Help, bloedverlies!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dphoek, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb al veel gelezen en weet dat het alle kanten op kan gaan, maar ik moet het toch kwijt.

Ik ben 5,4 weken zwanger, na 20 maanden proberen en uiteindelijk middels 4x IUI gelukt. Het is allemaal tot nu toe heel voorspoedig gegaan, wel wat klachten, maar juist die van het geruststellende soort. Ik heb steeds het gevoel gehad dat het goed zit allemaal.

Nu ging ik tussen de middag even plassen, en ineens veeg ik helder rood slijmerig bloed weg daar beneden! Wat na vier keer vegen over ging in bruin. Nu verlies ik steeds met plassen nog een beetje bruin bloed. Ik ben doodongerust. Ik heb al heel veel klappen gehad en ben zeg maar een echte pechvogel des levens, en nu ben ik bang dat ik weer pech ga hebben. Ongeluk is een beter woord. Ik durf nu niet meer positief te zijn. Ben nu bang voor krampjes die ik eerder ook voelde en waar ik blij mee was.

Dit moet herkenbaar zijn voor veel van jullie.. Ik word er helemaal krankjorum van!!!

Liefs Patricia

2. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Hé gatverdamme kan me voorstellen dat je, je er niet lekker bij voelt.
    Niet herkenbaar... Maar ik duim wel voor je dat het goed blijft gaan.
    Wat je zegt het kan 2 kanten op. Moeilijk hoor!
    Want een echo zullen ze nog wel niet doen zeker?

3. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Rot hoor. Je schrikt je kapot en dat gaat voorlopig niet meer voorbij. Omdat je IUI doet zou ik toch gewoon even contact met de gyn opnemen. Jouw lijntjes zijn korter dan wanneer je geen indicatie hebt.

Maar wat hier al gezegd wordt: op de echo valt niets te zien over de afloop helaas. Dus is het afwachten geblazen en zul je waarschijnlijk een paar dodelijk vermoeiende weken in gaan. Sterkte, en ik hoop dat het goed afloopt.

4. dphoek

dphoek Niet meer actief

Nou, ik zou de 24ste een echo hebben, maar ik ga morgen even de poli bellen in het spreekuur, kreeg ze vandaag niet meer te pakken:x

5. dphoek

dphoek Niet meer actief

Dank je wel... Echt zo erg dat het zo lang moet duren! Wist ik maar waar ik aan toe was............

6. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Gewoon in tranen verloskamers bellen, dan mag je langs komen voor een echo!

Sterkte en succes! En onthoud: Bloedverlies komt in het eerste trimester wel vaker voor! 50% gaat het goed!

7. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Op een echo kun je al een kloppend hartje hebben (hoeft niet maar het kan), ik had met 5.2 weken een kloppend hartje.

Als dat er nog niet is kunnen ze wel zien of het er nog zit: vruchtzak en dooierzakje. Dan ben je het in ieder geval niet verloren.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    He bah...wat vervelend!!!!

Kop op, wees positief! Ik ken genoeg vrouwen (inclusief mijzelf) die bloedingen hebben gehad waarbij alles goed ging, maar ken ook genoeg vrouwen (ook ik weer) waarbij het helaas niet goed afliep. 1 ding is zeker, stress is niet goed! Probeer positief te blijven, lukt dit niet, vraag idd. een echo...

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    je kunt best eerder een echo vragen,maar op dit termijn zegt een echo ook niks ook al is de echo goed kan het nog alle kanten op.ik zou het gewoon even aan kijken en misschien stopt het bloeden wel en is het gewoon nog oud innestellings bloed dit hoor je zovaak. en ik snap je onzekerheid.maar probeer positief te blijven want stress is idd ook niet goed.
    succes meid

10. dphoek

dphoek Niet meer actief

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden. Ik doe HEEL erg mijn best, maar pff, wat is dit moeilijk!!!

11. Jel

Jel Niet meer actief

Helaas weet je nooit wat bloedverlies kan zijn, want het kan twee verschillende dingen zijn.

Maar ik kan je wel vertellen dat ik hetzelfde verhaal had als jou tijdens deze zwangerschap rond de 6 weken. Ook veel bloedverlies en zelfs stolsels en zo erbij. Ik dacht echt dat ik een miskraam zou krijgen, maar zie, ik ben al 31 weken zwanger. :D De gyn zegt dat het waarschijnlijk de innesteling was.
    Dus ik hoop dat dit het ook bij jou zal zijn.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

12. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Het kan 2 kanten op gaan. Ik heb mijn hele zw schap steeds al bloedingen gehad (waar je idd enorm van schrikt). Is alles behalve zorgeloos. Ik hoop het beste voor je en zal duimen.

13. dphoek

dphoek Niet meer actief

De huisarts vermoedde dat het bij mij ook innesteling is, maar wat zo frustrerend is, is dat je geen zekerheid krijgt..Dat begrijp ik wel, maar aaaah!! Ik ga toch even het ziekenhuis bellen strakjes. Het is nu zo goed als over, maar ik ben nog helemaal onzeker..

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Wat iedereen al zegt, bloedingen komen veel voor en het alle kanten op gaan. Ik heb positieve en negatieve verhalen. En je kunt alleen maar afwachten. Ik heb deze keer (met 5 weken echt een hele ochtend helder rood bloed) niet een sgebeld en gewoon gewacht tot mijn echo van 7 weken. Op eerdere echo's is bijna nooit iets te zien en dan zit je dus eigenlijk net zo in de stress. Je zou eventueel je gyn kunnen vragen of je hcg niveau's mag laten prikken gedurende 2 weken met 3 dagen ertussen, dan kunnen ze adhv de stijging zien of het nog steeds goed gaat. Maar ja, pas na een stuk of 4 prikken hebben ze een trend waar ze echt wat over kunnen zeggen, en dan ben je ook al weer 7 weken en kun je dus een echo krijgen.

Hoe moeilijk het ook is: bruin bloed is oud bloed. En wat er ook gebeurt, je kunt er helemaal niets aan doen. Ik weet hoe graag je wilt weten waar je aan toe bent, enigszins het idee hebben dat je er grip op hebt, maar dat kan niet. Je zult af moeten wachten om te kijken wat er gebeurt. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

15. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Nou, dit gaat de verkeerde kant op. Gisteren hele dagen donkerrood verlies en ook de hele dag een flink zeurend gevoel in mijn buik. Echt zodanig dat ik er doodmoe van werd. Mijn zwangerschapsklachten nemen af. Nu weer bruin bloed met stolsels. Ik moet realistisch blijven: ik denk dat dit mis is. Vrijdag heb ik een echo, eerder konden ze helemaal niets zien..

Voelt zo oneerlijk..Zo hard geknokt om zwanger te worden, dan eindelijk zwanger en dan hoppa, meteen een miskraam. Dan ga je wel twijfelen hoor: misschien moet het voor ons niet zo zijn..Mag niet zo denken dat weet ik, maar het is wel erg moeilijk...

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    Klinkt inderdaad wel alsof het misgaat, maar hoop voor je op een wonder en dat je kleintje er toch nog veilig zit.

Sterkte! Inderdaad heel oneerlijk!

17. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Hoi lieverd,

Het klinkt helaas niet erg hoopvol, maar ik blijf stug doorduimen en hopen op een wondertje!

Het is ook zo oneerlijk. :( Na alle dingen die je hebt meegemaakt en de strijd die je hebt moeten leveren om zwanger te raken zou dit eigenlijk niet moeten mogen gebeuren... Zo gemeen... :( Ik snap ook niet waarom dit soort dingen gebeuren, maar een ding weet ik wel zeker, jullie kindje komt er echt wel! :)

Maar eerst moet je hier doorheen. :( Laat alles maar over je heen komen, huil, wees boos, geef het verdriet ruimte en uiteindelijk een plekje. Ik wens je heel veel sterkte en kracht om jezelf weer door een moeilijke fase in je leven heen te slepen, maar ik weet zeker dat je hier doorheen komt en weer die positiviteit weet te vinden waardoor je al zover bent gekomen in het leven. Maar geef het tijd... Wees lief voor jezelf!

Hele dikke knuffel!!! Meer kan ik niet voor je doen helaas... :(

18. dphoek

dphoek Niet meer actief

Ontzettend lief en warm..Ik ga me maar voorbereiden op het daadwerkelijke moment..:(

19. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Heel veel sterkte! :(:(:(

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Hey
    Wat klote zeg!:(
    Ik heb tot 8 weken ook bloedverlies gehad. Ik weet niet of jij utrogestanbolletjes gebruikt? Door een zwangerschap is je baarmoeder heel goed doorbloed en die hormonen zorgen voor een nog betere doorbloeding.
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het in jouw geval erg spannend vind helaas, maar die zeurende pijn heb ik ook gehad. Het gevoel alsof je ongesteld ben. Ik heb met veel doordrammen een echo gehad met 5,3 weken en toen was er een zwangerschapsring met een dooierzakje te zien.geen embryo , daar was het nog te vroeg voor. Ze gaven me natuurlijk geen garantie, maar het beeld op die echo zag er prima uit, ondanks het bloedverlies.
    Ik vind het erg wreed dat ze jou tot vrijdag laten wachten, want ze kunnen op zn minst zien of de zwangerschapsring mooi van vorm is.
    Heel veel sterkte, ik weet hoe moeilijk dit is.xxx

Deel Deze Pagina