Geen weeen meer remmen vanaf 26 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mm7, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik zit met een vraag ; Vorige week ben ik opgenomen met vroegtijdige weeen, en een verkorste baarmoedermond, mijn baarmoedermond was nog 1.1 cm bij opname. Toen ik opgenomen werd was ik net 24.1 weken zwanger, ik heb weeenremmers gekregen (adelat) 48 uur en longrijpingsprikken. De prikken hebben zijn goed in gewerkt, en de weeenremmers zijn gestopt na 48 uur. Ongeveer een dag later kwamen de weeen opnieuw, toen weer 48 uur weeenremmers gehad, en toen gingen de weeen weer weg, en zijn de weeenremmers gestopt. De volgende dag kreeg ik weer weeen, toen zijn ze weer begonnen met weeenremmers, de weeen stopte en na 24 uur zijn ze ook met de weeenremmers gestopt. De echo wees toen ineens uit dat mijn baarmoedermond 1.7 cm was, beter dus dan bij opname. Gisteren morgen zijn de weeen weer begonnen en heb ik weeenremmers gekregen, het is nu weer compleet rustig, en ik kijg net te horen dat ze nu 24 uur later weer stoppen met remmen. Als ik dan weer weeen krijg beginnen ze weer met 24 uur remmen. Alleen vanaf 26 weken gaan ze niet meer remmen, als de weeen dan beginnen kijken ze of het doorzet tot bevalling. Ik snap er niks van, het lijkt mij dat mijn lichaam goed reageerd op de weeenremmers, waarom gaan ze dan niet aan 1 stuk door de komende weken? Ik snap ook niet waarom ze als ik weeen krijg met 26 weken het gewoon op zn beloop laten en kijken of ik beval of niet, het is zoveel beter als de babys voorlopig nog binnen bllijven. Als ik aangeef dat 1 de weeenremmers voor mij en de babys niet schadelijk is, en waarom we niet gewoon doorgaan met continu remmen, dan zeggen ze nee hoor vanaf 26 weken kunnen ze komen. Ik vind dit niks, misschien is iemand die hier ervaring mee heeft? En mij meer kan vertellen... Ik vind het zo vreemd niks doen vanaf 26 weken, terwijl ik nog geen ontsluiting heb, geen gebroken vliezen, en mijn gezondheid is optimaal enkel de weeen en de verkorte baarmoedermond, oh ja de kinderen zijn ook in prima gezondheid is telkens te zien op de echo en ctg.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

vanaf 26 weken niet meer?? wat vroeg..ik weet van een andere tweelingmama dat ze haar gewoon remmen tot 34 weken.... vind het erg vreemd.. zou een second opinion vragen..

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik lees ook overal dat ze in iedergeval remmen tot 32 weken.. daarom snap ik er dus ook helemaal niks van...

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    wat raar zou ook second opinion vragen, vooral omdat het er 2 zijn :) je wilt toch dat ze zolang mogelijk blijven zitten zolang het met jou en de ukkies goed gaat

sterkte en succes!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat klote zeg dat ze niet meer willen remmen. Ik heb vanaf 22 weken ook geslikt en ook 2 dagen achter elkaar. Daarna opgenomen vanaf 26 weken inverband korte baarmoedermond. En ook ontsluiting. Ze hebben mij toen ook geen remmers gegeven, moet wel zeggen dat alles toen rustig was met weeen maar mijn vliezen die braken. uiteindelijk wel bevallen met 28 weken.

Ik denk dat ze niet meer willen remmen omdat er vanaf 26 weken kansen zijn voor de kleintjes. Ik moet zeggen dat ik wel heel erg belachlijk vind, als jij er goed op gereageerd is het toch dom om er mee te stoppen? Hoe langer je ukkie's blijven zitten hoe beter de kansen zijn. Laat ze in ieder geval proberen te remmen tot 30 weken ofzo. Ik zou echt nog eens een gesprek aangaan. Als het niet schadelijk voor jou is en voor je baby's dan is dit wel een domme zet van de artsen toch?

Sterkte meid met alles. Ik hoop echt dat ze nog even blijven zitten!

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mij werd verteld (ik heb ook adalat gehad) dat je dat niet mag doorslikken omdat het geen officiële weeënremmers zijn. Het is te agressief als je het door blijft slikken en doet meer kwaad dan goed (na een aantal weken) andere weeënremmers doe wel officieel zijn mogen wel worden doorgeslikt. Daarom werd ik zelf voor de keuze gesteld. Ik vraag me alleen af of je na de adalat over mag stappen op een andere remmer of dat dit niet kan door de adalat.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Wat een vervelende situatie voor je!

Ik heb al deze remmers ook gehad.
    met 26.2 weken ben ik opgenomen en met 27.6 is mijn zoontje geboren.

Dat klopt er wordt altijd maar 48 uur geremd met die weeenremmers. deze zijn heel erg duur (Atosiban heet het volgens mij, ze kosten 5000 euro voor 48 uur) en helpen ook maar 48 uur, onderzoeken hebben dit uitgewezen dat ze niet langer hun werk doen dan 48 uur. deze worden gebruikt om de longrijpingsprikjes te laten inwerken.
    Ik begrijp niet zo goed welke remmer je daarnaast nogmeer gekregen hebt, bedoel je adelat?
    ik heb eerst die 48 uurs remmer gehad (infuus) en daarna adelat. Het beleid van adelat is per ziekenhuis verschillend.
    zo te horen is het beleid van jouw ziekenhuis 24 uur remmen, rust, 24 uur remmer, rust en dan tot je de 26 weken hebt gehaald.
    In utrecht was het beleid: eerst 48 uur weeenremmer, en bij onrust nog 1 week adelat.
    vanuit het UMCG is het beleid: eerst 48 uurs weeenremmer en daarna bij onrust 2 dagen adelat. Maar omdat ik zelf wel die 7 dagen perse wilde (ik ben toen overgeplaatst, en dit mij beloofd was door Utrecht), mocht dit. De baby diende zich die laatste nacht aan, door de adelat heen. Van het middel adelat is ook niet bewezen dat het langer werkt dan 2 dagen.
    Ik denk dat dit daarom ook de reden is dat ze er steeds mee stoppen, en als het onrustig wordt, ze het je dan geven.
    Begrijp je het zoals ik het nu opgeschreven heb?
    Mocht je vragen hebben, dan zou ik het toch vragen aan de dienstdoende artsen, wat nu precies de reden is waarom zij kiezen voor dit beleid. Ik begrijp je zorgen heel goed.
    Sterkte en ik hoop echt voor je dat je kindjes nog een tijdje mogen blijven zitten.

8. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    hey meiden,

In 2007 had ik ook vroegtijdige weeën en een verkorte baarmoederhals met 27 weken, toen hebben ze per infuus weeënremmers gegeven 48uur en longrijpers hierna heb ik platte bedrust gekregen en 3maal per dag moest ik adalat oros nemen om men baarmoeder rustig te houden...

(is dit een gevaarlijk medicament dan adalat? :()

Ik vind het echt raar dat ze bij 26 weken al gewoon gaan kijken of je bevalt... echt ik zou dit nog is navragen want vind dit echt raar hoor!

9. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook voor een second opinion gaan en desnoods eisen dat ze ermee doorgaan..!
    Sterkte, hopen dat je baby's nog een tijdje blijven zitten!

10. Ons Kleintje

voor hoelange tijd kreeg je adelat dan?
    Ik kreeg wel last van dingen, maar weet niet of dit bijwerkingen waren van adelat.
    Punt is dat het medicijn adelat op een bepaald moment zijn werking verliest.

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb de eerste keer een zo n startdosis gekregen 4 pillen en vanaf dan elke 6 uur 1. En nu krijg ik elke keer nifedipine, ik weet niet of dat het zelfde is als adelat eigenlijk maar dat zeiden ze hier een paar keer. Ik wil gewoon graag zo lang mogelijk remmen, kijk ze overleven misschien wel bij 26 weken maar ik wil natuurlijk dat ze de beste start krijgen die ze kunnen krijgen, en dat is natuurlijk als ze langer blijven zitten. Daarbij in het ziekenhuis waar ik nu lig, zijn er twee drielingmama s die deze week gaan bevallen, en er liggen nog meer tweelingmamamas af te wachten, ze hebben nu al laten weten dat er dus waarschijnlijk geen plek is voor de kindjes op de nicu, dus ik wil gewoon zo lang mogelijk de babys in mijn buik houden, en als ik daarvoor weeenremmers moet slikken, dan doe ik dat... de kinderen hebben gewoon meer kans over een paar weken dan nu, en ik wil het beste voor hun! Ik word wel heel onzeker door dit alles hoor... weet me af en toe echt even geen raad meer...

12. Ons Kleintje

ik heb het voor je opgezocht, Nifedipine is adelat.
    kiesBeter.nl - Adalat

Adelat is eigenlijk geen weeenremmer, maar heeft als bijwerking dat het weeen remt. het is een bloeddrukverlager.

is er kans dat je wordt overgeplaatst naar een ander ziekenhuis?

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke dankjewel... Er is kans dat de kinderen worden overgeplaatst zeggen ze nu. Tegen de drielingmama die gaat waarschijnlijk morgen of overmorgen bevallen hebben ze aangegeven dat 2 van haar kindjes en zij hier kunnen blijven en de ander wordt overgebracht.

Ze hebben vorige week gekeken of ik terecht kon ik Rotterdam omdat ik toen nog maar 24 weken was, maar daar was helaas geen plek. Het punt van geen plek begrijp ik verder goed hoor, als het niet anders is dan is het niet anders.. Maar het punt van stoppen met remmen op deze termijn vind ik onacceptabel. Laat ze het in iedergeval doen tot 28 weken.. Ik wordt echt wanhopig en kan daardoor ook niet goed meer rusten nu...

14. daniellesvl

daniellesvl Actief lid

14 jun 2008
    108
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb bij mijn dochter met 29,4 weken longrijpingsinjecties en adelat gehad. Had weeen en een verkorte baarmoedermond. Vervolgens 1,5 week in het ziekenhuis gelegen met, ik geloof, twee keer per dag adelat. Dit werkte prima! Tegen mij zeiden ze dat ik tot 34 weken geremd zou worden, daarna kon ze komen. De adelat is idd een bloeddrukverlager met als bijwerking dat het weeen remt. Het zou juist een gunstig en milder middel zijn dan de 'gewone' weeenremmer(s) volgens mijn gyn, met nagenoeg geen bijwerkingen. Mijn bloeddruk werd natuurlijk wel extra in de gaten gehouden, maar nooit echt ergens last van gehad! Ben uiteindelijk ingeleid met 39 weken, was fysiek en geestelijk op. De artsen vonden het heel knap dat ik nog zover was gekomen. Zou het overigens zo weer doen! Dus....ik zou zeggen zeker laten remmen tot 30/32 weken. Veel beter voor je kindjes en dus ook voor jou! Heel veel succes en sterkte!

Groetjes, danielle

15. Ons Kleintje

ik denk niet dat ze niet willen remmen, maar dat ze weten dat wanneer ze aan een stuk door remmen, de adelat niet meer werkt.
    het is hun beleid dat ze baseren op hun eigen ervaringen.

UMCG wilde dus ook niet aan 1 stuk door remmen,
    Utrecht wil dat juist wel maar max 1 week na onrust.

Uiteindelijk koos ik zelf voor het beleid dat Utrecht had, maar ik weet niet of het heeft gewerkt. Het zou best kunnen dat het niet goed was om continue adelat te slikken. Daarnaast kan adelat ook gevaarlijk zijn voor jezelf en je kindje.

Omdat je afhankelijk bent van het ziekenhuis waar je nu bent, is het enige wat je nu kunt doen: zo min mogelijk zorgen maken (oke dat is makkelijker gezegd dan gedaan) en goed rusten.

Ik hoop dat het allemaal goedkomt! Rustig aan, probeer wat te slapen. eet en drink voldoende. Je moet zorgen dat je ten alle tijden uitgerust bent mocht er een moment aangekomen zijn dat je wel gaat bevallen.

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb vandaag aangegeven dat ik een gesprek wilde met de arts omdat het me gewoonweg niet duidelijk is.. Ze zijn net geweest, en hebben aangegeven dat de voornaaste reden van remmen de inwerking van de longrijpingsprikken is, deze zijn goed ingewerkt. We gaan nu kijken wat er verder gebeurd, geen remming meer. Het kan ook zo zijn dat ik wel deze weeen telkens heb maar dat me lichaam er niet op reageerd als zijnde dat het gaat bevallen. Ik krijg zo dus een echo, om opnieuw de baarmoedermond te meten, dit houden ze nu telkens bij. Als ze zien ; nou het doet heel veel het wordt duidelijk korter en krijg ontsluiting, dan proberen ze nog een beetje te remmen misschien maar niet meer vanaf 26 weken, als het dan doorzet dan zet het door. En als het niet zoveel doet, dan kan ik wellicht over een tijdje als het rustig blijft naar huis, en dan heb ik gewoon de pech dat ik al heel vroeg weeen heb, maar daar kan je vrij lang mee lopen, dus ik zie dat niet als pech meer als een geluk als dat het zou zijn. Dankjewel voor al jullie duidelijke antwoorden, ik hou jullie op de hoogte van de echo vanmiddag..

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Baarmoedermond is het zelfde gebleven, ze nu doen nu de rest van de week niks, geen weeenremmers geen echos, alleen elke dag ctg. Als het volgende week nog rustig is, en de baarmoedermond is het zelfde mag ik heel misschien die week of die week erop na huis, dus we blijven duimen dat de contracties niets doen voorlopig. Ik hoop het zo, ik wil echt niet dat mijn babys nu of binnenkort geboren worden... Ik ga heel veel rusten en duimen dat ik dan volgende week na huis mag als het nog zo is. Wel gaan ze als de weeen heel regelmatig komen nog remmen voordat ik 26 weken ben, na de 26 weken doen ze dit neit meer. Alleen als ik bijvoorbeeld kom rond 28 weken dan gaan ze enkel remmen om nog 1x de prikken in te laten werken, kortom een spannende tijd dus... duim echt dat het rustig blijft..

18. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Heel veel sterkte meid, ik duim met jullie mee!

19. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Ik vind dat echt enorm raar. Mijn baarmoederhals is maar 0,5cm meer, ik voel me echt enorm beroerd en mag geen drukte om me heen (waardoor mijn zoontjes dus niet meer op bezoek mogen komen). Ik heb 2 keer weeën gehad. De eerste keer ook 48u infuus en 2 longrijpingsprikken en daarna weeënremmers in pilvorm die ik nu krijg tot 34w. Indien de weeën doorzetten doorheen de weeënremmers zullen ze nu wel niet nog meer doen en ze gewoon laten komen. Nu de vorige keer dat ik weeën had zijn ze gewoon gestopt na 10u30min.
    Zou ook een second opinion vragen moest ik jou zijn. Want jou verhaal lezen zeg je zelf dat je buiten de weeën eigenlijk geen last hebt en alles nog goed zit. Terwijl ik dan wel veel meer last heb van allerlei dingen en ze mij zeker wel remmers geven tot 34w...

20. Ons Kleintje

Ik wens je veel sterkte! goed dat je het hebt aangegeven. Hopelijk mag je binnenkort naar huis en blijven de baby's nog een hele tijd zitten

Deel Deze Pagina