Hallo dames, Op 23 juni jl. heb ik na 5 jaar mijn koperspiraal laten verwijderen. In de afgelopen 5 jaar ben ik heel regelmatig ongesteld geweest met een cyclus van 30 dagen. Ca. een dag voor ik ongesteld moest worden kreeg ik altijd kramp in mijn buik en soms al wat roze verlies. Na het verwijderen van het spiraaltje heeft mijn gyn een echo gemaakt, waarna ze vertelde dat het wel eens moeilijk zou kunnen worden om zwanger te raken, daar ze de zogenoemde kralenkrans zag, wat eventueel zou kunnen duiden op PCO. Ze zij ook gelijk dat het een probleem KAN zijn en dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Zeker het feit dat mijn cyclus altijd zo regelmatig is geweest was een heel goed teken. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 14 juni jl. Vandaag, 15 juli, nog steeds geen menstruatie te bekennen. Ook mijn buikkramp blijft tot nu toe nog uit. Verder voel ik me prima, geen rare symptomen of wat dan ook. Deze maand ook geen sex gehad tijdens mijn, volgens de calculator van deze site, vruchtbare dagen. Echter wel een dag of 3 erna... Ik heb helemaal niet het gevoel zwanger te zijn en heb dus ook nog geen test gedaan. De enige vraag die ik heb: is het zo dat je met een koperspiraal een onttrekkingsbloeding hebt, zoals bij de pil? En dat mijn cyclus de afgelopen 5 jaar misschien wel fake is geweest, ik helemaal geen eisprong heb? Ik kan hier geen duidelijk antwoord op vinden op internet... Ik hoor graag jullie reactie, alvast bedankt!
Niemand die weet of je met een koperspiraal ook een ontrekkingsbloeding hebt? Hier nog steeds geen menstruatie... Ik wil zo graag met ronde 1 beginnen!
Hi Kubus, het is niet helemaal hetzelfde, maar ik heb de mirena-spiraal afgelopen week laten verwijderen en zit volop in onttrekingsbloeding...
Ik heb altijd een koperspiraal gehad en zover ik weet heb je dan gewone menstruaties en geen onttrekkingsbloeding. Lijkt me ook logisch aangezien er geen hormonen in de koperspiraal zit en je je natuurlijke cyclus behoudt. Dit in tegenstelling tot de Mirena, waardoor deze twee ook niet vergelijkbaar zijn. Als ik jou was zou ik toch even een testje wagen. Ik was ook direct zwanger na het verwijderen van mijn spiraal en ben ook weleens zwanger geraakt, terwijl ik volgens de calculator niet op mijn vruchtbare dagen hadden we gevrijd. Niks is zo wonderlijk als het vrouwlijk lichaam .
Hey dames, Bednakt voor jullie reactie. Ik heb vanmorgen een test gedaan (vandaag 5 dagen overtijd) maar die zei niet zwanger (clearblue digitaal). Ik snap echt geen bal van mijn lijf, ik heb nog noooooit een menstruatie overgeslagen, niet voor en niet tijdens het hebben van mijn spiraal. Ik wacht maar weer een weekje af denk ik. Mocht ik volgende week zaterdag nog niet ongesteld zijn doe ik nog een testje en als die weer negatief is ga ik de HA maar even bellen denk ik. Ik baal zo van mijn lijf! Gaan we er eindelijk voor krijgen we dit... Liefs, een beetje een verdrietige Kubus:x
Het koperspiraal grijpt niet in op je eigen hormonen, dus in die zin kan er geen invloed zijn. Wel kan door allerlei redenen je cyclus even van slag zijn, zoals een vakantie, spanningen, ziekte, noem maar op. Het lijf is geen machine, dus tja...wat je zelf al zegt, wacht nog even af en doe dan nog een testje, is die nog negatief, dan maar even een keer naar je huisarts.