Ik ben gisteren met man en zoontje naar de speeltuin geweest en toen heb ik nog even op mijn knieen gezeten om die ene mooi foto te maken... Maar toen ik omhooog kwam ging het niet lekker...Sinds dien heb ik dus harde buiken...Het ene uur meer dan de andere... Vannacht ook erg slecht geslapen... Ik wil niet de gyn moeten bellen omdat het achteraf weer meevalt (bij mijn zoontje ook een aantal keer aan de ctg geweest en elke keer als ik in het zkh aankwam hielden ze op...En even aan de ctg is natuurlijk ook weer 3 uur) Iemand ervaring met harde buiken.... Hier voelt het alsof ik mijn buik niet meer kan ontspannen en na een harde buik is de baby erg actief... En hoeveel is te veel??
Ik heb toevallig hetzelfde gehad van de week. De vk is zelfs langs geweest om alles te controleren. Ik moest het erg rustig aan gaan doen en als het dan nog niet minder werd weer bellen. Misschien kan je proberen om in bad te gaan (als je er een hebt) of een kruik op je buik. Bij mij werd t daardoor wel wat minder. Als je het niet vertrouwd echt de gyn bellen en dan maar aan de ctg. Sterkte en suc-6! Liefs, DD
Thanx! Ja als ik bij de vk zou zitten zou ik misschien al hebben gebeld (klinkt misschien stom) Ik zal straks eens in bad gaan als zoontje in bed ligt....En anders idd maar bellen...
Ik hoop voor je dat het minder wordt, ze zijn niet pijnlijk of wel? Want als ze pijnlijk zijn moet je echt bellen.
Vind het zo moeilijk om te zeggen of ze pijnlijk zijn.... Het lijkt gewoon net of dat ik ipv steken in mijn zij als je hard hebt gelopen nu heel mijn buik zo voelt en dat ik mijn buik niet kan ontspannen... Het is iig wel veel minder dan gisteren avond...
of lekker onder een douche gaan zitten op een krukje... als de harde buiken aan blijven houden toch ff bellen voor de zekerheid!!! mijn kleine mannetje is ingedaald en ligt op mn bekken te drukken waardoor ik last heb van harde buiken... van de vk het advies om rustig aan te doen... de zware dingen nu aan iemand anders overlaten (stofzuigen, wasmand beuren, boodschappen, vuilniszak vervangen enzo).... en zo min mogelijk traplopen... ik vond het een rare tip van mijn vk maar nu ik minder trap loop merk ik dat de kleine minder drukt en dat de harde buiken minder worden!!!
Thanx voor de tip... Mijn beeb ligt in stuit... Die is nog niet ingedaald of hoever je dat indalen kunt gaan noemen... Hoeveel harde buiken hadden jullie dan in een uurtje?? En hoelang hielden die aan???
ik zou anders toch even bellen, al is het om je gerust te stellen. Ik had bij mn beiden zwangerschappen heel veel harde buiken..kon dan echt de hele avond zijn...steeds om de 10 minuten..zelf vond ik ze wel een beetje pijnlijk,maar het kon verder geen kwaad.. Nu ben ik 15 weken zwanger van de derde en heb nu al last van harde buiken...hoef maar even een paar keer te bukken of op en neer de trap op en af te lopen of ik heb alweer een harde buik..natuurlijk is nog niet mijn hele buik heel hard rond deze termijn maar als ik zachtjes duw voel ik dat de baarmoeder hard is. Ik zou zoveel mogelijk rustig aan doen, niet te veel doen. Hoop dat het snel minder is voor je!
Die van mij ligt ook in stuit! Ehm ik had zo'n 6 of 7 harde buiken per uur die ongeveer 5 minuten aan hielden. Ik had er ook buikpijn bij, dus vandaar dat ik de vk gebeld heb. Nu heb ik nog steeds harde buiken, wel minder en ook een stuk minder pijnlijk!
Lynn ik zou toch echt even bellen voor de zekerheid, vooral jij. Mij hebben ze ook duidelijk gezegd dat ik meteen moet bellen, ook al is het achteraf voor niets. En ik zit ook bij de gyn in het ziekenhuis. Beter een keer teveel bellen dan te weinig, het gaat wel om jou kindje.
Komt zo stom over maar ben gewoon bang dat ik me 'aanstel' dus heb met mijn man afgesproken dat als ze er morgenvroeg nog zo zijn dat we bellen en dat ons zoontje dan naar het kdv is...
Hé meid, ik denk dat je de buiken wel serieus moet nemen ivm je voorgeschiedenis bij vorige bevalling. Het hoeft niet te betekenen dat je kleine er al aankomt, maar ik neem aan dat je deze niet nog eerder wilt dan 35 weken.
dees je hebt helemaal gelijk hoor!! Ík ga zo lekker slapen en als het morgen nog zo is bel ik meteen!
ik kom net van het ziekehuis af... Heb ctg gehad en had in rust om de 8 a 9 min een harde buik... Ze hebben in wendig gekeken daar dacht ze te voelen dat mijn bmhals te kort was...Toen een inwendige echo en daar bleek het mee te vallen maar wel al verkort.. Mocht naar huis met rust en moet terug komen als het erger word...blijft het hetzelfde dan moet ik zaterdag weer terug en krijg ik remmers.. Lief dat je het vraagt!
Ik ben blij dat je toch gebeld hebt. Hopelijk blijft t nu rustig en hoef je (nog) niet aan de remmers. Liefs, DD