaat duren om zwanger te worden. Een vriendin, haar zoon is al 4,5 jaar en ze is sinds 1,5 jaar bezig met proberen. 1 miskraam 2 jaar geleden en nu 8 rondes IUI :(

    Denk dan ook dat ik nog gebruik kan maken van de hormonen die ik heb. Maar tis echt moeilijk hoofd en hart. Hoofd is denk ik verstandiger... toch?!?! :D
     
  15. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik voel me ook weer mezelf :). Je hoeft mij niet te vragen wat je moet doen, ik weet het zelf ook niet zo goed :roflmao:
     
  16. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Wat heb ik daar nou weer aan?! :roflmao::roflmao::roflmao:

    Nou, we zien wel. We hebben het vorige week een paar keer onveilig gedaan terwijl ik wel het idee had dat t rond de tijd van mijn eisprong zat. Kijk over twee weken wel. Ik geef ook nog bv dus word niet ongesteld.

    Denk als ik niet zwanger ben dat we toch nog even gaan wachen.. even
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Hahaha!!
    Succes met wat je ook besluit :)
     
  18. Nymeria

    Nymeria Bekend lid

    5 okt 2017
    667
    655
    93
    Vrouw
    Dit herken ik heel erg. Dat gevoel. Je neemt soort afscheid van dat traject. En hoewel je hebt wat je wou, een baby, is het toch ook een afsluiting van een periode. Bij mijn eerste heb ik daar zoveel om gehuild na de geboorte (kraamtranen). Zat voor haar ook in de mmm. En ineens was onze wens werkelijkheid geworden en voelde als soort rouw proces om afscheid te nemen van dat traject.

    Niemand kan voor jou beslissen wat een goede/handige tijd is om weer voor een kindje te gaan. Dat kunnen alleen jij en je man beslissen.
    Wij hadden nog niet echt een wens voor een 2e na onze eerste, ja wel ooit. Maar ben toen mijn dochter 10 maanden was spontaan zwanger geraakt. (Zonder mmm dus). Echt een wonder en ook even slikken. Maar super blij natuurlijk. Onze kindjes schelen dus 19 maanden.

    Pittig maar ook geweldig. Nu ze 4 en 2,5 jaar zijn is het echt leuk. Samen spelen en ze groeien echt samen op. Maar heb ook wel erg het gevoel gehad dat ik stukken gemist heb van mijn dochter. Als je een baby hebt gaat daar toch net even meer aandacht naar toe en die zie je zo erg veranderen. Toen mijn zoon 1 was keek ik foto's van een jaar terug en ineens besefte ik van WoW mijn dochter is ook ineens groot geworden. Voor mijn gevoel heb ik dat gemist.

    Als we nu een 3e krijgen dan vind ik het wel leuk dat ze net even wat bewuster er van zijn. Dus voor elk leeftijdsverschil is wat te zeggen. Hoelang het gaat duren voor je zwanger bent is niet te zeggen.
    Wij zaten voor de eerste in de mmm en onze 2e kwam spontaan door 1x condoom te vergeten.

    Succes met het nemen van een keuze.
     
  19. MoM8910

    MoM8910 Actief lid

    2 okt 2017
    115
    63
    28
    Precies! Wij hebben ook in de MMM gezeten en dat is heel heftig. En ineens is het over, ja je krijgt wat je wou: kindjes, maar je bent er zolang mee bezig geweest.

    En.. gaat het lukken om zonder MMM zwanger te worden.

    Maar wil zo graag genieten van mn kindjes., en het zijn er al twee tegelijk :-D dus is al druk

    Nee joh, beter wachten nog!
     
  20. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier kriebelt het al vanaf de bevalling en het gevoel wordt alleen maar sterker en sterker. Geef alleen nog borstvoeding en wil daar niet mee stoppen. (en heb dus ook nog geen cyclus :confused:) Dus dat vind ik lastig.. wanneer bel ik het ziekenhuis weer... anticonceptie en veilig doen we sowieso niet aan. We komen ook uit een jarenlang traject en geloof er niet in dat het natuurlijk nu ineens wel kan. En mocht het wel kunnen is het meer dan welkom.

    MAar lees nu in je laatste post dat je bevallen bent van een tweeling?! Dan misschien voor jezelf zeggen ik wacht ff tot ze 6/7 maand zijn en dan verder kijken?!
     

Deel Deze Pagina