broek met lage of hoge band: vanaf wanneer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by beest, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Dag allemaal,

ik merk dat zwangerschapsbroeken in 2 modellen aangeboden worden: met een hoge band en een lage band (voor je buik). Wat is het verschil tussen de 2? Is het misschien zo dat je die met hoge band alleen in de laatste maanden draagt? En als dit zo is, kan je die met lage band dan ook blijven dragen in de laatste maanden, of zit dit niet comfortabel?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is maar net wat je zelf prettig vind... Ik heb alleen maar van die broeken met hoge band gedragen en vond die echt heerlijk zitten. Het scheelt wellicht ook wanneer je zwanger bent.. in de zomer lijken die met hoge band me nogal broeierig :p

3. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Ik beval als alles goed gaat rond 20 september, dus mijn laatste maanden zal het inderdaad wel warm zijn.

4. LBlue

LBlue Bekend lid

Jan 10, 2012
    764
    0
    0
    Ik heb ook alleen met hoge band, maar soms dan kan ik niks hebben op mijn buik... en dan vouw ik de band naar beneden waardoor die buik lekker 'vrij' is. Heerlijk is dat dan!

Dus ik denk (ook op het laatst) dat het maar net is wat je zelf prettig vind. Even passen in de winkel en dan een keuze maken!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Dan lijken mij persoonlijk die broeken met lage band fijner...

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    3,050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ik heb ook de broeken met een band en vind ze heerlijk!
    En net LBlue zoals zegt soms kan ik er ook niks op verdragen zoals nu bv dan heb ik band na onder,,, heerlijk

7. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Hier alleen broeken met lage band. Kon geen broeken met hoge band aan. Zat altijd strak, omdat ik vrij laag draag....

8. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    En die met lage band, blijven die makkelijk op, of draag je die doorgaans met een riem?

9. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    #9 Sensa, Jan 16, 2013
    Last edited: Jan 16, 2013
    Bij mijn eerste zwangerschap voornamelijk met een hoge band gedragen. Heerlijk vond ik dit. En nu denk ik ook weer aan de hoge banden. Maar nu ben ik in september in plaats van mei uitgerekend. Dus, dit is afwachten hoe dit gaat bevallen qua warmte. Maar die lage vond ik niet fijn omdat ik het gevoel had dat ze van mijn billen afgleden.

10. Samvs86

Samvs86 Actief lid

Sep 19, 2011
    430
    0
    0
    Ik draag ze zonder riem en blijven goed zitten.

11. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,039
    0
    0
    ik heb van beide, zo kun je per dag kiezen wat je het prettigst vind. op het moment draag ik het liefst leggings met jurkjes.

12. MiniUs

MiniUs Bekend lid

Aug 5, 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Van de broeken met lage band word ik weer gek. Ik heb ze, dus ik draag ze,maar die band gaat van mijn buik afrollen, waardoor het onder mijn buik blijft hangen. Dat is sowieso wat koud nu, maar het zit ook vervelend. Ik ben steeds die band omhoog aan het hijsen. Nu draag ik. Ook vrij hoog, misschien maakt dat ook uit.
    In het begin van de zwangerschap vond ik de lagere banden juist wel weer fijner....

13. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Ik heb er 2 met lage band en 2 met hoge band, maar die lage eigenlijk nauwelijks gedragen. Die lage band vind ik te veel drukken onder in m'n buik en ik heb continu het gevoel dat ik m'n broek op moet hijsen. Die met die hoge band zitten heerlijk!

14. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Ik vond de zwangerschapsbroeken erg warm afgelopen zomer!
    Ik deed zodra het kon de band ff naar beneden, heerlijk was dat!
    Ik heb veel jurkjes gedragen als ik vrij had of thuis was, heerlijk!

Zelf heb ik de broeken bij h&m gekocht van MAMA, vind ze super fijn!
    Draag ze sinds ik 7 weken zwanger ben, halverwege de zwangerschap heb ik wel maat groter moeten nemen..
    Hier zit een buikband aan wat halverwege je buik zit.

15. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik heb veel mijn broeken met lage band gedragen.
    Ze hebben knoopsgaten elastiek, dus afzakken zat er niet in.
    Ik vind het wel lekker, geen broekband over de hele buik, maar juist een beetje steun eronder.
    Helaas teveel aangekomen, dus die broeken met lage band passen niet merr over mijn bovenbenen.

16. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik heb 1 lagere band en daar zit bovenaan iets van elastiek in. (prenatal) Die knelt me nu. Dus dat vind ik niet fijn zitten. Verder alles met hoge band. Heerlijk! Als ze wijd zaten, bovenaan, in het begin sloeg ik ze een keer om.
    In de zomer lijken die mij wel warm.

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had broeken met een hoge band.
    Wat ik daarvan een nadeel vond was toen ik eenmaal echt flink dik was die band niet helemaal meer over mijn buik ging en ik op mijn buik een lijn had lopen. Dat vond ik er niet mooi uitzien.
    Het zat wel heerlijk. Ik droeg de eerste met 16 weken (had echt nog geen, voor de buitenwereld, zichtbaar buikje) maar ik heb gelijk mijn gewone broeken achterin de kast gegooid :D

18. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

Dec 9, 2008
    1,518
    229
    63
    ik had broeken met een hoge band maar die heb ik er op het laatst allemaal af geknipt, kon niks op mn buik hebben. maar nu zakken ze van mn kont af zonde die band haha.

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb ze beiden en die met hoge band vind ik toch lekkerder zitten. Ook in het begin van de zwangerschap zit die goed. Naarmate je buik groeit, begon bij mij die met lage band af te zakken...

20. beest

beest Actief lid

Oct 30, 2012
    126
    0
    0
    NULL
    België
    Ik denk dat ik me dan voor de eerste maanden 1 met een lage band ga aanschaffen (ik had een leuke jeans gezien en het zijn nu solden, dus zou ze al willen kopen). Voor het 2de semester van m'n zwangerschap dan misschien een hoge band en in de laatste maanden (zomer) mss weer een lage band.

Ik ga ook eens bij H&M zien, zoals iemand hier aanraadde.

Ik heb zin om binnenkort al zo een zwangerschapsbroek te dragen, want m'n buik is bijna constant opgeblazen (al ben ik nog geen 5 weken :)).

Share This Page