Zwanger??? Niet zwanger??? Help!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anoniempie, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Met je eisprong maak je geen Hcg aan, dus daar kan je niet positief zwanger mee testen. Ik vermoed gewoon een zwangerschap hoor!

Maar hoe gaat het intussen met anoniempie?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas is uit ervaring gebleken van meiden op dit forum dat dit wel kan. HCG bestaat ook deels uit LH namelijk. Dus vandaar dat het wel mogelijk is om met sommige gevoelige zwangerschapstesten om je eisprong te detecteren. Kruidvat 2 voor 5 euro wil ook goed een eisprong vinden bijvoorbeeld.

Als je twee weken voor je NOD test, is de kans zeer groot dat je je eisprong vindt en niet een zwangerschap.

3. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Ik weet dat het lh op hcg lijkt, maar in de meeste gevallen is het een zwangerschap die je positief test en niet een eisprong en jij klonk ofdat het hoogstwaarschijnlijk positief was door eisprong en dat vind ik onzin, daar de meeste onder ons bij positief testen gewoon zwanger zijn!Uitzonderingen daar gelaten...

4. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Hier een link waaruit blijkt dat je alleen positief test met een ovu-test en niet je eisprong kan detecteren met een zwangerschapstest

Het gebruik van ovulatietesten:
    Het gebruik van ovulatietesten om zo je eisprong te bepalen is een zeer betrouwbare en veel gebruikte methode. Omdat ons lichaam soms rare dingen kan doen kan het zijn dat je soms een afwijkend resultaat te zien krijgt dan je verwacht. Hieronder vind je informatie en een aantal vragen en de antwoorden die betrekking hebben op die afwijkende resultaten die soms kunnen voorkomen.

Hoe lees ik de resultaten van een ovulatietest:

Een ovulatietest heeft een controlelijn en een testlijn. Wanneer er, na het testen, twee lijnen te zien zijn waarvan de testlijn hetzelfde of donkerder van kleur is als de controlelijn, dan is het resultaat positief. Je eisprong zal binnen 24 tot 36 uur plaatsvinden. Wanneer je nu gemeenschap hebt kun je de kans op een zwangerschap vergroten.

Ik zie dagelijks beide lijntjes op de test:

De meeste vrouwen maken constant LH aan waardoor je dagelijks beide lijnen op de test te zien krijgt. Meestal is de testlijn dan lichter van kleur dan de controlelijn.

Ik heb meerdere dagen een positief resultaat:

Twee dagen een positief resultaat is normaal en komt vaak voor omdat het proces 36 uur duurt. Is de testlijn langer dan twee dagen hetzelfde of donkerder van kleur als de controlelijn dan kan er sprake zijn van een hormonale storing. Het kan zijn dat je lichaam zich klaarmaakt om het eitje los te laten maar door bijvoorbeeld stress of een andere reden het eitje niet los kan laten. Je lichaam blijft het dan proberen en kan zelfs een tweede eitje proberen los te laten waardoor beide LH pieken elkaar overlappen. Als je regelmatig langer dan drie dagen een positief resultaat hebt dan is verstandig eens contact op te nemen met je huisarts.

Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:

In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs).

Kan ik een positief resultaat hebben maar niet ovuleren:

Ja dat kan. Door stress of andere factoren kan je lichaam zich klaar maken om het eitje los te laten (zichtbaar door een LH piek) maar dat niet doen. De LH piek zal weer dalen en je lichaam zal het later nogmaals proberen. Dit kan meerdere malen gebeuren in een cyclus.

Moet ik ochtendurine gebruiken voor de ovulatietest:

Nee. Het beste kun je in de middag testen. Belangrijk is dat je dagelijks op hetzelfde tijdstip test.

Ik krijg geen positief resultaat betekent dit dat ik niet ovuleer:

Nee dat hoeft niet. Het kan zijn dat je de LH piek net mist wanneer je één keer per dag test. Je hebt dan bijvoorbeeld één of meerdere bijna positieve testen en de dag daarna een negatieve test. Om er zeker van te zijn dat je de piek niet mist zou je kunnen proberen twee maal daags te testen. Eén keer begin van de middag en één keer aan het eind van de avond.

Waar kan ik online ovulatietesten kopen:

Er zijn een aantal winkels op het Internet waar je ovulatietesten kunt kopen. Wij adviseren de matcare testen welke verkrijgbaar zijn in de webwinkel van Zwangerschapspagina. Klik hier om naar de webwinkel van Zwangerschapspagina te gaan.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik geloofde het eerst ook niet maar heb ook echt topics voorbij zien komen met meiden die een positieve KV test hadden op hun eisprong. Een eerlijk gezegd acht ik de kans dat je 13 dagen voor je NOD positief test door een zwangerschap nog veel kleiner. Bij een gemiddelde cyclus zou dit 1 of 2 dagen na bevruchting moeten zijn.

6. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Ik heb het even uitgerekend, en ik heb rond de 24e mijn eisprong gehad en ik heb getest op de 28e. Het is indd niet waarschijnlijk maar waarom zou het niet kunnen? Ik heb nog even gekeken op wikipedia en daar staat het volgende:

Foutief positieve uitslagen kunnen soms voorkomen door:
    al weer afgebroken zwangerschap (vrucht binnen enkele dagen spontaan verloren gegaan, hormoon ijlt nog wat na)
    oude of onjuist bewaarde of verkeerd uitgevoerde test
    het niet goed volgen van de bijsluiter (bijvoorbeeld het later aflezen dan toegestaan)

De laatste 2 punten zijn niet van toepassing!! Dus dan zou het wel de 1e kunnen zijn! Ook op Wikipedia staat niet dat je positief kunt testen tijdens je eisprong. Dus ik moet gewoon nog even afwachten denk ik.

7. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Juist bij een gemiddelde cyclus, maar het is net zo waarschijnlijk dat je je eisprong positief test als dat zij een keer een afwijkende cyclus heeft en acht de kans groter dat haar ei op een ander tijdstip heeft plaats gevonden dan zij zelf misschien denkt?Ik bedoel hier niet mee dat het totaal onmogelijk is, maar lijkt mij eerder een zwamgerschap!En op deze website lijkt het aantal mensen die iets voor/tijdens/na zwangerschap meemaken groot, maar alleen ee mensen die iets te vertellen hebben reageren!Dus blijft onwaarschijnlijk dat zij haar eisprong positief test!En hoe weten al die meiden zo zeker dat het niet om een zwangerschap ging ( ja ik snap dat ze ook een zwangerschapstest hebben gedaan en deze negatief was)Misschien waren dit allemaal hele vroege mk?dat een test 13 dagen voor nod positief is, is meer mogelijk dan je eisprong positief testen lijkt mij... En daar zijn ook genoeg voorbeelden van, meiden die heel heel vroeg positief testen!

8. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Sorry voor deze discussie hoor;)zijn de hormonen denk ik (ben zelf bijna 25 weken zwanger):):)

Ik hoop gewoon dat je wel zwanger bent en dat je zeer vroeg positief hebt getest!

9. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Geeft niet hoor babyzoe, ik vind het juist goed dat er een discussie is en van andere een mening te horen! Ik hoop ook dat het positief blijft, maar ik juich nog niet te vroeg, als ik naar die test kijk die ik als foto heb geplaatst zie ik toch echt een streepje en weet je, je weet maar nooit miss is het wel mn eisprong geweest, maar elk lichaam is weer anders dus je kan het nooit weten!

10. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    Brielle
    Nee dat is waar:) En denk echt wel dat je zwanger bent, alleen is het nadeel dat er nu nog van alles mis kan gaan...ik zal duimen voor je dat je na je nod een knaltest hebt!!Ik hou je eff in de gaten, ben erg benieuwd...;)

11. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Ik hoop het! hihi! En dat is inderdaad een nadeel maar we zullen zien, zodra ik weer n test heb gedaan hoor je het! ;)

12. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mopje89 wanneer ga je nu weer testen? je kan ook je huisarts bellen en vragen om een bloedtest..

13. maybe3

maybe3 Niet meer actief

hier ook best duidelijk positief getest met de KV die gereageerd heeft op m,n eisprong... dus het is echt mogelijk

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Een bevruchte eicel doet er circa 5 dagen over om in te nestelen vanaf de bevruchting.
    Misschien heb je je eisprong veel eerder gehad?
    En wikipedia is een site waar iedere leek dingen op kan plaatsen, dus daar zou ik het niet van laten afhangen..
    Maar je maakt het wél spannend!:)

15. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Ik ga nu rond 10 januari weer testen! Ik heb ook de doktersassistente én de apotheek gebeld en die zeggen beiden dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het door mn eisprong komt! Ik ga nu echt wachten tot mn NOD en ik had wel een kruitvat test maar niet die van 2v5 maar die van 7,65 die komt het beste uit de test bij het programma Kassa van de VARA.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dan heeft kassa de 2v5 niet mee genomen denk ik..

17. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Nee dat klopt! En Cb staat op de 7e plek! Moet je nagaan, de duurste zijn niet eens de beste!

18. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zelf heb met clearblue en predictor toen getest en deze gaven beide negatief aan terwijl die van de kruidvat al een lichte streep aangaf! ook ben ik erg positief over die van sensitest want deze gaf zelfs een dag eerder een hele lichte positieve test aan

19. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Nou dames, morgen zou ik ongesteld moeten worden.. heb gisteren symptomen gehad die ik normaal ook krijg als ik ongesteld moet worden, vandaag helemaal nergens last van alleen gevoelige borsten. Duimen jullie mee? Ik ga denk ik donderdag een test doen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden :)

20. mopje89

mopje89 Actief lid

4 apr 2012
    123
    0
    16
    Receptioniste
    Gooi
    Ik ben helaas gewoon ongesteld geworden gisteren... Volgende x beter! Bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina