Ik vind dit dus echt eng

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door CreaLinda, 16 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik wil niet zo'n moeder (of mens) zijn wat voor elke dingetje grote paniek maakt, maar toch even:

Als ik na een dag werken even ga liggen, dan begint er zich een circus in m'n lichaam af te spelen.
    Ik had al verteld dat ik het kindje af en toe voel. Maar dit gaat veel verder voor mijn idee.
    Ik voel m'n hart door m'n buik bonzen in een tempo of ik net een marathon gelopen heb en af en toe lijkt het alsof m'n aderen verstopt en dan open te springen (plop voel je dan) ook ter hoogte van m'n schouderbladen. Dan gaan m'n darmen ook nog eens heel erg rommelen en komt die kleine blub er ook nog eens tussendoor.

Ik weet dat het normaal is dat je wat gaat voelen als je rustig gaat zitten/liggen, maar zo erg is dat ook normaal? Het enige wat ik wil als ik dit voel is dat het stopt.
    Dat was niet helemaal wat ik me had voorgesteld van het kindje kunnen voelen...

Zal ik nou toch de vk maar eens bellen, of is dat overdreven?

Linda

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja zou ik wel doen dan ja! Ikzelf voelde t pas met 16 a 17 weken. Maar niet zoals jij beschrijft hoor. Succes iig!

3. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb zelf ook het idee dat mijn hart af en toe door mijn hele lichaam heen bonkt. Je ziet mijn lichaam dan ook bewegen op ritme van mijn eigen hartslag. Ik heb begrepen dat je hart nu veel harder moet werken als je zwanger bent. Maar verder herken ik bovenstaande dingen niet. Als je de vk hebt gesproken, laat het dan ff weten?

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Lig je dan op je rug?

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als je verloskundige je gerust zou kunnen stellen moet je dat doen.
    Ik herken het wel hoor, maar weet niet of we het in zelfde mate hebben.
    Ik ben ook sneller kortademig en als ik ga liggen heb ik het ook even benauwd en klopt mijn hart nog sneller. Niet zo raar als je bedenkt dat je hart extra hard moet werken (krachtigere slagen en frequenter) nu.
    Je darmen kunnen nu toch ook meer prikkelbaar zijn...heb daar nu ook nog met vlagen last van.
    Ik voelde voorheen ook soms (na inspanning) mijn hart door mijn buik bonzen....als ik toen wel eens wat op mijn buik legde zag je dat ook prima meewiebelen met mijn hartslag. Nu is dat nog meer met een kleine die wiebelt en een hart dat harder moet werken.
    Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen, maar als je nog steeds twijfelt dus je vk bellen.

Succes, Eva.

6. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Hartkloppingen heb ik in het begin van de zwangerschap ook gehad, het bonsde echt heel hard dan in bovenkant-borstkast. Erg onaangenaam!
    Heb het toen aan mijn gyn gevraagd en die heeft me aangeraden het heel diep weg te zuchten en dat heeft best geholpen.

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de kleine met 17wk al heel hard schoppen, bij deze (moeilijke) zwangerschap voelde ik het met 13 wk al.

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hihi, heb ik ook! Is niks hoor, als je ongerust bent moet je even de vk bellen, maar het kan behoorlijk spoken natuurlijk als het je darmen en je beebs tegelijk zijn en dat je hart harder pompt is ook normaal, omdat je meer bloed in je lijf hebt...

8. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ok, ik ben weer een beetje geruster. Ik ga het ook maar proberen weg te zuchten. En ja, ik lig dan op m'n rug (tv te kijken ofzo).

Als het aanhoudt zal ik vk eens bellen.
    Ik denk dan: Tsja ik kan wel bellen, maar wat kan zij er aan doen?

Bedankt voor jullie reacties, ik kijk het nog even aan!

Linda

9. wondertje nr 3

wondertje nr 3 Actief lid

24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Heb ik ook hoor merk dat me hart ook sneller sla
    en idd helemal als je ff ga liggen dan doet je buik mee.

Groetjes

10. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als je op je rug ligt, kan je kindje bepaalde aders dichtdrukken, dat veroorzaakt deze klachten.
    Daar was een naam voor, maar ik kan er niet op komen.

11. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik had het ook hoor en als ik dat had kreeg ik een heel benauwd gevoel moest dan ook gelijk gaan zitten anders ging het niet goed!

Dit had ik al vanaf 11 weken tot de bevalling echt vreselijk was het.

Gewoon rustig blijven is het beste

12. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Dank jullie wel allemaal!

Linda

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Als je het hebt als je op je rug ligt kan het inderdaad de holle ader zijn die wordt afgeknepen. gewoon op je zij gaan liggen.

14. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Leuk, dat zeiden ze tegen mijn moeder geloof ik ook. Alleen bleek dat achteraf MS te zijn.

Gelukkig ben ik daarvoor 2 jaar geleden al onderzocht en heb ik het vooralsnog niet.

Linda

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Toen ik je bericht las dacht ik onmiddellijk: ze is vast tussen de 15 en 20 weken. Toen had ik namelijk zelf herkenbare kenmerken: vooral dat mijn hart als een razende tekeer ging, soms zo erg dat ik dacht dat er iets aan de hand was. Ik was ook benauwd en kortademig.
    Is gelukkig ook gewoon weer weg gegaan, hoop dat het ook bij jou verdwijnt.
    Bedenk dat je hart veel harder moet werken nu, je bloed is ook met 50% aan het toenemen!

groetjes
    Amber

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Daar dacht ik ook aan. Je sluit vaten af, en dan moet je hart harder werken.
    Daarom mag (kan) je op een gegeven moment niet meer op je rug liggen.

Heb je er ook last van als je op je zij ligt.

17. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik had dat ook in mn zwangerschap.
    Werd zelfs misselijk als ik op mn rug lag!

18. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Hmmm ik heb het nog steeds, ben nu 26 weken.

Heb ook dat als ik ga liggen of onderuit ga zitten je mijn hart ziet kloppen. Ben ook meteen buiten adem. Gelukkig is de smurf heeel erg druk dus maak ik me nog niet echt bezorgd. Zal woensdag eens vragen aan de vk of het kwaad kan.

Grz Han

19. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hihi, vandaag is het verschrikkelijk druk hier, ligt al VIER uur lang te schoppen, zo erg dat je het ziet en het soms wel heel hard is en dat terwijl ik haar nog maar anderhalve week voel of zo. Best grote overgang van niks naar heel veel...

20. Niet meer actief

mieid dat van die snelle hartkloppingen moet je toch in de gaten houden, Ayman is met een geplande keizersnee gehaald omdat ik hartritmestoornissen kreeg...

bij geen inspanning bereikte mijn hartslag toch al de 180 slagen per minuut, ik moest er zelfs voor worden opgenomen in het zh afd cardiologie

Deel Deze Pagina