Hoi allemaal! Hebben jullie weleens vals positieve testen gehad van de kruidvat? Ik had 2 weken terug een vals positieve test van de kruidvat en een knalpositieve ovulatietest. Mij werd toen verteld door mensen hier op het forum dat de kruidvat testen kunnen reageren op een eisprong. Nu 2 weken later heb ik weer een licht positieve test, die ik totaal niet vertrouw! Weet iemand of het te maken heeft met bijvoorbeeld te veel urine te gebruiken? Ik had namelijk geen pipetje erbij gekregen dus moest improviseren (ik heb maar een beetje gegoten). Liefs, Leaf
Ik geloof niet in valse testen. K had even de winkel gebeld waar je hem vandaan hebt en even gemeld dat er geen pipetje bij zat. Mss krijg je dan een nieuwe die je morgen zou kunnen doen. Ik heb hier volgens mij wel eens eerder gelezen bij de testen dat er iemand was die te veel druppels had gebruikt en ook positief testte...
Ik heb vorige maand een wel heel licht maar toch zichtbaar streepje gehad en de dag nadien een andere test met een licht streep. Ander merk.alle andere testen bleven altijd wit. Ook kruidvat. Weet dus nog altijd niet of ik zwanger was. Kan normaal niet gezien sterilisatie van vriend.
Ik heb ooit deze test gehad op 5 dpo en was toch echt niet zwanger. Maar als je aan het einde van je cyclus zit, zou je misschien toch echt zwanger kunnen zijn. Ik hoop het voor je!
Tja; vals positief Ik had vorig jaar mei 2x getest kv2v5 (zelfde verpakking) op 11 en 12 dpo en dacht dat het licht positief was. Later bleek 2e streep grijs te zijn ipv roze. Weet toen wel dat 2e streep binnen 10 minuten verscheen. Vervolgens gewoon op tijd mijn ms.
Ik vind dat ook geen streep eerlijk gezegd. Lijkt alsof de kleurstof tussen de 2 strepen gewoon is blijven hangen. Niet goed doorgelopen.
Hieronder een foto: View image: 2015 02 10 12 54 48 In het echt is ie duidelijker. Maar goed, zoals ik al zei, ik geloof niet dat ie klopt. Ik vind het zo vreemd dat ik nu weer een positieve test heb zoals 2 weken terug. Ik ben momenteel bezig met duphaston om mijn menstruatie weer op te wekken en dan aan clomid 100mg te beginnen. Dus de kans is echt nihil dat ik zwanger ben! Ik vraag me gewoon af hoe dit kan. Of het aan de testen ligt. Misschien kwamen ze uit hetzelfde pakje (heb er meerdere ) en was het een foute batch haha. Een paar dagen terug deed ik ook een test en was en bleef ie gewoon wit.
Ik vind hem ook roze. Als hij 2 weken geleden op jouw eisprong heeft gereageerd dan zou het theoretisch ook kloppen. Hebben ze in het zkh nog iets van bloed Nagekeken of er eisprong is geweest? Want jij hebt geen follikel metingen gehad toch?
Tja, wilde het niet zeggen, maar vind hem er best positief uitzien, niet echt tuur en ook niet grijs. Volgens mij was de eerste foto te vroeg genomen en moest de vloeistof nog goed doorlopen. K2v5 doet er tegenwoordig langer over om op te drogen... Ander merk proberen of nog 1tje van k2v5. (Zou ik doen)
Nee er is niets nagekeken in mijn bloed of iets. Dus ik weet niet zeker of ik ook echt een eisprong had 2 weken terug. Ik had wel ook een knal positieve ovulatietest en de rest van de dagen had ik dat niet. Ik zal morgen wel weer een testje doen voor de zekerheid. Ik heb ze niet meer thuis liggen. Tuurlijk hoor ik graag dat ie positief is en dat ik zwanger ben maar zo zag ie er 2 weken terug ook uit dus ik geloof er helemaal niets van! Super raar dit wel. In zo'n korte tijd 2 (vals) positieve testen.
Ik ben overgestapt op sensitest omdat ik altijd dit soort ( roze..) streepjes heb met kV... Hopelijk is dat voor jou anders en heb je over een paar dagen een duidelijkere test!
Ik denk dat je test 14 dagen terug op je ei reageerde en nu op een zwschap. Ik heb er al heeeeel wat testjes doorheen gejaagd in de jaren maar nog nooit een vals positief testje gehad van de kruidvat. En dan beschouw ik een valse test echt een test met een roze streepje..
Nog nooit een valse KV2v5 gehad. Niet zwanger = bij mij spierwit, geen tuurstreep te bekennen. Maar zie dat je ook pcos hebt, zou iets kunnen verklaren. Ik heb bijv altijd positieve ovulatietesten, en geen eisprong, ligt net aan waar je hormoonafwijking ligt.
Leaf, waarom ga je er dan meteen vanuit dat hij vals is? Beetje raar vind ik.......ik heb meer het idee dat je het zelf ook heel spannend vind en denkt dat hij positief is. En dat is hij ook, super fijn toch. Als hij overmorgen donkerder is ben je zwanger.
Ik denk meer dat het door haar voorgeschiedenis komt dat ze dit denkt hoor.... zo raar is dan niet dat je dan enorm twijfelt.
Vind ik ook. Het is inmiddels algemeen bekend dat een Kruidvattestje ook op je eisprong kan reageren. En dat was ook zo 2 weken geleden bij jou. Hij reageerde toen op je eisprong. Maar nu 2 weken verder kan de test wel degelijk op een zwangerschap reageren. Waarom zou dat niet kunnen dan mits er geen bevruchting via MMM of sex heeft plaatsgevonden? Want dan is het natuurlijk wel valspositief. Ik denk dan ook dat je bang bent voor een teleurstelling. Dat het niet zo is. Maar....ik heb goede hoop dat het wel zo is hoor. En anders doe je voor je eigen gemoedsrust nog even een test van een ander merk (geen Predictor, maar bijvoorbeeld Clearblue, DA of huismerk apotheek ofzo). Succes! Zal voor je duimen!