Met frisse moed weer verder...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Buitenhuisje, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve allemaal,

inmiddels ligt mijn MK alweer bijna 2 weken achter mij.
    Naar omstandigheden gaat het redelijk met me, ik denk er nog wel vaak aan, maar kan het goed aan.
    Ik probeer er maar een positieve wending aan te geven, dat er waarschijnlijk in de aanleg iets niet helemaal goed is gegaan, waardoor mijn zwangerschap na 7 weken tot een verdrietig einde kwam.
    Het positieve is dat we nu zeker weten dat we zwanger kunnen worden en we hebben ons voorgenomen de toekomst zonnig tegemoet te gaan, van elkaar te genieten en hopen op een nieuw wondertje !

Ik heb een nieuw onderwerp aangemaakt, niet omdat ik niet meer aan mijn MK herinnerd wil worden, maar omdat het weer een stuk beter met me gaat. Morgen ga ik weer met werken beginnen en heb er echt zin in.
    Even weer onder de mensen en de gedachten verzetten.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van een eventuele menstruatie dan wel zwangerschap.......of ben ik nu te optimistisch wat dat laatste betreft ?
    Ik wil het gewoon zooooo graag !

Groetjes, Natascha.

2. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Natascha,

Echt goed van je, die positieve instelling, gewoon heerlijk om te lezen!

We zitten niet ver bij elkaar vandaan, ik heb op 10-2 mijn mk gehad. Ik wil ook positief weer verder gaan en hopen dat mijn echte ongi gewoon op tijd komt. Dan pas heb ik het idee dat ik het wat meer achter me kan laten.
    Volgende week di heb ik nog een controle afspraak staan bij de gyna, maar ga er van uit dat alles weg is.
    Fijn dat je weer naar het werk wil, maar neem ook je momenten voor jezelf. Ik ben deze week aan het werk gegaan maar was erg snel moe. Heb 1/2 dagen gewerkt en s'middags een slaapje gedaan.

Ik blijf je volgen; hoop dat je ongi ook weer snel komt of nog beter, dat je snel weer zwanger mag worden.

Groetjes Minka

3. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goed om te lezen!
    Na mijn miskraam vorige week ga ik nu ook weer me goede moed verder. Heb in een ander topic een hoop meiden gehoord die na MK snel weer zwanger waren, dat geeft hoop!

Op naar de okt/ nov mama's :D

4. stella1

stella1 Lid

9 dec 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    ga maandag weer beginnen met werken, na een miskraam op 12 januari. Hoop echt dat ik weer heel snel zwanger ben en nog dit jaar een kindje krijg. En jullie ook natuurlijk. Succes!

5. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi natascha,

Hoe is gegaan op het werk? Hoop dat je het goed vol kon houden.

Groetjes Minka

6. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Minka,

allereerst bedankt voor je berichtjes, doet me echt goed !

Vandaag alweer de 2e werkdag achter de rug.
    Pffff.....de eerste dag was best heftig. Ik werk namelijk op Schiphol en heb veel met passagiers te maken die soms erg vervelend kunnen zijn en op zo'n moment had ik het dan wel even zwaar. Dan dacht ik: "Ach, waar maak jij je nou druk over." Maar op dat moment is dat voor die persoon belangrijk, die kent mijn leven en geschiedenis niet, maar bij regelmaat sprongen de tranen wel even in mijn ogen hoor.

Mijn collega's zijn echt super. Niet veel wisten van mijn zwangerschap, maar bijna iedereen nu wel van mijn miskraam (en dus ook van mijn zwangerschap, hihi) en ik ervaar dat als erg positief, lekker weer even het verhaal van me afpraten, m'n ei kwijt en iedereen weet dan ook dat als ik een keer zomaar uit m'n slof schiet of het even te kwaad krijg, waar dat door komt.
    Iedereen gunt mij een spoedige zwangerschap van harte en dat is natuurlijk superlief.
    Wel kom ik erg moe thuis, dus ben nog niet helemaal de oude, maar het voelt in ieder geval goed om weer te werken en dat is heel belangrijk.

Morgen en dinsdag weer lekker vrij (morgen naar een concert van Blof in Carre, Amsterdam met 3 meiden van het werk, heb ik erg veel zin in) en dan weer 3 dagen werken.
    Ik ga er gewoon weer voor.

Groetjes, Natascha.

7. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Hallo Natascha,

Heel herkenbaar wat je beschrijft!
    Ik heb een miskraam begin december gehad en herken je gevoel.
    Je wilt gewoon heel graag!

Ik hoop voor je dat er snel weer betere tijden zullen zijn. En voor nu heel veel sterkte.

Fijn dat je collega's zo vol begrip zijn!

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Natascha, Bigdream en vele andere,

Ik denk dat dit topic voor velen erg herkenbaar is. Ik ben ook zeer benieuwd hoe het alle andere vergaat die in dezelfe periode zitten.
    Kunnen we nog eens klagen,vragen stellen , meeleven of juichen met elkaar!
    Mijn topic (vervlogen geluk) mag wat mij betreft op slot. Op naar het nieuwe!

Groetjes Minka

9. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi ladies,

Ook ik herken dat vermoeide gevoel, ik heb van mijn HA begrepen dat dat o.a. te maken heeft met het "ontzwangeren" en dat kan wel 6 wkn voortduren. Geeft het de tijd en ik ben blij om te zien dat ik niet de enige ben die er ook weer met frisse moed en positieve gedachten verder gaan.

Liefs Silla

10. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ik ben het helemaal met Minka eens, fijn om mensen te ontmoeten die begrijpen wat je voelt.

Ik hoop dat er voor ons allemaal ook snel weer betere tijden zullen komen!

11. mamaynje

mamaynje Lid

25 okt 2006
    7
    0
    0
    Hoi Meiden

Ik wi jullie ten eerste allemaal veel sterkte wensen de aankomende weken.Ook ik heb een miskraam gehad. In oktober ondekt dat ik zwanger was. Met zes weken kreegik bloedverlies. In november hebben zehet weggehaald. Daarna 1 keer oingi geweest en nu weer zwanger.

Allesis dus mogelijk.
    Nu maar hopen dat alles goed gaat.
    Veel succes allemaal

Manon

12. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Ben vandaag bij de gyna geweest voor controle. In principe zag alles er goed uit, er waren nog een paar verdikkinkjes te zien, maar dat kon ook alweer nieuw slijm zijn. Op 1 eileider was een cyste te zien, maar dat konden ook 2 nieuwe eitjes zijn!
    Moet over 3 weken terug voor controle, tenzij ik erg buikpijn of andere klachten krijg. Tja, niet veel nieuw dus. Geeft me wel een goed gevoel dat ik onder controle blijf, maar had liever gehad dat er niks meer te zien was. Ikzelf denk wel dat het mijn nieuwe eisprong is, zo voelt het gewoon.
    mijn HB is ook nog voor controle.
    Voelde me vandaag wel niet echt lekker in mijn vel, en kreeg spontaan een jankbui en was weer erg moe. Heb net 1 1/2 uur geslapen en nu gaat het wel weer.

Nog niet echt een bericht voor .. "vol goede moed weer verder.." maar dat gaat wast wel weer komen.

Groetjes Minka

13. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Minka, heel veel sterkte en een knuf vanaf hier. Herken je gevoel!
    Af en toe raak je weer even helemaal in een dip en wordt je overvallen met tranen!
    Tegen houden heeft geen zin ( doet alleen maar zeer!)
    Liefs Bigdream

14. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Minka,

ook ik herken je gevoel en ik ben notabene de oprichter van dit onderwerp !

Gisteravond naar een concert van Blof geweest, was echt helemaal super, wat kan die kerel zingen zeg, maar op een gegeven moment werd ik zo door een nummer gegrepen (weet echt de titel niet meer) en spontaan begonnen de tranen weer in m'n ogen te prikken.
    Tot een huilbui is het niet gekomen, maar het is wel duidelijk dat ook ik er nog niet helemaal ben, dat het echt gewoon tijd nodig heeft.
    Ook ben ik nog steeds heel erg moe aan het einde van de dag, ook als ik niet veel lichamelijke inspanningen heb gedaan. Nog een teken dat ik nog niet volledig mezelf weer ben.

Maar.....ik blijf vol goede moed en ga voor jou duimen dat het niet een cyste is, maar 2 prachtige nieuwe eitjes die staan te springen om uitgebroedt te worden, hihihi !
    Hou jezelf wel goed in de gaten en lekker toegeven aan die jankbuien of een slaapje tussendoor, daar knap je van op !

Lieve groeten, Natascha.

15. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Natascha,

Kan het me voorstellen bij het concert. Blof is erg goed, ook in de teksten en dan in het nederlands komt het erg emotioneel over!

Ik maak me niet druk om de cyste hoor, die heeft bijna iedereen (zonder dat ze het weten) ikzelf denk ook dat het nieuwe eitjes zijn. Maar uitbroeden, nee, daar wacht ik nog een maandje mee, wil eerst dat het lichaam weer hersteld!

Groetjes Minka

16. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Die dipjes zullen niet een twee drie over zijn, en dat is ook heel normaal.
    Ik heb het ook nu bij bepaalde muziek of commercials op tv (die van greenpeace of wnf zucht....)

Fijn dat je je werk hebt om je een beetje af te leiden. Zelf ben ik 3 maanden geleden gestopt met werken ivm een thuisstudie. Merk dat thuiszitten me niet echt goed doet, dus ben nu ook weer volop op zoek naar werk.

Liefs gwenn.

17. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    manon, gefeliciteerd, ik hoop dat we je op komen volgen.
    Gwenn, heb je verhaal gelezen, lijkt me moeilijk om zo thuis te zitten, echt zin in "leuke" dingen zul je toch wel niet hebben.
    Hoop dat je snel weer werk vind, maar voor nu: Heel veel sterkte met alles

Groetjes Minka

18. Gwenn

Gwenn Lid

5 dec 2006
    71
    0
    0
    Op zich vond ik het thuis studeren wel relaxed, maar mijn hoofd staat niet echt naar studeren nu en als je werk hebt, tja dan moet je hè. Nu heb ik veel te veel tijd om erover te piekeren... :(
    De vorige keer ben ik na twee dagen weer gaan werken en dat heeft me erg goed gedaan, ook al wisten mijn collega's van niks.

Eerst vrijdag maar eens achter de rug en dan hoop ik snel weer aan het werk te kunnen.

Hoe gaat het nu met jou meid?

Liefs gwenn.

19. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Gwen,
    Gaat vandaag een stukje beter, heb 6 uur gewerkt, maar toch nog een dutje gedaan toen ik thuiskwam.
    Kan niet wachten tot ik weer Ongi word, maar dat duurt nog min. 2 weken.
    Dan pas kan ik voor mezelf verder. Ben gestopt met roken toen ik mijn test heb gedaan, weer begonnen na het bericht van de missed abortion, en vanaf maandag wil ik ook dit weer achter me laten, ik weet dat ik het kan!
    Nogmaals heel veel sterkte vrijdag . Ook ik denk aan je
    Liefs Minka

20. Buitenhuisje

7 jan 2007
    66
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Minka,

wat goed dat je vanaf maandag de peuken weer vaarwel gaat zwaaien.
    Bij mij was het precies hetzelfde. Ik zei altijd, zodra ik weet dat ik zwanger ben, stop ik met roken, want dat wilde ik al heel lang, maar had nooit genoeg wilskracht om door te zetten en als je zwanger bent weet je waar je het voor doet.
    Echter direkt nadat ik het vruchtje verloren was, ben ik direkt naar het tankstation gereden om weer een pakje te kopen.......stom, stom, stom, maar alle rokers en ex-rokers zullen dit waarschijnlijk wel begrijpen.
    Momenteel rook ik nog steeds, maar alleen thuis. Als ik naar mijn werk ga, laat ik ze thuis en rook dus zo'n 10 uur per dag niet, dat scheelt alweer.
    Ik heb nog even niet de kracht om weer helemaal te stoppen, maar weet wel dat zodra ik weer zwanger ben, dat het eerste is dat de deur uitgaat !

Ik vind het ook goed van je dat je hebt besloten met weer proberen zwanger te worden tot je weer een keer ongi geworden bent, zou ik ook moeten doen, maar ik heb nog steeds zo'n onrustig en ongeduldig gevoel dat ik zo snel mogelijk weer zwanger wil zijn, dat ik elke kans grijp op een eventuele bevruchting (lees "klussen").
    Maar wie weet word ik binnenkort gewoon ongesteld. Dan heb ik in ieder geval weer een "datum" om vanuit te gaan wat betreft een eventuele ovulatie.

Pfffff.......het valt ook allemaal niet mee, maar we houden nog steeds de duimen omhoog en blijven positief, toch ?

Groetjes, Natascha.

Deel Deze Pagina