zwanger naar afrika? of toch annuleren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esselte, 29 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Wij zijn ook naar Gambia geweest net voordat we voor een kindje wilden gaan,
    Bij de GGD vertelden ze ons dat, mocht je malaria krijgen, de medicatie daartegen niet samengaat met een zwangerschap.
    Malerone nemen en Deet smeren geeft nog steeds geen zekerheid dat je geen malaria kan krijgen.
    Je kan malaria overigens nog jaren later krijgen, maar de ernstigste vorm, met zwaarste medicatie maar een paar maanden daarna.
    Dit is ons verteld hè, of het klopt dat weet ik niet.

2. Als ik naar je handtekening kijk, denk ik dat je al een tijd bezig bent om zwanger te worden. Er is een ding wat ik in de afgelopen 3 jaar geleerd heb en dat ik dat je alles nog zo mooi kan bedenken, maar dat je zwanger worden niet in de hand hebt. Leef daarom gewoon door. Geniet van vakanties (hoe moeilijk dat soms ook is) en kijk tegen de tijd dat je zwanger bent wat je doet. Heb je er dan geen goed gevoel bij, dan ga je gewoon niet!

3. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Joh! Ik zou echt wel gewoon gaan! Wat een onzin om niet te gaan. Je bent al lang bezig met zwanger worden. Ten eerste is het natuurlijk ook nog de vraag of je nu voor de reis zwanger gaat worden (hoop het natuurlijk wel voor je!) maar hoezo de reis annuleren en uitstellen? Misschien raak je pas over 2 jaar zwanger. Dan moet je die reis dus 2 jaar uitstellen? En dan? Met een baby ga je dan ook niet naar Afrika...

Je bent nu nog lekker met z'n tweeën. Zo'n vakantie zou ik dan absoluut lekker gaan doen!

Okay, je mag geen malaria-pillen, dus dat moet je ook gewoon niet doen. Maar daarvoor kun je andere dingen slikken en malarone of lariam zorgt er ook niet voor dat je geen malaria krijgt.

Ik zou JUIST gaan!

Wij hebben ook een vakantie geboekt naar Cuba. Das misschien wel iets anders dan Afrika hoor, maar wij gaan. Of ik nou zwanger ben of niet. En als ik na Cuba nog niet zwanger ben, dan boeken wij onze volgende reis. Ik ga gewoon lekker genieten van het nu en niet mijn hele leven omgooien voor het geval ik misschien zwanger zal zijn...

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Aangezien de reis toch al geboekt staat, het wijzigen naar een andere bestemming niet kan(als ik het goed gelezen heb) zou ik voorlopig nog helemaal niks besluiten.

Kijk gewoon over die 4 maanden of je dan zwanger bent, zo niet dan kun je natuurlijk gewoon gaan.
    Ben je dan zwanger dan kijk je op dat moment toch hoe je je voelt en of het goed voelt om wel of niet te gaan?

Het is nu toch koffiedikkijken. Straks annuleer je iets terwijl je misschien niet eens zwanger bent. Annuleren kan altijd nog.

5. Esselte

Esselte Niet meer actief

Ja ik heb het ook over tegen die tijd. Moet een week voor vertrek doorgeven aan meditel of ik zwanger ben en dan gaan ze een passende oplossing bedenken..

6. Esselte

Esselte Niet meer actief

Hoe geef ik door dat deze wel gesloten mag worden?

7. Esselte

Esselte Niet meer actief

8. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Je kunt alleen annuleren met een verklaring van vk of huisarts.
    Weet dat een collega dit vorig jaar ook had.

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Je kunt niet annulereren als het medisch gezien niet noodzakelijk is dat je niet naar het buitenland zou mogen. Dus dan zul je inderdaad je reis moeten omboeken als dat kan bij de reisorganisatie of je zult moeten gaan. Of ja, niet gaan, kosten zijn dan voor jezelf.

10. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Ooo wat lastig,,, zo zit ik ook met wintersport....
    Zal ik alvast boeken.. maar wat als ik zwanger raak , kan ik dan nog mee??? ... haha luxe problemen...

Ik denk dat ik persoonlijk voor de zwangerschap zou gaan, en niet uitstellen....

Ben benieuwd wat je uit eindelijk gaat doen...

Succes !!

Groetjes

11. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Ik heb hetzelfde "probleem" gehad. Ik wilde heel graag zwanger worden, maar ik dacht zo'n vaart zal het ineens niet lopen. IK probeerde het toen een half jaar en dacht ach zal dan ook nog niet zwanger zijn...
    Vier dagen voor mijn vertrek naar Maleisië had ik een positieve test in handen, maar ook bloedingen. Mijn huisarts zei dat ik gewoon moest gaan en daar moest gaan genieten. Malaria gebied vermijden. Ik ben gegaan, maar achteraf heb ik SPIJT gehad. Deze zwangerschap verliep niet goed, een bbz. Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd op vakantie, maar bij thuiskomst ben ik direct met spoed geopereerd. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Ik wil je niet bang maken, want wat ik heb meegemaakt is vrij uitzonderlijk, maar houd het in je achterhoofd.
    Een zwangerschap is een reden om te annuleren, mits je daar natuurlijk voor verzekerd bent.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, ik blijf erbij dat je de toekomst niet kunt voorspellen en je kunt je leven toch niet op hold zetten.

Mijn eerste miskraam gebeurde op vakantie 4 jaar geleden ... in Portugal. Op dag 2 van onze vakantie werd ik opeens wakker met bloedingen en de volgende ochtend na veel kramp verloor ik het vruchtje.

Het zou niet zijn blijven zitten als we thuis waren gebleven. En achteraf was ik ergens blij dat we niet thuis waren. We hebben de miskraam in alle rust, samen, tijdens onze vakantie kunnen verwerken. En natuurlijk deed het pijn, zeker als je zoals ons al zo lang bezig was. Maar geen moment eraan gedacht om mijn vakantie te annuleren.

En ook niet vorig jaar, toen ik weer zwanger bleek en we weer op vakantie zouden gaan. Bloedingen gehad, toch gegaan (zelfs bloedingen op schiphol gehad, 10 minuten voordat we moesten boarden). Natuurlijk heb ik bij aankomst eerst gekeken waar het ziekenhuis was, hoe ik een dokter kon bereiken en hoever het was. Gelukkig is het niet nodig geweest. En hebben we ons schema aangepast (niet gaan duiken of snorkelen e.d.)

Weet je, je kunt het niet controleren, hoe graag je dat ook wilt. Pas je vakantie aan, maar annuleer 'm niet. En waarom zou je ook.

13. MakeMeSmile

9 apr 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meid,

Wij zijn vorig jaar naar Afrika afgereisd (Zanzibar/Tanzania) en wilde graag tijdens de reis proberen om zwanger te raken omdat dat ons een mooi idee leek. Dit werd ons zwaar afgeraden door artsen. De malaria tabletten die je mag slikken tijdens een zwangerschap kon niet omdat de muggen daar er resistent voor bleken te zijn. Deet wordt afgeraden om te gebruiken tijdens een zwangerschap. Bij de malariapillen die ik heb geslikt moest thuis zelfs nog een menstruatie afgewacht worden voordat je mocht beginnen met zwanger worden. Wij hebben condooms meegenomen en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik heb daar zulke gave dingen gedaan die je niet mag tijdens een zwangerschap zoals zwemmen met zeeschildpadden en snorkelen op open zee tussen de wilde dolfijnen. Daarbij ruikt het daar op straat ook niet bepaald fris en als ik zie hoe ik nu op " luchtjes" reageer ben ik heel blij dat ik toen niet zwanger was. Mijn advies zou zijn om heerlijk samen te genieten van een prachtige reis en je daarna verder te focussen om het zwanger worden.

Deel Deze Pagina