Naar welk land en welk gebied ga je? Ik zou rustig naar bijv. Kaapstad gaan maar niet naar Zimbabwe of zo. Ik ben zelf vaak in Afrika geweest en bewust nooit Malaria tabletten gebruikt (puur vergif nl en geen garantie dat je geen Malaria krijgt).
Heb je de voorwaarden van je annuleringsverzekering al bekeken? Meestal is zwangerschap een reden om te annuleren (waar je ook naar toe gaat). Waar ga je naar toe in Afrika?
Ik zou het zwanger worden uitstellen.Hebben wij destijds ook gedaan.Had echt geen zin om een mooie reis om te gaan zetten mocht ik evt zwanger raken. Toen we terugkwamen hebben we nog een aantal maanden gewacht met zwanger worden en toen was het vrij snel raak. Nooit spijt van gehad.Wij moesten wel Malarone slikken en allerlei vaccinaties ed die echt niet bij een zwangerschap mogen.Wilde echt geen enkel risico nemen.
Veel vaccinaties mogen ook niet tijdens zwangerschap.Wij moesten ook gele koorts vaccinaties omdat we via hoog risico gebied reisden.
Ik vond zwanger op vakantie sowieso niet ideaal. Wij zaten in de VS waar bv de tijgermug is en die bestrijdingsmiddelen zijn niet voor zwangeren. (Kon het iig niet zo snel vinden) Ook qua eten vond ik in het daar al lastig, laat staan een land in Afrika! die reizen zijn ook best duur4, dus zou het risico niet durven nemen. Straks ben jezwanger op vakantie en ontzettend misselijk of moe. Als je graag wilt reiz3n zou ik ff die maandjes nog wachten en na je reis er weer voor gaan. Zodra je een kind hebt maak je ook niet zo snel zulke reizen,
Maar van die malaria pillen kun je een miskraam krijgen? Of begrijp ik het verkeerd. Zo ja zou ik niet gaan. Geen risico nemen. Sowieso zou ik niet gegaan zijn als ik niet zwanger zou zijn puur omdat ik twee keer echt goed misselijk was en het hier thuis al verschrikkelijk vond. Laat staan in een ander, heet land. Ik zou dan kiezen om het zwanger worden uit te stellen of niet heen te gaan.
Ik zie geen probleem, ook zwanger kun je naar afrika. Dus geen reden voor annulering maar waarom zou je?!
Ik zou even goed informeren hoe de zorg daar geregeld is mocht er iets gebeuren hoe goed is de zorg waar kan ik terecht etc etc... Persoonlijk denk ik dat ik even zou wachten met zwanger worden. Ik weet nog hoe ik me de eerste 3 maanden voelde en had echt geen zin gehad in een verre reis (misselijk,moe e.d.)
Hoi Onlyymariellee, Als je naar een resort in Gambia gaat, dan is het eten en zo wel goed, volgens mij. De vraag is alleen of je je goed genoeg voelt om te reizen als je wel zwanger bent. Ik was behoorlijk misselijk en moe in het begin... Toen ik zwanger was van mijn eerste, had ik de kans om naar Kenia te gaan. Daar heb je ook gele koorts. Naast het feit dat ik daar geen inentingen voor mocht hebben, voelde het bij mij ook totaal niet goed. Ik had het mezelf nooit vergeven als het daar mis was gegaan. Dus uiteindelijk ben ik niet gegaan.
Gewoon gaan! Zo te lezen heb je al vaker gereisd, het enige waar je rekening mee moet houden is je hygiene en je eten. extra smeren met deet misschien. En mocht je nu al zwanger zijn zit je precies in een goed stuk van je zwangerschap, na 3 maanden en voor 6 maanden! Succes met je keuze!
Ik moet de eerste annuleringsverzekering nog tegenkomen die zwanger zijn een legitieme reden voor annulatie in zijn voorwaarden heeft staan. Ik zou dus even je verzekering erop na checken ... En verders dus gewoon gaan.
Uit de voorwaarden van de ANWB kortlopende annuleringsverzekering: De redenen om een reis te annuleren zijn bijvoorbeeld: Als na afsluiten van de Kortlopende Annuleringsverzekering blijkt dat u in verwachting bent, of als er complicaties bij de zwangerschap zijn
Hmm, bijzonder. Toen wij vorig jaar overwogen om onze vakantie te annuleren, omdat ik bloedingen had, was zwangerschap geen reden. (Centraal Beheer). Niet dat het uitmaakte, we hadden besloten om alsnog te gaan, maar toch ...
ik ben op 8 weken zwangerschap 3 weken naar Thailand geweest. Had gelukkig wel absoluut geen last van misselijkheid of dergelijke dus voor ons is het een hele leuke reis geweest (op de laatste dag na waarop ik hoge koorts kreeg en wellicht dengee heb opgelopen maar na 2 dagen ZH in Belgie en antibiotica heb ik mijn zorgeloze zwangerschap kunnen verder zetten met een prachtig gezonde dochter als gevolg). We hebben toen wel bewust gekozen voor Thailand ipv Zuid-Afrika omdat je zwanger zijnde geen malarone mag nemen en ik wel absoluut naar Kruger Park wou gaan als we dan toch naar Zuid-Afrika zouden gaan. Maar ik hoor hier van anderen dat je niet perse iets tegen malaria moet nemen dus. En gezien je rijke ervaring met Afrika zou ik me niet dadelijk laten tegenhouden maar zoals iemand hier al zei: de keuze kan jij zelf eigenlijk alleen maar maken. Oh btw: Deet mag blijkbaar ook niet tijdens de zwangerschap maar ik heb me daar in Thailand toch wel vol gesmeerd met Deet want de muggen hebben mij altijd te pakken. En wederom heeft het bij mij geen nadelig gevolg gehad op de gezondheid van mijn dochter.
Ik zou ook gewoon boeken... Wie zegt dat je over 4 maanden überhaupt al zwanger bent? Pfff dan had ik de afgelopen 2 jaar maar weinig vakanties gehad als ik het had moeten uitstellen tot na m'n zwangerschap Maar je moet vooral doen waar bij JIJ je prettig bij voelt.
Ik denk dat dit een afweging wordt van je gevoel, voel jij je er goed bij om zwanger op vakantie te gaan? Wie zegt dat je dan al zwanger bent, misschien is het dan nog eens zover. En mocht het wel zover zijn, zoals al gezegd werd je bent zwanger en niet ziek. Ik zou dan even goed uitzoeken wat je wel en niet mag en kan. Wat ik nog niet terug terug gelezen hebt is waar je precies verblijft en hoe lang je gaat? Of lees ik daar over heen?