Zwanger na stoppen met pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door J90J, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. J90J

J90J Lid

2 mrt 2015
    67
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Beste lezers,

Heb mij net aangemeld en heb direct een vraag naar jullie ervaring.
    Ik ben in Januari gestopt met de pil omdat ik hier steeds meer klachten van kreeg en kinderwens. Ging er niet vanuit dat ik direct zwanger zou raken want heb de pil langere tijd gebruikt. Na het stoppen met de pil voelde ik mij heel erg goed. Was veel vrolijker, vol energie etc. Eisprong onduidelijk omdat ik een lange tijd de pil heb geslikt. Echte een week na de conceptie (2 a 3 weken na eerste dag van laatste menstruatie) begon ik paar klachten te krijgen wat passend kan zijn bij een zwangerschap maar ook bij het ontpillen. Klachten zijn misselijk na maaltijden, opgeblazen gevoel, 1 borst voelt voller als de andere maar niet pijnlijk, meer pukkeltjes en meer plassen. Wat voornamelijk opvalt is dat ik zo veel meer moet plassen als normaal. Op internet kan ik dit niet terug vinden bij de symptomen van ontpillen. Omdat de ongesteldheid uit blijft en ik klachten heb, heb ik een zwangerschaps test gedaan puur uit nieuwsgierigheid. De 1e test was positief! Echter kon ik het niet geloven en heb ik de volgende dag opnieuw getest. Dit was geen ochtendurine en was de test negatief. Paar dagen later was de test opnieuw negatief. Ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben, maar herkennen jullie de klacht vaker moeten plassen bij het ontpillen? Indien ongesteldheid uit blijft ga ik volgende week weer testen als de klachten aanhouden.

Liefs!

2. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Als ik je klachten lees kan ik niet antwoorden, ik had ze ook (en meer) en ik ben tot hiertoe nog niet zwanger.

Heb je foto's van je testjes? Hier zitten intussen al veel geoefende dames als het aankomt op onderscheiden tussen echte strepen en indrogers :D

Ik hoop alvast dat het raak is, zou wel tof zijn zo de eerste ronde ;)

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    In de eerste ronde raak zijn, kan natuurlijk...

Je symptomen van het ontpillen, kan ik volledig beamen. Die had/heb ik ook. En als je lichaam ontpilt, kan het rare dingen doen. Wel vreemd van die positieve zwangerschapstest natuurlijk...

4. J90J

J90J Lid

2 mrt 2015
    67
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Eerste test was van clearblue en daar stond zwanger op. Dit verdwijnt jammer genoeg weer uit het beeld. De andere testen waren van de Kruidvat maar was overduidelijk maar 1 streep en geen plus. Verwarrend allemaal haha.

5. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als jij een test van de Clearblue hebt gedaan en deze geeft 'zwanger' aan, dan lijkt het me niet te kunnen missen. Maar op welk moment in je cyclus heb je getest? Heb je verder geen bloedverlies of zo gehad?

Een test kan alleen maar positief uitwijzen als je daadwerkelijk voldoende HCG in je lichaam hebt hiervoor. En dat heb je niet als je niet zwanger bent.
    Hoe lang is het geleden dat je die clearblue test gedaan hebt? Ik zou hem anders zo'n 2 dagen later nog eens herhalen. Als deze weer zwanger aangeeft zou ik de huisarts bellen en overleggen.

Verder, over de testen van de Kruidvat waar je een plus op moet krijgen zijn de meningen erg verdeeld. Je hebt bij de kruidvat ook van die blauwe doosjes met 2 testen voor 5 euro. Hier zijn op het forum hele goede ervaringen mee en veel beter af te lezen. Ik zou je aanraden om deze eens te gebruiken en dan gewoon met ochtendurine.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Sommige zwangerschapstesten reageren ook op je eisprong.
    Aangezien je maar 1 positieve test hebt, denk ik dat deze op je eisprong heeft gereageerd. Je bent immers net gestopt met de pil en weet niet wanneer je eisprong is/was. Ook heb je het over "de conceptie". Hoe weet je wanneer deze was als je niet eens weet wanneer je eeisprong was?

In jouw geval zou je NOD dus 2 weken na die positieve zwangerschapstest zijn.....als die op je ei gereageerd heeft dus :p.

7. J90J

J90J Lid

2 mrt 2015
    67
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb gegokt op 28 dagen cyclus omdat dit altijd met de pil was. Maar hier kan ik natuurlijk helemaal niet van uit gaan. Toen ik dan '2 dagen overtijd' was heb ik getest.

8. HMT

HMT Actief lid

26 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt door gebruik van de pil meer vocht hebben vast gehouden Odra je er mee stopt kan dat weg gaan door meer plassen of zweten;)

Maaaarrr je kunt ook meteenzwanger zijn hoor;) ieder lichaam is anders enreageerd overal anders op

9. J90J

J90J Lid

2 mrt 2015
    67
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh sorry haha verkeerde woordkeus...

10. J90J

J90J Lid

2 mrt 2015
    67
    67
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Had ik dan niet eerder deze klacht moeten hebben?

11. HMT

HMT Actief lid

26 feb 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet zo dat zodra je stopt met de pil dat de dag erna de hormonenuit je lichaam zijnhe;) dat word langzaam minder dus misschien dat je daarom nu de klachtpashebt

K zeg niet dat het zo is maar het zou wel kunnen weet ik uit eige ervaring ;) ik phoud zelf door de pil best wat vocht vast

Deel Deze Pagina