Zwanger na TP 2 cryo's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door samkids, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samkids

samkids Niet meer actief

Noel, tof dat jullie het geslacht weten. Mag iedereen het nu weten of houden jullie het toch een beetje voor jezelf? Nu allemaal leuke jongetjes-spullen kopen. :D

Chybou, nog een dagje en dan weer echo. Houden jullie het nog vol? Is het bloedverlies wel weer weg? Sterkte met de spanning!

Karen, fijn dat jullie kereltje goedgekeurd is. Toch altijd weer even spannend, ookal had je een goed gevoel en wassie tot nu toe door de keuring. Had je een GUO of 'gewoon' een SEO?

Wij nog twee nachtjes slapen en dan mogen we weer binnen kijken. Heb er echt zin in. Eerste echo tot nu toe waar ik echt zin in heb zonder heel veel zenuwen omheen. 'Helaas' wel pas om 20.00 uur, wordt dus een lange dag wachten. Maar wel een dag zonder zenuwen. :)
    Vrijdagavond nog de laatste jacht voor babykamertje gehad, allerlei winkels afgeweest, en toen de knoop doorgehakt. Dat kan afgevinkt worden. Het is een kamertje van Bopita geworden, die hebben wel mooi spul.
    Vanmiddag komt de stucadoor langs om de planning door te spreken en gisteren hebben lief en ik alle maten van vloer e.d. opgemeten dus we gaan binnenkort los. Dat wil zeggen: de stucadoor en de schilder gaan binnenkort los.

Ciao ladiez! *kus*

2. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Goedemorgen,
    Ja iedereen mag het weten, we houden wel de naam voor onzelf. Zo hebben we dat bij mijn dochter ook gedaan. Gister en zaterdag av al leuke en lieve kadotjes gehad hahaha. Wel erg leuk allemaal weer hoor. Moeten nu alles nieuw hebben, dekens, handdoeken alles. Ik had alles roze hihihi.

Leuk drew bijna echo en voor chy ook he.
    Echt veel shoppen doen we nog, zomer collectie komt er net aan he. Wel al gekeken naar leuke muurstickers en commode/kast.
    Acht voor ons tijd zat he.

3. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Wauw, drew... Die spullen van bopita zijn toch best wel duur?
    Wij hebben nog niks gekocht maar ik ga nu voorstellen bij mijn ouders of we volgende week zaterdag eens gaan kijken bij een babyzaak. We krijgen de kinderwagen van hun.
    Mijn vriend heeft ook al gezegd dat zijn ouders ook wel wat willen kopen voor ons, maar ik wil niks gaan 'vragen', dat staat dan ook zo raar vind ik. Ik vind dan eigenlijk dat ze het zelf voor moeten stellen, want ik wil gewoon niet naar ze toe gaan om te zeggen: Zeg, ik wil graag een box van jullie...

Wat vinden jullie?

Leuk noel, dat jij nu ook kan gaan shoppen!

En chybou weer bijna een echo! Spannend hoor.

Mijn 20 weken echo was trouwens een GUO. Ze hadden mij van tevoren verteld dat ze een uur aan het kijken waren en uitgebreid zouden meten, en dat we in die tijd niet mochten praten. Nou... Ze waren maar een half uur bezig, en ze bleven maar vertellen wat ze zagen en we mochten ook vragen stellen...
    Beetje raar dat ze ons dan van tevoren wat anders vertelden. (Maar goed, dat is bij mij de zoveelste aanmerking op het EMC... ;) )

4. samkids

samkids Niet meer actief

Karen, ik vind ook niet dat je naar je (schoon)ouders kan gaan en zeggen "hé, wij kregen toch wat van jullie?". Mijn ouders hebben 3 jaar geleden ooit eens geroepen dat wij de wandelwagen van ze krijgen. Ik heb ze er deze zwangerschap nog niet over gehoord, maar ik ga zeker niet zeggen 'zeg mam, zullen we eens gaan kijken voor een wandelwagen'. Ik wacht nog even af, en als ik niets hoor dan gaan we gewoon binnenkort zelf kijken. Die dingen kunnen nog best levertijd hebben geloof ik, dus ik wil er ook niet tot week 30 mee wachten.
    Gekke mensen daar bij het Erasmus MC. ;) Waarom had je dan uberhaupt een intake als je daar informatie krijgt die niet klopt. Zoals het nu gegaan is, klinkt wel beter dan zoals je voorbereid was toch? Wat betreft alles vertellen en dat jullie ook mochten vragen.

Chybou!!! Hoe is het?? Ik zal dadelijk eens even verder kijken of je ergens anders wat gepost hebt over gisteren.

Noel, al leuke jongetjes spullen gekocht?

Vanavond hebben wij echo. Gisteren hartje nog thuis gehoord, dus hij doet 't nog. :) Ben beniehiewd!!
    Sinds een dag of twee voel ik allemaal plopjes in mijn buik. Ik dacht eerst dat het mijn darmen waren, maar dat duurt meestal geen twee dagen lang. Misschien is het ook wel wishfull thinking hoor. Maar goh, misschien is het ook wel de beep. :D

5. samkids

samkids Niet meer actief

Oh Noel, jij vroeg trouwens of iemand van ons naar de negenmaandenbeurs gaat. Ik niet in ieder geval. Ben daar niet zo van.

Seg Chybou! Je hebt sinds maandag geen berichtjes meer geplaatst. Zeg me dat dat geen slecht nieuws is!!

6. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Ja, dat vind ik dus ook!
    Maarja, mijn vriend heeft nu al een paar keer gezegd dat als ik die duurdere box wil, ik dat dan maar eens tegen zijn ouders moet zeggen. Maar dat ga ik echt niet doen! Vind dat zo hebberig overkomen!

Nu hebben mijn ouders dus al wel gezegd dat we de kinderwagen van hun krijgen, en nu ben ik wel een beetje bang dat mijn schoonouders zich dan verplicht gaan voelen om ook iets duurs te kopen. En dat wil ik dus juist niet!
    Ik voel me ook een beetje bezwaard naar mijn ouders toe (wij willen waarschijnlijk een Joolz Day en die is duuuur!), maar ze hebben het al jaren geroepen (net als dat ze mn bruidsjurk zullen gaan betalen) en nu gaan ze het nog doen ook...

Ik voel mn mannetje trouwens steeds meer en beter trappen! Echt zo gaaf!
    Alleen wil mijn vriend het dan ook voelen maar zodra een van ons een hand op mijn buik legt stopt ie meteen weer. :D

7. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Drew, hoe was de echo? Alles helemaal goed?

En Noel, ik ga volgende week vrijdag met schoonmoeders naar de negenmaandenbeurs. Geen idee wat ik moet verwachten, maar ik heb er wel zin in!

Chybou, bij jou alles goed?

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Hoi meiden!

Hier alles helemaal goed. Echo van dinsdag vond ik toch wel een beetje spannend (lees ik was dood nerveus) Gelukkig kwam al snel het verlossende woord. Alles helemaal prima!
    Wij zijn de avond gezellig uit eten gegaan! Mooiste Valentijnsdag ooit!

We zijn nu met ontslag bij de kliniek. Hopelijk hoeven we daar pas weer naar toe als we ooit graag een tweede kindje zouden willen krijgen. (We hebben 12! cryo's dus wie weet)

Gisteren een afspraak gemaakt met de obstetrist in het ziekenhuis hier. Daar kunnen we volgende week vrijdag terecht. Hij gaat de verdere zwangerschap begeleiden omdat ik spina bifida heb en deels in een rolstoel zit.

Ik ben wel blij met die extra zorg en aandacht na dat gebloed en het blijvende bruine verlies. Dat 'kleine frummelke' houd zich ondanks alles prima vast! Dat geeft toch wel vertrouwen.
    Mijn gevoel zegt dat het goed komt!

@Karen: Grappig eigenlijk dat het kindje stopt met schoppen als je vriend het wil voelen. Hoe weten ze dat toch?
    @Drew: Ja, sorry dat klopt. Dinsdag waren we de hele dag weg en woensdag ben ik in slaap gevallen achter de laptop voordat ik hier iets kon posten... Had laptopje lekker meegenomen naar bed om even hier en daar wat te schrijven... *Baf!* Man met de hamer! Hahaha! Alles helemaal goed!

9. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Chybou,

Fijn dat alles goed was. EN mooi om weer even binnen te kijken he. Heftig wel dat je gedeeltelijk in rolstoel zit, maar fijn dat ze t goed begeleiden he. Komt vast allemaal goed.

Drew Weet je al wat het is of wilde je eht niet weten??
    Ik moet zeggen dat ik nog niet ben gaan shoppen hahaha. Had gedacht van wel, maar wil eerst ruimen hier thuis. We gaan wel zaterdag even bij ikea kijekn voor meubel. Ff opties kijken en langs prenatal als we toch in breda zijn.

Karen Beurs is wel leuk hoor en hebben best leuke aanbiedingen. Wij maken er een middagje van. Ga donderdag met me zusje. Ook even huishoudbeurs neuzen. Moet wel ff kijken of ik het heel lang ga redden, maar komt vast goed.

wij hebben vanavond een zeer mooie goed uitziende tweeddehandse duokinderwagen gekocht van easy walker. Kosten normaal gewoon zo duur als elke kinderwagen en we hebben er een van mijn dochter, maar deze is voor erbij zodat ik met beide muppies alleen weg kan zonder dat oudste hoeft te lopen of lang op zo'n plankje meot staan. Ben er iig ergg blij mee !

10. samkids

samkids Niet meer actief

Ladiez, kort berichtje van mijn kant: echo was tof en we hebben gezien wat het is. Mag t alleen niet zeggen van lief.
    Vandaag en morgen tot laat cursus, ben dus bekaf en ga lekker mijn bedje in.

11. samkids

samkids Niet meer actief

Wow, vandaag 17 weken zwanger. Wat klinkt dat mooi en leuk! En sinds een dikke week voel ik ook vanalles in mijn buik wat alleen maar duidelijker wordt. En mijn buik wordt ook steeds duidelijker. :D Het begint nu ergens op te lijken dus.
    Ik heb me al een paar keer versproken over of we een jongetje of een meisje krijgen, dus ik ben benieuwd hoe lang we het volhouden echt voor onszelf te houden. Vanavond en komende week maar eens gericht gaan zoeken naar leuke inrichting en kleurtjes voor de babykamer. Die dan (voor zolang als het duurt) off limits is voor anderen...

Chybou, bij jou alles nog onder controle?

Noel, Karen, hoe is het bij jullie? Hoe was de negenmaanden beurs Noel?

12. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Succes drew met kamer off limits houden hahaha. Ik was er zo blij mee dat ik het aan iedereen wilde showe haha.

Maar ik ga donderdag midd naar de beurs. Volgens mij begint hij pas morgen. Ach wel ff gezellig.

Bij jullie verder ook alles goed??

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Drew: Lijk me zo moeilijk om mijn mond te houden. Ik kan me voorstellen dat je je wel eens verspreekt.
    17 weken! Whoeeeehhhooeeee! Leuk dat je buik duidelijker wordt. :D
    @Noel: Heel benieuwd hoe je de negen maanden beurs vond. Wij gaan zaterdag. Hebben helaas deze week verder geen vrij.

Hier alles onder controle. Eigenlijk weinig bijzonderheden. Alles gaat zo zijn gangetje. Ik ben met vlagen lekker misselijk. Ben al zo'n vier kilo kwijt omdat mijn eetlust ver te zoeken is. Ik lust gelukkig wel Roosvic Laxo ;). Verder ben ik al moe als ik mijn bed uit stap en ik pas niet meer in mijn bh's. Ik geloof dat ik zwanger ben! :D
    Vrijdag de volgende controle. Ik merk dat ik weer wat onzekerder wordt. Had ik maar een luikje in mijn buik, dan kon ik zo nu en dan kijken of alles wel goed gaat.

14. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Chynou Beurs is wel leuk hoor, wel erg druk. Wss vertrek jij over neit al te lang. Als je e eerste kindje krijgt kun je veel info krijgen en kleine dingen krijgen. Wij hebben natuurlijk al heel veel. Heb wel wat kleine dingen gehaald en zelfs wat dingen voor onze kleine/grote meid. Maar was wel gezellig, maar druk en wel vermoeiend hoor had geen voeten meer hahaha.

Verder emt iedereen alles goed? Ik vandaag alweer 18 weken.
    Ik was dond bij gyn alles heel goed, konden geen hartje luisteren omdat hij zo lag te bewegen. We konden elke keer maar paar tonen horen hahaha. Mijn schoonouders wonen is spanje en ze wilde grag dat we volgende mns nog langs kwamen. Maar dat mag niet van gyn, ik mag niet vliegen en hij wil me in de buurt houden zegt ie. De kans dat ik net als vorige keer weer voeg weeen krijg is zo groot ik moet daar erekeing mee houden. Ik moet het ook rustiger aan gaan doen zegt ie. Ik ben altijd vrij druk, chaootisch enzo, ik kom er nu 12 jaar dus hij kanme redeijk inschatten hahaha. Dus we nemen stapje terug ik heb geen zin in weer 6 wk ziekenhuis zou neit weten hoe dat nu moet met die kleine thuis...

Iedereen fijn wknd

15. samkids

samkids Niet meer actief

Moggûh!! Hier weer even teken van leven van mij. :D

Noel, al weer 19 weken!! Whoei, wat gaat dat goed, wat gaat dat lekker! Het kan mij alleen niet snel genoeg gaan. Ik verheug me nu al ontzettend op lekker knuffelen met onze beep.
    Dat jij nu al niet meer mag vliegen, poeh! Kunnen je schoonouders dan niet een keer bij jullie langskomen of is dat lastig?
    Nog leuke dingen gekocht/gekregen op de 9-mnd beurs?

Chybou, goed te lezen dat alles bij jou onder controle is. Op de zorgen na dan. Maar je hebt ook zoveel meegemaakt dat die zorgen niet gek zijn. Hopelijk hoef je niet lang te wachten tot je jullie beep voelt, niet tot 20 wkn of zo, dat neemt ook wat zorgen weg. Wanneer weer echo? Gaan jullie binnenkort ook over van Geertgen naar vk of gyn dichter in de buurt? Houd je het gebruik van Utro nog vol? Tis voor een goed doel he?

Karen, hoe gaat-ie bij jou? Jij bent al over de helft hè? Cewl!

Gisteren lag onze beep flink tegen de doppler van de verloskundige aan te trappen. Ze had echt moeite met voor een paar seconden de hartslag goed te horen. Maar toen ze die eenmaal goed 'in beeld' had, was het ook een mooie ferme hartslag.
    Ik heb sinds paar weken last van mijn heup als ik veel heb gelopen, e na het sporten (zumba) was het de laatste keer helemaal raak. De vk adviseerde me naar de osteopaat te gaan. Het leek niet op beginnende bekkeninstabiliteit omdat die pijn aan de voorkant begint volgens haar. Heb nu voor aanstaande dinsdag afspraak bij chiropractor, op advies van vriendin die zelf dierenchiropractor is. Chiropractie is een beetje vergelijkbaar met osteopatie, maar vraag me niet wat het verschil is. Ze zei dat osteopaten en chiropratoren vaak zwangere vrouwen zien. Maar toen ik het aan mijn baas vertelde, werd ik meteen weer onzeker. "Is dat wel goed voor jou en je baby?!" "Dan gaan ze toch allemaal trekken en duwen?" "Kun je niet beter naar bekkenbodemcentrum of zo iets gaan?" *zucht* hoe zij me dan weer helemaal onzeker kan maken of ik er wel goed aan doe...
    Vorig weekend goed geshopt: wat leuke spulletjes bij Lief! in de opruiming, nieuwe broek voor mezelf en wandelwagen. Volgens mij is het belangrijkste nu wel aangeschaft/geregeld: kinderkamer, wandelwagen & maxicosi, kraamzorg, kinderdagverblijf... Vergeet ik iets heel belangrijks?

16. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @Drew: Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Als de verloskundige aanraad om een osteopaat te zien, dan kan het toch geen kwaad. Ik neem aan dat zo'n persoon meer dan rekening met je zwangerschap houd. Ik zou gewoon een afspraak maken en kijken hoe je je er bij voelt.
    Leuk hé dat shoppen. Wij hebben donderdag ons eerste 'dingetje' gekocht.

Wij hebben drie weken geleden, na de 7 weken echo, afscheid genomen van Geertgen. Gek hoor, zo kom je er zo ongeveer om de twee weken en zo hoef je opeens niet meer. Vond het eigenlijk best een beetje emotioneel. Zullen de hormonen wel zijn. ;)
    Omdat ik een open rug heb komen we onder controle van de obstetrist. We kunnen gewoon terecht in het ziekenhuis in onze woonplaats. We zijn daar vorige week vrijdag voor het eerst geweest.
    De echo was goed. Hartje klopte goed en het kindje had al armpjes en beentjes. Verbazingwekkend hoe snel dat allemaal gaat.
    Voorlopig hoeven we even niet op controle. Hoe werkt dat eigenlijk bij de verloskundige? Hoe vaak moet je dan eigenlijk op controle?
    Volgende week moet ik even bloed laten prikken voor onder andere de combinatietest en 23-3 hebben we de 12 weken echo.

Verder gaat het goed. Grootste kwaal is de vermoeidheid. Ben zoooooo moe!

Volgende week ga ik beginnen met het afbouwen van de Utrogestan en de Estradiol. Aan het eind van week 12 kan ik daar mee gaan stoppen. De Utro is inmiddels een goede gewoonte geworden. Ik vind het afbouwen en stoppen een beetje griezelig.

We denken er over aan het denken of ik zo'n doppler aan te schaffen. Lijkt me eigenlijk best geruststellend om zo nu en dan zelf te kunnen horen of alles goed is.

17. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Omdat jullie inmiddels een clubje zijn geworden heb ik dit topic naar 'Zwangerschap clubs' verplaatst.

18. samkids

samkids Niet meer actief

Prima Lotte! Dank. Ik zat al te denken of ik het zelf even moest melden dat het niet echt meer op zijn plaats was waar het nu stond.

Chybou, ik realiseerde me een paar weken geleden ook eens hoe toch wel rustgevend dat is om niet meer om de paar weken (en sommige periodes 3x per week) de hele reis af te leggen naar Elsendorp. Voor ons was dat 5 kwartier heen en 5 kwartier terug. En 9 van de 10 keer liep alles uit, dus het kostte toch altijd een halve dag. Eén keer was het toppunt dat we er op vrijdagavond pas na 9 uur wegreden en we pas om half 11 thuis kwamen. Wat was ik chagrijnig toen zeg. Maar, het zijn stuk voor stuk schatten van mensen en helden, dus dat had ik er wel voor over.
    Mooi te zien idd dat met 10 weken het grootste deel in aangelegd en dat vanaf 12 weken er eigenlijk 'alleen nog maar' gegroeid hoeft te worden.

Bij de verloskundige kom je in het begin om de 4 weken en naar mate de zwangerschap vordert ga je naar om de 3 weken, 2 weken en aan het eind (laatste 4 wkn) geloof ik zelfs iedere week. Voorlopig ga ik nu om de 4 wkn.

Ik vond het stoppen met utro en estradiol de grootste spanning tot nu toe. Ik ben ook echt pas gaan afbouwen vanaf 12 wkn, met twee bollen per week. Dat wil zeggen, waar ik normaal op 3x 2 zat, ben ik per weer met 2 bollen gaan afbouwen, van 2x 2 naar 1x2 en daarna niets meer. De doppler heeft me erg goed geholpen, maar ook de vele echo's die ik kreeg via vk en collega.
    Sommigen kunnen vanaf wk 10 al wat horen, ik vanaf 11w3d ongeveer. Tippie: probeer die doppler voor het eerst na een goede echo. Als je dan niets hoort, weet je dat het niet aan de beep ligt maar dat je waarschijnlijk iets te vroeg bent.

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    :D We zijn een clubje!

Ik moet even gaan kijken hoe veel Utro ik mee heb gekregen en dan even gaan rekenen hoe ik af kan bouwen. Volgens mij heb ik genoeg tot week 12.

@Drew: Hoe heb je dat met de Estradiol gedaan?

Ik heb de doppler nog niet aangeschaft omdat het A: nog te vroeg is en B: ik 23-3 de 12 weken echo krijg. Als ik nu niets zou horen wordt ik, denk ik, helemaal gek van ongerustheid.
    Ik vind je tip om te wachten totdat je net een echo hebt gehad een heel goed idee. Alleen is het nog wel lang wachten... *Zucht, ongeduldig*
    Ik heb het al meer gezegd: Had ik maar een luikje in mijn buik.
    Welke doppler heb jij? Er is zo veel te koop.

Ik doe vandaag de 10 weken wave... Wiiiieeeehhhuuuuu! :D

Herkenbaar wat je schrijft over Elsendorp. Wij moeten/moesten twee uur reiden. Een halve dag ben je zo ie zo kwijt en vaak loopt het ook nog eens enorm uit. Toppunt was toen ze bijna twee uur uit liepen. Dan ben je echt helemaal gaar. Als je dan nog naar de verpleegkundige moet en daarna naar de apotheek... Ach ja, dat is allemaal in het verleden. :)

Aan het begin om de 4 weken op controle. Dat is dus niet anders dan in het ziekenhuis. Ik ben met 8w4d geweest en ik moet nu weer komen met 12w4d. Precies 4 weken dus.

Deel Deze Pagina