3,5 jaar mmm, spontaan zwanger. 1,5 weken zwanger, miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door doll, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doll

doll Lid

17 nov 2008
    25
    0
    0
    Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die zich in mijn verhaal herkent.
    Wij zijn 3,5 jaar in de mmm bezig geweest. In januari zouden we voor de laatste ICSI behandeling opgaan. Wat bleek ik was spontaan zwanger geworden! Wat een wonder. Helaas heb ik hier 1,5 week van mogen genieten tot vandaag.... Ik heb een vmk gehad. Bij ik bedoel ik natuurlijk wij.

Wat is nu wijsheid? Direct verder, zo ja zouden jullie dat op de natuurlijke manier proberen? Mijn vriend wil het liefst de laatste poging ICSI in gaan zetten. Wat denken julie zou het nu "vanzelf" lukken. Ik bedoel spontaan?

Is er iemand die een soort gelijk verhaal heeft meegemaakt of kent.

Ik weet even niet zo goed wat wijsheid is. En natuurlijk gaan we dit ook nog wel overleggen met het ziekenhuis.

Pfff slapeloze en pijnlijke nacht voor de boeg.

Liefs Hanneke

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wat naar van je mk!! Sterkte!!!
    Ik weet niet hoe t is om 3.5 jaar in de mmm te zitten maar als dit jullie laatste icsi poging is... Pfff moeilijk zeg.
    Zou je niet eerst nog een paar keer zelf willen proberen?
    Heel veel succes en sterkte.. Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn en blijven!

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ten eerste sterkte met jullie verlies.
    Dit is echt zo'n vraag die jullie alleen kunnen beantwoorden, hoe graag ik ook het goede antwoord aan je wil geven meid.
    Ja, je kunt je laatste icsi gaan doen, maar ja je weet nu ook dat het spontaan kan......wat is wijsheid is dan de vraag.....

Wat wel gezegd wordt is dat je na een (v)mk meer vruchtbaar bent, dus ik persoonlijk zou het deze maand zelf proberen en de behandeling nog even achter de hand houden.
    Maar nogmaals, dat ben ik en ik kan en wil je geen woorden in de mond leggen natuurlijk.

Moeilijk meis, maar ik hoop dat wat jullie ook beslissen, dat het resultaat heel snel positief mag zijn!!!!

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Jeetje heftig :( sterkte meid!

Ik zou het nog even 2 a 3 keer zelf proberen en misschien daarna de laatste poging doen. Maar dat is helemaal aan jullie!
    Kan mij voorstellen dat je het wachten zat bent en gelijk verder wil.

5. ilo14

ilo14 Actief lid

15 aug 2012
    215
    1
    18
    Vrouw
    Wat is dat klote nieuws zeg. Ik ben het wel met Esther eens. Ze zeggen dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent, dus ik zou het eerst zelf nog een keer proberen. Misschien is het geluk dan met jullie en gebeurt er toch weer een wondertje.

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk voor jullie om van zo'n enorme blijdschap naar een enorme teleurstelling te moeten gaan. Heel herkenbaar helaas :(.

Wij waren na 3 jaar ook spontaan zwanger geraakt in de vakantie. We hadden een pauze ingelast na de 3e mislukte IUI.

Maar het had niet zo mogen zijn en kregen een miskraam bij 6 weken. Heel veel verdriet, maar toch ook hoop omdat het eindelijk 'gelukt' was. En omdat we spontaan zwanger waren geworden besloten wij om het de maanden erop zelf te proberen.

Dit heeft bij ons niets opgeleverd. Ik merk dat mijn lichaam moeite heeft met een balans te vinden. Naar mijn idee heb ik een te late ovulatie waardoor ik allerlei klachten krijg als vermoeidheid, acne en lange cyclussen. Ik denk dat bij mij gewoon de hormonen (Gonal F) hadden doorgewerkt in de rustperiode. Je hoort toch vaak dat het even in lichaam blijft zitten.

Wij hebben daarom besloten om weer een nieuwe IUI op te starten als alles bij de uitgangsecho 'okay' wordt bevonden. Die is aankomende maandag.

Wel vond ik het fijn om even rust hebben na al die behandelingen en toestanden. Ook hebben we kennisgemaakt met het alternatieve circuit. Wellicht gaan wij dit combineren met de ziekenhuisbehandelingen. Wij zijn nu weer helemaal opgeladen voor een nieuwe IUI behandeling waar we nog steeds vertrouwen in hebben.

Je moet doen waar jullie zelf vertrouwen in hebben! Een maandje of 2 wachten voor een nieuwe behandeling is helemaal zo gek nog niet. Wie weet wat er gaat gebeuren..

Heel veel succes met je keuze en stertke met het verlies.

Groetjes,

Lotteke

7. doll

doll Lid

17 nov 2008
    25
    0
    0
    Hallo dames,

Om te beginnen wat fijn dat jullie zulke mooie berichten sturen.
    Ik kon gisteren even niet reageren. Wat doet dit zeer zeg....
    Zo lang op gehoopt en dan is het eindelijk zover en ook net zo snel weer weg. Ik ga morgen het ziekenhuis bellen en ook met hun overleggen. Ik ga ook eerst denk ik weer zelf proberen. Ik laat jullie morgen het advies van het ziekenhuis weten. En nogmaals bedankt voor jullie steun, fijn!

Lotteke: succes morgen.

Liefs hanneke

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar miskraam.

9. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    wat een naar nieuws. Ik heb er geen ervaring mee maar wil jullie wel veel stekte en wijsheid toewensen!

10. doll

doll Lid

17 nov 2008
    25
    0
    0
    Hallo dames,

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden.
    Gisteren het ziekenhuis gebeld en over 4 weken hebben we ene gesprek over het vervolg traject. Gaan we door met de laatste keer ICSI?
    Nu eerst maar eens de boel rustig zien te krijgen.. In mijn lijf is dat wel gelukt, maar nu nog tussen de oren. Ik ben deze week vrij / ziektewet en dan volgende week maar eens verder kijken.

Dat was het voor nu,

Liefs Hanneke

Deel Deze Pagina