Gil!! De laatste TP was bij mij ook door 'Mathilde' gedaan. En ik moest ook een paar keer lachen dat ik die eendebek voelde bewegen. Hoe weird is dat. Gelukkig zijn het stuk voor stuk lieve doktoren bij Geertgen. Kijk uit bij jonge dr. B bij je controle. Toen ik daar geen ging voor een echo met 7w1d schreef ze bij mij 1x daags 2 bollen utro voor vanaf dat moment. Dat zag ik pas toen ik bij de assistente zat en ik zei dat dat niet klopte volgens mij, omdat dat 3x 2 moet zijn. Assistente was het eens met mij maar wilde het wel even navragen. Dr. B was in bespreking toen en toen is ze naar dr. C gegaan die mijn vermoeden bevestigde. Als het aan dr. B had gelegen was ik dus vanaf 7w al naar beneden gegaan met de progesteron terwijl het Geertgen beleid is dat je tot minstens 10 wk 3x 2 doet.
Oh, waarom kunstmatige cyclus: omdat ik na een tijdje slecht reageerde op de lage dosering Gonal F en ik nauwelijks eirijping had. Om dus niet 3x per week langs te hoeven komen, gingen we maar gewoon kunstmatige cyclus doen. Dat scheelde mij een hoop frustratie. Ik zou dan alleen wel tot wk 12 utro moeten gebruiken, maar dat had ik er wel voor over.
Hahaha! Dat meen je! Als ik, niet al zwanger was geweest, zou ik nu meteen naar dr. K vragen voor de terugplaatsing! Die heeft kennelijk een goede 'plak' invloed op die emmy's! Ik heb bij de dubbele cryo TP's dr. W. gehad. Op die man ruste, op dit gebied, geen zegen! Grappig dat jij ook een lachende TP hebt gehad. Ik zei nog tegen Lieve, lachend terugplaatsen, nu moet het toch goed komen! Ja klopt, na de punctie maakte ze bij mij ook een foutje met de medicatie. Ik had het haar nog extra gevraagd of ze zeker wist of het klopte. Later belde ze terug dat het idd. anders bleek te zijn. Het zijn schatjes bij Geertgen, maar je moet zelf wel goed opletten! Gelukkig kom je altijd langs de assistente en kan je daar nog even extra navragen. Gelukkig weet ik nu van jou wat de bedoeling is na de controle. Oh, dat kan ik me heel goed voorstellen. Steeds weer die kant op om dan te horen dat de eicel er nog niet klaar voor is. Dan is een kunstmatige cyclus veel beter. Wel meer medicijnen, maar het is in elk geval duidelijk waar je aan toe bent. Ik heb het vandaag aangedurfd me aan te melden bij MvM. We zijn allebei wat rustiger en ook een beetje blij. Stap 1 is gelukt. Ik ben zwanger! Durf het nu ook voor het eerst uit te spreken.
Wat een stilte hier. Gaat het goed met iedereen? Hier wel! Al ben ik veel aan het werk (moet nu ook weer verder...) En... Ik werd vanmorgen wakker, voelde aan mijn buik, en vlak daarna meteen 2 plopjes! (Ik voel steeds een beetje aan de zijkant omdat mijn placenta voor ligt. Lijkt me logisch dat ik aan de voorkant dan ook niks voel. Maar echt gaaf dat het er op lijkt dat ik ons mannetje toch ga voelen!) Ik ben aan het aftellen tot vrijdag. De 20 weken echo. Aan de ene kant heb ik er heel veel vertrouwen in, maar aan de andere kant ben ik toch wel heel erg zenuwachtig...
Goedemorgen alles goed hier hoor. Ik voelde gisteravond voor het eerst echt duidelijk 3 plopjes. Had al wel wat gefladder gevoeld maar gister was het echt met volle kracht zeg maar, zo leuk weer. Heb altijd geroepen alleen al voor dat gevoel zou ik weer zwanger willen zijn... Spannend Karen vrijdag al echo, is ook vooral erg leuk hoor en gewoon vertrouwen in hebben. Wij hebben zaterdag de geslachsbepaling... heb vermoeden van jongen.... Jullie horen het in ieder geval. Ik kijk evenmee je zult vrijdag best mooie echo hebben. DRew wanneer heb jij weer echo? Chybou voor jou komt het ook steeds dichter bij he je echo. Spannend toch allemaal weer.
Even snel antwoord van mij. Zwangerschap is onder controle, ik krijg met de dag meer vertrouwen, maar ik heb al het hele weekend migraine en ik kom er niet van af. Normaal is een ibuprofen voldoende maar dat mag nu natuurlijk niet en paracetamol helpt niet. Gisteren was ik er zelfs misselijk van. Zoiets gebeurt altijd in het weekend en dan dus weinig zin om achter pc te zitten oid. Meestal heb ik het dan nog één dag na het weekend en dan is het over. Hopelijk dus morgen weer een beetje functioneel hier... Maar nu een chagrijnige vaatdoek en dan gaan collega's ook nog dingen zeggen als 'je kan wel merken dat je zwanger bent'. Dan word ik echt giftig, maar ik hou me in, want dan is het 'zie je wel...'. *grom* Leuk: 14 maart met 20+1 de 20 weken echo/GUO. Maar hopelijk lukt het in de tussentijd nog een keer wat te regelen via het Erasmus MC... Vrijdag wel mooi hartje gehoord bij vk en bloeddruk was ook nog behoorlijk laag. Dat is ook onder controle dus. Karen, Noel, wat gaaf dat jullie al wat voelen. Karen, jij bent natuurlijk een paar weekjes verder dan wij en voor jou is het de tweede Noel. Ik reken bij mij dus voorlopig nog maar nergens op. Ga snel weer even wat proberen te doen hier. *kus*
Vrijdag hebben wij de echo in het erasmus. Iemand anders van hier nog aanwezig? Kunnen we even meeten... Ik had ook nog niet verwacht dat ik hem nu zou voelen hoor... Omdat mijn placenta voorligt en het ook de eerste is. Maar vandaag zat ik op werk en voelde ik ook ineens een plopje. Hij is zich echt aan het melden dus. Echt zoooo gaaf!
Karen, normaal ben ik altijd op het Erasmus MC alleen aanstaande vrijdag niet. Dan gaan wij 's ochtends bij het kinderdagverblijf kijken en werk ik de rest van de dag thuis. Bij welke dokter heb je afspraak?
Wow, zo heb je niks te vertellen en zo ineens heel veel. Eerst stomme dingen: ik ben vanmorgen in de trein flauw gevallen. Ik had braaf ontbeten en ik zat rustig op mijn stoel maar ineens werd ik misselijk, kreeg ik het bloedheet, ging ik zweten en werd ik duizelig. Toen dus snel uitgestapt bij eerst volgende halte voor frisse lucht. Maar al na 1 minuut was die lucht zo fris dat-ie om te vernikkelen was. Denk je alles gehad te hebben, krijg je midden in een overleg met twee andere collega's ineens een bloedneus. Lekker zo. Leuke dingen: volgende week woensdag een pretecho tussendoor en woensdag 14/3 de GUO in het ziekenhuis. Twee leuke dingen om naar uit te kijken. Die GUO maak ik me weinig zorgen over nu, we hebben alles al zo mooi gezien in het Erasmus MC met die geweldige apparatuur. Gisteren ook weer heel mooi hartje gehoord, dus die kleine doet het goed daar binnen.
das niet leuk Drew , ik had dat met Tara ook , mijn bloeddruk wat te laag en soms zo laag dat ik af en toe flauw viel .....Ik mocht toen lekker veel zoute dropjes en tuc koekjes eten als het maar zout was ... en de echo's komen alweer dichtbij zie ik , leuk leuk leuk !!
Geen idee eigenlijk. Ik zat eerst bij Dr Laven, maar toen zijn we dus naar Belgie gegaan. En door de eerdere niet al te beste ervaringen wilden we niet terug naar het EMC. We hebben laatst een intake gehad voor de GUO, maar echt geen idee met wie dat was. En ook niet of dat degene is die de echo gaat maken. Maar ik zie het wel. Gisteravond was ons mannetje flink aan het trappelen. Zelfs mijn vriend kon heel zachtjes iets voelen.
@Drew: Jeetje flauwvallen, bloedneuzen... Gelukkig wel een leuke pretecho in het vooruitzicht. @Karen: Tof zeg dat je vriend het ook kon voelen! Even ego: Wij hebben ook weer genoeg meegemaakt. Maandag MvM op bezoek gehad. Ik heb een griepje waardoor ik nog geen twee woorden kon zeggen zonder flinke hoestbui, dus ik was toch thuis. Prima moment om de consulente op bezoek te laten komen. Goed veel hCG. 'Ga vooral nu genieten, meiden!' Zei die vrouw nog. Helaas was het genieten van korte duur. Nog geen half uur later kreeg ik op het toilet een bloeding. Helder rood bloed. Jeetje, wat zijn we geschrokken. Ik had geen buikpijn en het bloede stopte gelukkig na tien minuten. We hebben, heel rationeel, besloten om niet hals over kop de kliniek te bellen. Het was al aan het einde van de middag. Ze zouden toch voor de volgende dag niets voor ons kunnen doen. Die nacht wel slecht geslapen. Er gingen zulke rotgedachten door onze hoofden. Dus 's morgens de kliniek gebeld. We konden die middag nog terecht. Daar meteen een echo gekregen. Wat een opluchting. Er was heel duidelijk een vruchtje met een vruchtzakje te zien. Alles zag er goed uit. Prima uit zelfs volgens de dokter. Als mega bonus: een kloppend hartje! Zo lang je geen buikpijn hebt en het is helder rood bloed, dan kan het geen kwaad had de arts gezegd. Dus wij helemaal gerustgesteld naar huis. Vandaag ging alles helemaal prima. Wij waren allebei voor het eerst een beetje ontspannen. Kreeg ik vanavond weer een bloeding. Helaas veel heftiger dan die van maandag. Het golfde bij het opstaan zo in mijn inlegkruisje. Gelukkig werd dat langzaam aan ook weer minder. Weer geen buikpijn of krampen. Weer helder rood bloed. Als of je een flinke bloedneus hebt, maar dan daar beneden. Tja, wat moet je daar nou mee? Volgende week dinsdag hebben we weer een afspraak voor een echo. Ik ben bang dat het wel even spannend zal blijven hier. Dus we wachten nog maar even met genieten. Zucht!
Ohhh Chybou!! Wat wordt er een aanslag op jullie zenuwen gedaan! Was er niks op de echo te zien wat de bloeding zou kunnen verklaren, hematoom of iets dergelijks? Gelukkig hebben jullie gezien dat het hartje al klopt, maar als het bloed er uit stroomt, kan ik me voorstellen dat dat maar een klein beetje gerust stelt. Nog steeds geen buikpijn? Houdt je dan vast aan wat de doc zei gisteren. Heel veel succes met de zenuwen en de spanning! Karen, gaaf dat je jullie ventje nu zo goed voelt en dat je man em zelfs ook al kan voelen. Dat wordt het toch echt. Noel, hoe is het met jou eigenlijk wat betreft bloedverlies? Was rond de feestdagen even spannend, maar is inmiddels het gevaar geweken en kun je zeggen dat er in ieder geval eentje een plakbeep is? Marjon, ik heb inderdaad gisteren maar lekker wat dropjes gekocht. vk had het ook over cup a soup, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Lief dat je zo geinteresseerd bent! *kus*
Goedemorgen Chybou; kan me jullie situatie helemaal indenken. Ik heb van 7 wk tot zeker 11 weken bloed gehad. En echt donker rood, dik bloed, maandverbanden vol zeg maar. Maar ik meost elke wk op echo komen omdat er bij mij 2 genesteld zaten maar 1 was gestopt met 3 wk dus ze waren bang dat die zorgde voor miskraam. Voor je gevoel hoort bloed en zwanger helemaal niet bij elkaar, maar het kan dus blijkt en hoeft echt niet het einde te betekenen. Knap dat jullie zo "nuchter"blijven en niet gelijk gyn bellen. Drew ja het gaat nu goed, onze plakbaby is 9 cm groot gaat helemaal goed. Is extreem druk zeggen ze in het zh hahaha vorige wk bij fontys in ehv hadden de studente erg veel moeite met meten omdat het geen 2 sec. stil ligt hahaha. Was mijn dochter ook hoor zo druk, toen had ik op het eind 5 gekneusde ribben omdat madam graag voetbalde zeg maar. Karen wat super !! Zo verwacht je niks omdat de placenta ervoor ligt en dan kan je man al voelen!! ZO zie je wat gaat alles eigenlijk snel he, voor me gevoel zaten we vorige week nog in de onzekerheid. Marjon lief dat je telkens ff komt kijken Gaat een van jullie naar de 9maanden beurs?
Hoi meiden, Dank voor jullie lieve reacties. Inmiddels hoor en lees ik dat bloed toch wel vaker voor komt bij een zwangerschap en dat het niet meteen het ergste hoeft te betekenen. Toch denk je niet meteen het positieve als je bloed ziet. Maandag had ik een bloeding gehad en dinsdag was gelukkig alles goed. Woensdag was de bloeding heftiger en het duurde ook langer voordat het helemaal over was maar toch was het vergelijkbaar met wat er maandag gebeurd was. Ik probeer uit te gaan van het positieve en te luisteren naar mijn lichaam. Mijn gevoel zegt dat alles in orde is met de kleine. Onzeker wordt je er wel van. We tellen de dagen tot de echo van aanstaande dinsdag af. De arts heeft niets gezegd over een hematoom of een andere afwijking. Hij was alleen heel stellig: Helder rood bloed komt niet uit de baarmoeder! Ik ben inmiddels door de huisarts aan de codeïne gezet. Het helpt een beetje het hoesten te onderdrukken. Verder proberen we rustig en nuchter te blijven. Dit lukt momenteel redelijk. @Noel: 5! Gekneusde ribben?! En deze is ook al zo lekker druk. Leuk vooruitzicht! Als dinsdag alles goed is en de komende weken ook goed verlopen gaan Lieve en ik ook naar de 9 maanden beurs. Wil ik al zo lang! @Drew: Hoe is het nu met je? Nog last van flauwvallen en bloedneuzen gehad?
Wij krijgen een JONGEN !! Verder alles helemaal mooi, ruggetje, lipje, vingertjes en teentjes. kan het nog steeds niet helemaal geloven joh,,,
OOoh... Ook een jongen! Gefeliciteerd noel!!! Zit je al lekker op je blauwe wolk? En drew, hoe is het met jou? En chybou? Keert de rust een beetje terug en kan je de angst een beetje loslaten? Wij hebben vrijdag de 20 weken echo gehad en ons mannetje is helemaal goedgekeurd!
@Noel: Whhhooeeehhoooe! Een jongen! Super zeg! Fijn dat alles helemaal in orde is. @Karen: Hier is de rust wedergekeerd. We zijn er redelijk nuchter onder. Ik voel me goed. Alle kwaaltjes zijn nog aanwezig. Hoewel we wel de dagen naar dinsdag af kunnen tellen. Zou fijn zijn als we de echo achter de rug hebben en alles blijkt tip top in orde te zijn.