zwanger naar Zuid-Frankrijk

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by DaphneB, May 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaphneB

DaphneB Bekend lid

Jul 25, 2011
    585
    68
    28
    Hoi dames,

Over 2 weken vertrekken wij naar Zuid-Frankrijk (Canet et Roussilion) om daar twee weken te genieten bij Yelloh Village Le Brasilia met onze kleine boef.
    We doen de reis in twee dagen zodat we rustig aan kunnen doen.
    Zijn er dingen in Frankrijk waar ik echt op moet letten als ik zwanger ben, iets wat je normaal in NL niet zou opvallen?

En moet ik voor de zeker een medische verklaring o.i.d. meenemen?

Graag hoor ik wat tips! of waarschuwingen waar ik voorzichtig mee moet zijn. Denk dat ik sowieso heel goed de rauwe melk van de brie in de gaten moet houden daar.

p.s. ben nu 9 weken dus ben 11 weken zwanger als we vertrekken :)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja, kaasjes zou ik even links latenliggen,maar verder kan ik me niks bedenken. Een zwangerschapsverklaring is altijd handig, maat gelukkig is in Frankrijk verder de zorg ook prima.
    Albast fijne vakantie!

3. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    zou opletten met de franse kaasjes, die kunnen au lait cru zijn, en die kun je beter niet eten. verder ben je nog niet heel lang zwanger, alleen misschien heb je last van misselijkheid en vermoeidheid, dus kijk wat je allemaal kunt doen en neem eventuele medicijnen of andere dingen die je dan gebruikt hier vandaan mee.
    Misschien is het fijn om een zwangerschapskaart/verklaring te hebben, gewoon even vragen aan je verloskundige, die hebben misschien nog wel meer tips.
    Het is je tweede dus ik neem aan dat je de meeste dingen zelf ook al wel weet toch?
    heerlijk om even lekker weg te zijn toch?

Vooral lekker genieten, en relaxen.

4. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    4,244
    681
    113
    Ik lees mee wij gaan over 2 weken! :)

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Wat een lekker vooruitzicht!

Melk en yoghurt is in de supermarkt, net als in Nederland, vaak gewoon gepasteuriseerd. Lees goed de verpakking wanneer je twijfelt. Verder ben ik het qua kazen eens met bovenstaande.

Qua biefstuk/vlees kan je vragen om Bien cuit: goed doorbakken en let er op dat je geen water uit de kraan drinkt.

Fijne vakantie!

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Hier ongeveer hetzelfde schuitje:
    Wij gaan 4 juli naar de Cote d'Azur en ik zal dan ongeveer 10 weken zwanger zijn.
    Ik neem in ieder geval Emasefane mee tegen misselijk en we hebben sowieso altijd ORS mee.

Verder een beetje opletten met kazen 😀

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    O en denk om je gezicht en de zon! Ivm zwangerschapsmasker zou ik een hoed /parasol meenemen en goed smeren!

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Ik ga naar zuid Frankrijk over 5 weken, ben dan 24 weken ongeveer

Opletten met de zon ivm zwangerschaps masker goed in smeren en op de kazen letten

Als je misselijk bent dan via de Ha regelen dat je hier iets voor krijgt

Ik gebruik nu sinds 1,5
    Maand zofran voor de misselijkheid en dat gaat mee

Ors vind ik niet te drinken dus ik neem altijd soep dingetjes mee
    Van die zakjes, zit ook bom vol zout ;)

9. DaphneB

DaphneB Bekend lid

Jul 25, 2011
    585
    68
    28
    goed dat jullie het zeggen van de zon. Dat was ik alweer een beetje vergeten van de 1e en was ook niet echt in de zomer zwanger.

zijn er bepaalde zonneproducten goed tijdens zwangerschap? dus weinig kans op zwangerschapsmasker? of gewoon normaal smeren en niet liggen 'bakken' ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Water kan je al jaren gewoon drinken uit de kraan in Frankrijk. Bijna acht jaar geleden was ik 16 weken zwanger en op vakantie in Frankrijk en heb gewoon uit de kraan gedronken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Behalve de kaasjes hoef je eigenlijk nergens rekening mee te houden. Ik heb zelf nooit zwangerschapsmasker gehad, gewoon geen aanleg voor ofzo. Ik had wel het zwangerschapsboekje van de vk mee, gewoon voor de zekerheid.

Share This Page