Toch die angst weer..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door metans, 6 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

metans Actief lid

28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    Na 5 miskramen, alle 5 anders maar allemaal net zo pijnlijk nu met 9 weken een goede echo met kloppend hartje! Wat was ik blij. Voor 2 dagen. Die angst na al die miskramen is nog zo voelbaar. Gek wordt ik van mezelf. Ik slik nu wel progesteron tabletten, omdat ik dat stofje tekort kwam na onderzoeken. Maar het lukt me niet om blij te zijn, te genieten. Alle doemscenarios vliegen voorbij. Ik weet dat stress niet goed is, en sommige dagen gaat het goed maar ik weet niet hoe ik die angst kan loslaten..

2. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Heel herkenbaar, als heb ik maar 1 miskraam achter de rug. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je er al 5 gehad hebt...

De paniek kan me hier letterlijk om de keel vliegen...

Hoe je het kan loslaten? Geen idee. Mij helpt geïnformeerd zijn wel (wat gebeurt er nu met mijn kindje, hoeveel kans is er dat het mis gaat met deze termijn etc) maar ik kan me voorstellen dat andere mensen hier juist gek van worden.

Afleiding zoeken, het dag per dag bekijken...

Voor mij is 12 weken wel een grens, de vorige keer bleek, n'a een goede echo met 7w5d op de 12w echo dat het hartje gestopt was met 8w2d. Ik hoop dat, als we de 12 weken halen, ik het weer een beetje kan loslaten.

Veel sterkte!

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Dubbel

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Misschien kan je vragen of je vaker mag komen voor een echo?
    Je laatste echo was vorige week toch?

Ik mocht elke week langskomen voor een echo. Ik leefde bij mijn 1e doorgaande zwangerschap echt van echo naar echo. Gelukkig hebben ze hier een miskraam spreekuur waar je zo vaak langs mag komen de 1e 12 weken.

metans vindt dit leuk.
  5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.129
    5.047
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar.. Na een goede echo een paar dagen rust en dan toch weer zorgen.
    Ik heb gelukkig een hele meewerkende vk en mag wekelijks komen voor 'een teken van leven' (echo of hartje luisteren). Ook probeer ik me vast te houden aan dat ik nu medicatie gebruik en dus iets anders doen dan/bij de vorige keren.

Wat mij ook helpt, is een beetje begrip voor mezelf. Ja, ik ben bang. Maar is dat gek? Nee. Ik leg mezelf niet op dat ik moet genieten, want dat is net als bij die roze olifant...

6. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Heel herkenbaar !
    Weet precies hoe je je voelt , mij hielp het enorm dat ik elke week een echo mocht en soms heb ik er zelf nog een pret echo bij gekocht .. ik wou zo graag genieten dus betaalde er liever wat geld voor zodat ik weer gerust was ..
    rond 11 weken begonnen met een doppler thuis en dat heeft mij er door heen gesleept !

7. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Herkenbaar, hier durfde ik het ook niet te geloven tot na de termijnecho. Je vertrouwen krijgt echt een knar als het een keer mis is gegaan, en bij mij was dat nog maar 1 keer, laat staan 5 keer!
    Mijn vriend is therapeut en heeft een eigen echo-apparaat. Je snapt wel dat wij wekelijks die echo erop zette, dat heeft me erg geholpen! Want die geruststelling van een echo duurt maar zo kort, voor je het weet haal je weer van alles in je hoofd! Misschien kun jij ook vragen om wekelijks een echo te krijgen? Lijkt me geen onredelijke vraag met jouw voorgeschiedenis.
    Sterkte deze weken, ik hoop heel erg op een goede zwangerschap voor jullie!!!!

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.966
    15.008
    113
    Heb je naast evt meerdere echo's ook iets om handen om je gedachten op te verzetten? Ik ben vorige zwangerschap gaan leren haken. Moest echt wat om handen hebben wat ik voornamelijk 's avonds kon doen als ik aan t piekeren was. Heb een dekentje voor ukkepuk in worden gemaakt. Stelde niet veel voor hoor gewoon super simpel gehouden maar ik had wat te doen waar ik rustig voor moest gaan zitten en ff bezig was.

9. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar laten we hopen dat je het kindje snel mag voelen bewegen vanaf toen nam mijn angst weg .En ik heb in de begin weken ook keer in de plaats van na 4 weken weer een echo na 2 weken gedaan omdat dat mij weer wat vertrouwen gaf en een heerlijk weekend :D

Deel Deze Pagina