hallo meiden, wij zitten een beetje te twijfelen, hoe je dadelijk alles mee moet nemen in de auto als eenmaal de baby er is. wij hebben namelijk een peugot 106, wat een vrij kleine auto is. nu kunnen wij een auto heel goedkoop kopen, maar wederom gaat het weer om een kleine auto, namelijk een chrevrolet matiz. zijn hier meiden die ook een kleine auto hebben, en die ook gewoon de kinderwagen kwijt kunnen? ik hoor het graag,
Wij hebben ook een kleine auto, een seat ibiza, maar ik geloof wel dat alles erin past. We zijn al een paar keer met een hele volle auto op vakantie geweest en dat ging ook prima. Tsja, het is een beetje een organisatie, maar ik kan me er niet zo druk om maken. Zolang het maar veilig is.
Wij hebben een volkswagen polo, drie deurs. De kinderwagen moet op zijn zij in de achterbak maar volgens mij gaat dat allemaal prima passen.
passen doet het wel hoor in jou 106 zeker. mijn vriendin heeft ook een 106 en daar paste mijn kinderwagen ook in. ik heb zelf een station omdat ik het gewoon makkelijker vind. en nog is die vaak te klein maar ik denk dat als ik een bus heb dat ik dan zelfs nog ruimte te kort heb succes met je keuze. en een onthou je kunt het altijd proberen lukt het niet kun je altijd nog een grotere auto kopen
Wij hebben hebben 2 auto's, waaronder dus een suzuki alto. Dat is 'mijn' auto. En daar zal de wagen dus ook vaak in moeten. Maar op de zijkant past hij wel in de achterbak (quinny speedy). Veel meer past er dan ook niet in hoor. Maar wel wat nodig is. Ook als we als straks met z'n 3tjes met de alto een dagje weg zouden gaan. Voor een vakantie wordt het lastiger. Want dan zal ook de bak mee moeten en tassen etc... Maar gewoon voor normaal is het geen probleem. Nu moet ik wel bekennen dat ik persoonlijk het een prettig idee heb dat onze 2e auto groter is. Zeker voor langere stukken is het fijn om een auto te hebben met iets meer 'body' . Zeker strakjes dus met de baby achterin.
je hebt nooit "ruimte genoeg" wij hebben een "bak" van een auto (chrysler 300M) , en ja de kinderwagen past daar makkelijk in, een heel grote kofferbak, maar ga je boodschappen doen e.d. heb je gewoon ook dan "ruimte tekort" kheb nu de kinderwagen eruit gehaald en een goede buggy gekocht die er gewoon altijd in kan blijven liggen...dat was voor ons een "betere" optie.... succes met de aanschaf van een andere auto meid.. gr.smoekie
wij hadden een seat ibiza, de hoedenplank moest er uit en toen paste het wel, maar het is wel en gedoe hoor, we hadden ook achterin geen deuren, pffff heel lastig. Nu hebben we sinds 3 welen een andere, een chrysler stratus, is veeel groter, en veel makkelijker. Maar wij hebb en het ook een jaar met een kleine auto gered
hoi wij hebben 2 kleine auto's. Ik zelf rij een Toyota Yaris en mn man een Opel Corsa. Ik ben niet zo bang dat alles er niet in past. Je moet het gewoon een beetje handig in pakken. Als we op vakantie gaan, dan gaat straks de dakkoffer erop, en als de grote tent meegaat volgend jaar, dan kopen we er een aanhangertje achter, of we huren gewoon een grote auto. En ik hou me er maar aan vast dat een vriendin van mij een Seat Arrosa heeft en die krijgt daar ook makkelijk haar twee kindertjes is. En mn zusje had het eerste jaar een opel corsa en een tweeling en dat paste ook. Je zult zien dat je heel handig wordt met inpakken. en je kunt natuurlijk ook spullen op de grond kwijt, want zulke lange benen hebben die kleintjes nog niet in het begin. Laat je niet gek maken door de omgeving en probeer het gewoon een tijdje, als het niet gaat dan kun je altijd nog voor een andere auto kijken en dan weet je ook waaraan je auto moet voldoen. succes
Wij hadden een Seat ibiza 5 deurs maar daar paste onze quinny speedi dus echt niet in de kofferbak.... We hebben nu een station gekocht. Zou ook niet weten hoe je dan je vakantiespullen mee moet nemen als je kofferbak al vol zit met jekinderwagen en je halve achterbank vol staat met maxicosi... Waar zet je dan je spullen nog neer?
ik heb een renauld clio en deed het onderstel van de kinderwagen in de kofferbak en de bak op de achterbank dan kon noa voorin met de maxicosi of ook nog achterin. paste prima allemaal alleen kon er maar 1 iemand met me meerijden en niet meerdere.
Als je nu nog kunt kiezen zou ik zeggen: doe het niet! Beter te veel ruimte dan te weinig. Ik heb mijn 206 ingeruile voor een grote auto!
je moet niet vergeten dat een grote auto een stuk duurder is. je betaald meer belasting en het verbruikt meer benzine.
Wij hebben een peugeot 206 (sport) ook 3 deurs dus. Die gaat ten eerste niet weg. En ten tweede, wij hadden zoiets van, joh sommige mensen kunnen het inderdaad (zoals ik al gelezen had) in een alto dingen kwijt, dan moeten wij niet zeuren met de 206. Vakantie doen we tegelijk met m'n schoonvader, die heeft een volvo v50 station. En die gaat altijd met de boot weg, dan staat die auto 3 weken niets te doen
Ik heb dus wel een nieuwe auto gekocht, toevallig ook een Volvo V50 station. Ik had hiervoor een Citroën C3, waar de kinderwagen op zich wel redelijk in past in de kofferbak, maar als je dan boodschappen gaat doen (voor de hele week, wij halen altijd erg veel) dan wordt het echt passen en meten. En mijn vriend heeft een Audi A3, auto van de zaak, heeft ie ook pas 7 maanden, dus die kan ie niet zomaar wegdoen. En omdat dat een 3deurs is is die ook niet echt handig om mee weg te gaan met de kleine. Wel dus wel erg blij met de Volvo, daar pas het allemaal handig in denk ik.
Nou in een Matiz kan je veel en veel minder kwijt dan in een 106, plus dat die Matizjes ontzettend lelijk zijn! Ik heb een Peugeot 206 3 deurs en alles past er goed in! Hij moet binnenkor alleen wel weer verhoogd woden, hij is namelijk 8 cm verlaagd met een sportset eronder en zwaar beladen kom ik de drempels niet meer over Er past echter wel alles in!
Ik heb zelf een Chevrolet matiz, tja smaken verschillen, ik vind die van Chevrolet niet echt lelijk, maar de oude Deawoo matiz wel. Hij rijdt echt super, ik heb de style, dat is een 1.0 met elektrische ramen, airco etc. Mijn vriendin heeft een Deawoo matiz en hier past haar kinderwagen wel gewoon in. Alleen moet de hoedenplank er wel uit.
nou de matiz wordt het dus niet, vraag mij niet waarom want dat is een heel lang verhaal. als we voor een nieuwe auto gaan kijken, word het waarschijnlijk de opel astra (sedan). maar bedankt voor jullie reacties
Wij ook, zwarte Seat Ibiza, lekker sport me vriend wilde eigenlijk nieuwe auto, ik zei al eerder, voor mij hoeft dat niet zo nodig want ik heb geen rijbewijs en wij zijn niet zo vaak weg met auto.
Ik zou de matiz ook niet nemen als enige auto. Wij hebben een Renault Laguna station. En de matiz gewoon als autotje voor erbij
wij hadden 2 auto's mijn man had een vw polo en ik een ford ka in de vw polo wou de kinderwagen net in mar in mijn ford ka helemaal niet kon de maxi cosie ook niet kwijt wegens airbag voor ente korte bank achter in we hebben mijn man z'n auto verkocht en de mijne ingeruild hebben samen nu en ford focus wagon en die bevalt ons heel erg goed