Hallo, Ik ben nu 32 weken zwanger en sinds 3 dagen heb ik een behoorlijk ververlend gevoel net onder mijn borsten voelt een beetje aan als een soort kramp .... als ik ga liggen dan trekt het weg maar als ik dan weer overeind kom dan is het er weer ......heeft dit met de zwangerschap te maken of moet ik toch maar even langs huisarts gaan ? groetjes wendy
Goedemorgen, Die kramp kan verschillende oorzaken hebben. Ten eerste kan het komen doordat de baby hoog in de buik zit en echt tegen je ribben aandrukt. Ten tweede kan het veroorzaakt worden door brandend maagzuur. Dan voel je de pijn voornamelijk net onder je borsten thv het borstbeen. Ten derde kan het veroorzaakt worden als je een zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent. Dit kan pijnklachten geven in de bovenbuik. Belangrijk is dat er gekeken wordt of er sprake is van een zwangerschapsvergiftiging. Indien dit wel het geval is, moet je adequaat behandeld worden. Ik zou je aanraden contact op te nemen met je eigen verloskundige of gynaecoloog, zodat zij jou kunnen onderzoeken. Succes! Groetjes Monique
ben ondertussen binneste buiten gekeerd en bloeduitslagen en bloeddruk waren prima in orde nu blijkt dat mijn meissie met haar bibs tegen mijn nieren drukt dus de artsen vermoeden dat ik gekneusde nieren heb ? heb er nog nooit van gehoord maar ga er maar vanuit dat het dan wel zo zal zijn !