na hoeveel dagen provera menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babytjuh12, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Iemand ervaring na hoeveel dagen menstruatie komt na 10 daagse kuur provera?

Heb vrijdagochtend laatste tablet geslikt.
    Heb wel vervelende buik maar totaal verder nog menstruatie te bekennen.
    En wil zo graag dat doorzet zodat we verder kunnen met iui omdat afgelopen maand niet goed gegaan is 😕

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het duurt een aantal dagen na het stoppen, voordat je menstruatie op gang komt. Hier meestal op dag 4-5 na de laatste pil. Het kan ook korter of langer duren, tot wel een week. Dus nog even afwachten, helaas. Succes!

3. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok dank je wel voor reactie...dan wachten we het nog even af.
    Wil zo graag verder zouden onze eerste iui hebben...2 weken terug maar ipv dat me hormonen stegen daalde ze dus was het geen eitje wat er groeide en moest ik met spuiten van gonal stoppen...was zo'n domper dat nu zoiets heb laat me maar menstruatie krijgen dan kunnen we weer verder.

4. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

De eerste keer kwam er geen menstruatie op gang en na de tweede kuur op dag vier. Ik hoop voor je dat het snel komt. Succes!

5. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Ik heb vorige week een 5 daagse kuur provera gehad en werd 4 dagen na het stoppen ongesteld. Menstruatie duurde 3 dagen, dat vond ik wel kort. Maar dit is de eerste keer dat ik ongesteld ben geworden na het stoppen met de pil dus ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal. Ik hoop dat het snel komt!

6. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

2 sep 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet....na hoeveel dagen heb je met arts gesproken en nieuwe kuur gehad?

7. mybigwish

mybigwish Lid

16 feb 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    (Wat een rotpil is provera, ik had heel erg last van de bijwerkingen)
    Ik begon met provera op 02 tot 11feb. Kuur van 10dagen. 14feb begon de bruine verlies,15feb rood helder bloed en dat duurde tot 17feb. Daarna weer bruine verlies.

Het was heel kort en krampen vrij.
    Wat bij mij hielp was veel wandelen, en opruimen en stofzuigen.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een hele korte menstruatie met weinig bloedverlies is wel normaal. Over het algemeen krijg je Provera of Primolut voorgeschreven om je menstruatie op te wekken als je geen eisprong hebt gehad. Geen eisprong betekent over het algemeen ook geen of weinig opbouw van het baarmoederslijmvlies. Met als gevolg dat er tijdens de opgewekte menstruatie vrij weinig af te stoten is. Dus een korte menstruatie met weinig rood bloedverlies, soms zelfs alleen wat bruin.

Maar dat kan geen kwaad, je kunt daarna gewoon met Clomid of hormoon-injecties beginnen.

Deel Deze Pagina