Zwanger na verlies

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door micloveally, 30 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Hoi dames,

Ben blij dat we toch niet de enige zijn die niks willen zeggen... Al hebben maar 5% kans op herhaling. Het liefst laat ik het de wereld pas weten als ik een gezonde baby in mijn armen heb. Maar dat wordt een beetje moeilijk denk ik.

Hebben jullie ook het idee nergens bij te horen? Je hoort niet bij het groepje van vrouwen die een eerste kindje krijgen, maar je weet niet hoe het is om een kindje te hebben en je hoort niet echt bij de mama's die al een kindje hebben omdat je niet mee kan praten over voeden en hoe vertellen we het de oudste..
    Ik heb dan met 23 weken en 5 dagen de zwangerschap moeten afbreken dus tot die tijd kan ik me wel indenken in de vrouwen die voor de 2de keer zwanger zijn, maar na die weken is het voor mij vreemd. Elke weeg echo ligt de kleine goed hoe wil je bevalling en hoe gaat de borstvoeding en de slapeloze nachten.
    En bij de mama's van de eerste kindjes die zitten vaak op zo'n roze wolk die eerste weken dat het ook niet echt leuk is daar mee te kletsen. En omdat jij al weet hoe het is zwanger te zijn kan je aan het begin ook niet helemaal mee praten omdat het niet de eerste zwangerschap is. Dat komt pas later.

Vrijdag echo. Ik leef er erg naar toe. Ben echt bang dat het toch weer mis is. Ik hou me erg vast aan het misselijk zijn en moe zijn dat alles in mijn buik in orde is. Als je met je echo 2 weken wordt terug gezet na alles wat je al hebt mee gemaakt zit de angst er toch best wel in. De vorige keer dat ik 2 weken wat terug gezet eindigde in MA. Nu hadden we gelukkig wel een kloppend hartje maar toch. De dagen maar goed vullen gaat de tijd sneller voor bij en is het eerder vrijdag

2. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoi kittje erg begrijpelijk wat je schrijft! Was het voor jullie je eerste kindje?? Dan is het Indd erg moeilijk! En veel mensen vergeten het ok erg vaak want dat is hier ook!! Mag ik vragen waarom jullie het hebben moeten af breken?? Bij ons was gewoon het hartje gestopt zomaar blijkbaar de placenta dus nu medicatie en hopelijk werkt het!! Krijg je vrijdag de 2 de echo want hoever ben je?? Wat een vragen he!! Is erg moeilijk om nu te genieten maar we moeten het toch proberen want is zo voorbij!

3. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Geeft niks hoor al die vragen moedertje112.
    Het was idd ons eerste kindje.. De zwangerschap hebben wij moeten afbreken omdat hij te veel vocht in zijn hoofdje had en nauwelijks hersenweefsel. De vraag was dus maar wat ons manneke zou kunnen als hij eenmaal geboren was. De kans was zeer groot dat hij letterlijk niks zou kunnen behalve zelfstandig ademhalen. Dit gun je niemand dus hebben we besloten onze kleine man te vroeg te laten komen ipv als een kasplantje te laten leven.
    Vrijdag alweer mijn 3de echo. Ivm bloedverlies met 6 weken een echo gekregen en termijn klopte toen. Afspraak mogen laten staan van een week later. Toen was er een mooi hartje te zien, maar met een termijn van 5 weken.. Ik zou 7 weken moeten zijn.
    Dus mochten we 2 weken later weer terug komen voor nog een echo. Die is dus vrijdag. Hoop echt zo dat het hartje weer goed klopt en dat het termijn toch rond de 9 weken zit en het meer klopt met de berekening van mij.

4. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Hoi kittje lijkt me verschrikkelijk om te horen en Indd zoiets gun je niemand! Dan is het nu extra spannend vrijdag zeg!! En hoe kan dat er 2 week verschil is? Misschien latere eisprong?? Wel fijn dat je nu maar 5 procent kan hebt!! Dat heb ik hier helaas niet hier blijft het spannend want ze kunnen en weten niet of de medicatie helpt! Hoop dat ik snel over de 20 wk ben dat we beetje kunnen genieten!! En hopelijk voor jou ook! Hoelaat moet je vrijdag??

5. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Geen idee hoe die 2 weken verschil is ontstaan. Zeker omdat de eerste echo wel klopte met het termijn namelijk 6 weken en toen hadden we niet duidelijk een kloppend hartje en een week later is de kleine gekrompen naar 5 weken en een goed kloppend hartje. Dat is dus een raadsel. De echo is rond half 12.

Vervelend dat jij geen zekerheid hebt en je afhankelijk bent of de medicijnen aanslaan. Blijft het dus spannend tot het einde. Ik hoop idd na de 20 weken echo wat meer rust te krijgen.

6. micloveally

micloveally Actief lid

10 dec 2012
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi dames ,

kittje ja je zegt het goed ook ik voel me nergens echt bij horen en heb ik ook niet die echte blijschap meer angst.
    heb inderdaad ook echt niet de behoefte het tegen jan en alleman te vertellen vind het al moeilijk genoeg voor me zelf.

het ergste vind ik de onzekerheid. ik ben zo bang dat het mis gaat. twijfel over alles en dat kun je niet uitleggen aan andere die het niet hebben meegemaakt.

van de week zei een nicht van mijn man nou wat fijn dat jullie zwanger zijn krijg je toch nog een kindje!! dat soort opmerkingen doen zooo pijn ik heb al een kindje heb er 12 uur over gedaan hem de wereld te zetten maar ja weet dat ze goed bedoelern maar blijf het zo moeilijk vinden.

7. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Nou das Indd n raadsel kitty meestal n paar dagen dat kan toch ik weet het ok niet hoor!! Maar succes vrijdag ik moet vrijdag 10 voor 9 dus mooi vroeg leef ok elke week na die dag toe! Laat je wel even weten hoe het gegaan is!!

Micloveally Indd onzekerheid het ergste wat er is! En zoals je zegt heb je een kindje wij tellen het mee omdat we weten hoe het is en pff een lange bevalling zeg! Moet zegge mij laatste met Maikel was ok echt n hel hoor!! Meeste wie het niet hebbe mee gemaakt staan en kijken er heel anders na!! En vroeger krijg je dan te horen was dat ok maar nu wordt er n heel drama van gemaakt en meer verwerkings proces nou aan me hoela ff zo gezegt is verschrikkelijk en je gunt het niemand

8. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Hier gieren de zenuwen door mijn lijf en mijn gedachtes springen van positief naar negatief...
    Dan denk ik alles is goed je voelt je zwanger je hebt kwaaltjes zat dus je hebt straks een mooie echo en dan ineens slaan de gedachten om naar, het hartje is vast gestopt het kan nooit goed zijn je loopt 2 weken achter. Een goede echo wat is dat. Die had je in januari 2013 met je termijn echo en daarna nooit meer gehad. Waarom nu dan wel.
    En dan weer alles zit goed ze heeft de vorige keer gewoon verkeerd gemeten en nu zit straks alles op schema. Deze keer gaat het wel goed je verdient het.
    Pff zo fijn ERS te hebben. En dan zo'n verleden er bij.

Ik hou jullie op de hoogte en ik hoop dat jullie voor me duimen!

9. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Hier is alles goed!! ben een week vooruit gezet. Ben echt zo blij en opgelucht. Hopelijk kan ik nu wat meer genieten..

Hoe is het met de overige dames??

10. moedertje112

moedertje112 Actief lid

29 jun 2012
    226
    0
    0
    Huismoeder
    Schijndel
    Kittje super fijn dat alles goed is gelukkig!! En n week vooruit dan heeft ze Indd vorige x niet goed gemeten! Pff ja hier gister ok weer n echo gehad en alles zag er goed uit wat groot alweer en die plopjes zijn dat ik het al voel dus dat is ok al fijn!! Wanneer ben je uit gerekend??en wanneer mag je terug??

11. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Nu ben ik 8 weken en 6 dagen en ben ik 15 september uitgerekend. 21 februari heb ik termijn echo en dat wordt de uitgerekende datum echt vast gesteld.

Fijn dat jij ook weer een goede echo hebt gehad moedertje... Ze groeien hardt die kleintjes.. Ik hoop stiekem een beetje dat ik ook wat vaker echo's krijg. Vind het wel leuk zo te kunnen kijken naar de kleine uk in mijn buik.

Deel Deze Pagina