Hallo, Mijn vriend gaat sinds 3 jaar in november altijd op mannenweekend (in buitenland). Ik ben er nooit zo kapot van geweest omdat dit ook vooral (door)zuipen is. Nu hebben we sinds kort een kindje en hoor ik hem zeggen dat hij dit jaar weer gewoon wil gaan.. Ik heb hier moeite mee want zoiets doe je toch niet als je een klein kind hebt ? Samen op vakantie gaan was altijd al een dingetje, hij wist het nooit en ondernam geen actie voor vakantie, we zijn wel gegaan maar het was niet leuk om te horen; we zien wel en als zijn vrienden met het lange weekend kwamen hij gelijk ja riep. Heb toen ook gezegd als wij niet gaan dan ook niet met anderen. Zouden jullie het prima vinden als je man of vriend een weekend flink gaat zuipen en jij thuis blijft met baby of klein kind ? Hij werkt ook nog veel weekenden dus veel vrije weekenden zijn er ook niet.
Ligt er aan. Voor mij persoonlijk maakt het niks uit of we wel of geen (klein) kind hebben. Moet gewoon kunnen en ik red me makkelijk. Vind het wel lekker ook hoor eens in de zoveel tijd Alleen ik zou het niet zo tof vinden als hij daarnaast niets met mij of het gezin zou ondernemen.
Ik ben zo iemand die dan iets soortgelijks wil dus in ieder geval ook op vakantie wil ik wil niet zonder kind op vakantie dus dan maar met heel het gezin,Dat die ook veel weekenden werkt dat vind ik werk dat is heel anders .Dus ik zou gewoon samen een vakantie inplannen ook dan regelt die maar vrij het zou er bij mij niet ingaan dat hij wel met zijn vrienden kan en neit met jou maar als zijn vrienden alles regelen kwa vakantie misschien moet jij dan ook alles regelen voor jullie vakantie of een weekje een huisje etc niet alle mensen kunnen goed zulke keuzes maken maar als jij het doet en plant lukt het dan wel samen weggaan?
Ja dat vind ik prima en wij hebben 2 (kleine) kinderen. Zijn dan wel geen baby’s meer maar ook toen ze baby’s waren gingen wij beiden alleen weekenden weg. Of samen zonder de kinderen. Ik kan me er ook niks voorstellen dat je dit van je partner niet zou ‘mogen’. En qua initiatief nemen voor een gezinsvakantie. Sommige mensen zijn nou eenmaal minder initiatiefrijk. Praat er eens samen over, wat je zou willen en wat je beiden belangrijk vindt aan een gezinsvakantie.
Mijn vriend en ik gaan ieder jaar een weekend los van elkaar weg. Hij met vrienden en ik met vriendinnen. Zij gaan zuipen en wij gaan leuke dingen doen. Maar we gaan in principe ook ieder jaar samen weg en daar is hij ook enthousiast over. Dus ik snap dat je het vervelend vindt als je het gevoel krijgt dat hij liever met anderen gaat dan met jullie gezin .Los daarvan vind ik het heerlijk om even met vriendinnen weg te zijn en het huis voor mij alleen te hebben als hij weg is.
Ja ik regel dat dan. Werk is zeker iets anders. Ik zou liefste ook gewoon op vakantie, lekker in vliegtuig stappen maar ga dat niet doen met een baby. Met baby hier in buurt blijven vind ik wel kunnen. Je eigen vakantie is 1 van de dingen die je dan inlevert. Ik zou zelf geen weekend zonder hem en/Of kind weg gaan
Ik zou dan ook lekker weg gaan (met je moeder, vriendin etc. Of alleen .) hij vakantie, ik vakantie. Gun hem wel reisje maar als hij niet met mij weg zou willen dikke doei. Haha dan trok ik mijn eigen plan. Heb geleerd om lekker te doen wat ik wil, en wil hij niet mee ga je gewoon zelf Zo ga ik wel vaker ergens alleen heen. Feestjes, verjaardagen, dagje uit. Prima toch, Als hij niet wil ga ik toch ook niet verplicht bij huis hangen.
Als hij echt zou willen (wat gelukkig niet zo is ), dan zou ik hem niet tegenhouden, maar dan wel minimaal in ruil daarvoor ook met het gezin op vakantie. Maar heel persoonlijk vind ik zuipweekenden inderdaad iets ontzettend kinderachtigs en puberaals, dus ik zou het wel een beetje irritant vinden als hij dat perse zou willen. Prima als hij gezellig iets met vrienden zou willen doen, weekendje skiën of zo en natuurlijk geen probleem als daar ook wat biertjes bij genuttigd worden, maar zo’n weekend gericht op stappen en je laveloos zuipen als volwassen man met een gezin... nee, niet mijn ding (en van mijn man gelukkig ook niet ).
Ik sluit me aan bovenstaande. Wat mij betreft geen probleem, het moet gewoon kunnen. Soms is het heerlijk om even niets aan je hoofd te hebben Wat ik in jouw situatie zou doen is dan ergens in september zelf een weekendje weg gaan en hem met een baby thuis laten zodat als hij dan weg is hij vaak aan jullie denkt. Hopelijk wardeert hij dan jou nog meer als moeder die alles draaiende houdt.
Ik zou mijn vriend wel laten gaan. Vraag ik desnoods of dat weekend een vriendin/familielid komt logeren om bij te springen mocht ik denken dat ik het niet alleen red. Een gezonde relatie betekent voor mij ook elkaar vrijheid geven in die relatie. Gelukkig kunnen zijn door met elkaar te zijn maar elkaar ook de vrijheid geven om even zonder elkaar te zijn. Dat we opeens een kind hebben betekent niet dat hij opeens verandert als persoon en behoeftes waarvan hij ontspant. Sterker nog; juist met een kleine is die behoefte voor mannen vaak groter dan ooit. Ze moeten al zoveel verantwoordelijkheid opeens dragen, dan kan een zuip weekend met alle remmen los even voor ontlading zorgen. Als ik je man was zou ik mij behoorlijk onderdrukt voelen wanneer ik niet mag gaan en dat gaat zeker niet ten goede komen van de relatie. Ik zou wel de behoefte uitspreken om samen op vakantie te gaan en als hij daar wat moeilijker over doet; kijken waar het door komt zonder meteen verwijtend te zijn. Misschien vindt hij de manier waarop jullie meestal op vakantie gaan minder zijn ding. Kijk hoe je samen tot elkaars wensen kunt komen. Als de een graag all inclusief bij een hotel zit en de ander graag back packt; zul je compromis moeten sluiten. Zo doen wij meestal de eerste dagen een actieve vakantie (vindt mijn vriend leuk) en eindigen voor mij paar ontspannen dagen langs het zwembad.
Ik zou het geen probleem vinden. Wij vinden het belangrijk dit soort dingen voor onszelf te (blijven) doen. Ook als je een klein kind hebt. Dat het een zuipweekend word vind k wel wat puberaal. Op een gegeven moment verwacht je toch wel dat ze niet helemaal tot het gaatje gaan
Gewoon laten gaan! En zelf ook wat leuks plannen met vriendinnen. Mijn man en ik gaan ieder 3 keer per jaar een lang weekend naar het buitenland met vrienden/vriendinnen. Even gewoon jezelf zijn ipv papa of mama.
Ik zou het geen probleem vinden Maar dan zou ik andersom inderdaad ook verwachten dat hij de boel draaiende houdt als jij weg gaat. Misschien niet een weekendje weg met vriendinnen, als je dat (nog) niet wil, maar twee keer een dagje weg bijvoorbeeld. Lijkt mij een goede compromis. Wat ik daarnaast ook begrijp uit je verhaal is dat je bij hem het enthousiasme mist om als gezin op vakantie te gaan. Dat jullie niet belangrijk genoeg zijn. Of dat hij liever met vrienden weg is dan bij jullie. Dat is het emotionele gedeelte en staat denk ik los van de keuze om wel of niet een weekendje met vrienden weg te gaan.
Ik zou dat geen enkel probleem vinden en moedig het juist aan! Hartstikke gezond juist om af en toe even echt weg te kunnen zijn. Vriend is vorige weekend nog 4 dagen weg geweest, en dan ben ik nog zwanger ook . Waarom niet? Wij zijn naar Portugal geweest toen dochter 8 maanden was. En als de baby er straks is willen we als hij een maand of drie is ook weer gaan vliegen. Met twee onder de 2 dan dus.
Eens met mijn mede flamingo! Wij willen aan het einde van mijn kraamverlof een weekje op vakantie, mits mijn fysieke toestand het dan toelaat.
Ik vind dat er ruimte moet zijn om beide zulke activiteiten te ondernemen. Maar wel mits er binnen je relatie ook genoeg tijd wordt gemaakt voor zulke dingen.. Dus samen een vakantie en weekend weg per jaar en dan ook voor beide ruimte om met vrienden iets te doen. Als jij t vervelend vindt dat jullie zulke dingen niet/amper doen zou ik dat oplossen.
Hier is mijn man toen zoontje 4 mnd oud was ook een weekend met vrienden weg geweest. Daarna ook regelmatig nog. Ik ga zelf ook regelmatig weekendjes weg met vriendinnen. Wij zijn naast papa en mama ook nog gewoon onszelf. En het is goed om op te laden zo'n uitje.
Ik snap dat je het niet leuk vindt maar tegenhouden kun je het toch niet. Vooral omdat ze dit elk jaar doen. Wel jammer dat hij over gewone vakanties zo dom doet.... Ik zou niet meer vragen en lekker een vakantie boeken voor jou en je kind en gewoon eens kijken wat hij dan doet
Hier hebben ze ook altijd mannen weekend. Vorig jaar was het 6 weken voor de bevalling, heb toen wel gevraagd of ze in Nederland konden blijven een beetje in de buurt. Want je weet maar nooit. Werd gewoon gerespecteerd. Dit jaar zal de baby een maand of 10 zijn. Maar ik denk dat ik het wel goed vind. Ik red het met de baby goed alleen en anders vraag ik iemand om erbij te blijven. Het is belangrijk dat je ook je eigen ding blijft doen ondanks dat er een baby is. Gewoon even jezelf zijn. Dat hij niet gezamenlijk op vakantie wil snap ik niet. Dat vind ik dan wel weer raar.
Ik hou niet van zuip-vakanties, maar het is iets wat hij al langer ieder jaar doet, dus dan zou ik ‘m lekker laten gaan. Ik zie ook niet in waarom het niet ok zou zijn, het is pas over een aantal maanden?