Hoi allemaal, Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil, en heb dezelfde cyclus gehouden, netjes 28 dagen. Nou ben ik 28-2 t/m 02-02 voor het laatst ongesteld geweest.. Volgens de app die ik heb gedownload waren 7 t/m 9 mijn vruchtbare dagen. Dus aan het werk geweest.. Vandaag zou mijn eisprong plaats moeten vinden.. (volgens de app) Maar net toen ik naar het toilet ging had ik bij het afvegen ineens een licht bloedspoor.. Niks in mijn ondergoed, en daarna was het ook weg.. Kan dit een innesteling zijn, of begint ineens weer mijn ongesteldheid? Heb namelijk ook af en toe zo een krampje in mijn buik.. Pfff... onzeker..
Wat ik heb gehoord is dat er bij de eisprong ook bloed verlies plaats kan vinden. 't lijkt me niet heel logisch dat je midden in je cyclus, dus dan zit jij ongeveer op dag 13/14/15? ongesteld wordt.. Innesteling lijkt het me ook te vroeg voor! Dat is altijd een paar dagen (ik geloof 5 - 7 dagen) na je eisprong!
Klopt inderdaad.. er staat in die app : vandaag vindt je eisprong plaats Morgen begin van de innesteling en dan volgende week zou het ingenesteld moeten zijn...
Hoi iedereen Al 16 rondes hebben we achter de rug,zonder succes. Al 16 rondes doorzoek ik forums op symptomen. Al 16 rondes vind ik symptomen die kunnen wijzen op een zwangerschap. Al 16 rondes niks. Maar de aanhouder wint zeker, al ben ik best boos op mezelf dat ik nu weer mijn symptomen ben aan het ontleden(had het me zo voorgenomen dit niet te doen). Maar vandaag is dag 6 na mijn eisprong. Sinds vanmorgen heb ik ontzettend rommelende darmen. Ik stak het op het stukje koek dat ik gegeten heb, maar het blijft aanhouden. Het gaat gepaart met buikpijn. Iemand hier ervaring mee? Liefs pat
Even een kanttekening. Een app kan niet in je lichaam kijken en gaat uit van gemiddelden. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je vandaag je eisprong hebt! Hetzelfde geldt voor een cyclusbanner. Bij een cyclus van 28 dagen vindt je eisprong plaats tussen dag 10 en dag 18 plaats, met een gemiddelde dus van dag 14! Dit gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid) van 10 tot 18 dagen. Jouw luteale fase hoeft dus niet perse precies 14 dagen te zijn en deze luteale fase kan per cyclus ook nog eens verschillen. Om je eisprong precies te berekenen zou je ovulatietestjes kunnen gebruiken. Die maken gebruik van jouw urine en kunnen dus je eisprong beter bepalen dan een appje. Het gevaar blind te varen op een app is dat je juist op de verkeerde dagen gaat klussen en je je eisprong daardoor mist. Hetgeen je nu hebt, kan een ovulatiebloeding zijn wat kan betekenen dat je ei al gesprongen is. Ook kun je na pilstop eerst een paar keurige cyclussen van 28 dagen hebben waarna je cyclus alsnog op hol kan slaan. Tot een jaar na pilstop kan je cyclus gekke dingen gaan doen. Ik hoop het uiteraard niet voor je en dat je gewoon lekker snel zwanger mag worden.