Wij rijden nu een Honda civic 1.4 uit 2004. Er zou zelfs een derde kindje in passen mocht dat zover komen. Ruime kofferbak en niet erg zwaar dus gunstig in de wegenbelasting. Staar je niet blind op km aub! Dit moet geen criterium zijn voor je aankoop!
Waarom niet, als ik mag vragen? Een auto met erg veel kilometers heeft toch al best wat afgezien tegenover eentje met amper kilometers?
Wat snap je niet? Dat je bij een driedeurs auto voor je kindje kan zitten? Bij een driedeurs auto klap je de voorstoel naar voeren en kan je tegenover je kindje gaan zitten, je zit dan zelf zeg maar op de achterkant van de voorstoel. Ik heb altijd een vijfdeurs gehad en vond dat erg makkelijk, heb nu een driedeurs maar dat is eigenlijk ook wel erg makkelijk (moet soms de gordel van de jongste nog vastmaken als ie gedraaid zit ofzo, krijgt ze dan niet zelf voor elkaar).
TS, is een mini cooper zo klein dan? (of heb je het oude model van zeg 30 jaar oud ) Ik had een Citroën Saxo (ook niet super groot) en daar pasten gewoon 2 kinderen en de kinderwagen in. Wel de hoedenplank eraf.
Wij rijden nu in een 3-deurs Toyota Corolla uit 97 maar gaan voor een 2e en willen hem inruilen voor een 5-deurs Toyota Verso, dit is alleen wel een redelijke grote auto wanneer je een mini-cooper gewend bent
hier een VW caddy life. is een 7 zitter. het bankje kan eruit. zee van ruimte. geweldige bak. niet een stoere mooie bak, maar gruwelijk functioneel. naast mijn duo kinderwagen kan ik makkelijk alle boodschappen nog kwijt.
Opel corsa; daar pastte alles altijd prima in. Nu tweede op komst en hebben laatst corsa ingeruild voor een astra. Die is veel groter en heeft meer comfort. We hebben 2jaar met zoontje in corsa gereden, zelfs een week mee op vakantie geweest, ging prima!
Ik ben wat aan het zoeken geweest en denk aan een nieuwe hyundai tucson. Ik weet het, ik zei geen grote auto maar deze heeft inneens alles en hij is betaalbaar. Heeft iemand er zo een? Aan degene die vroeg of een mini cooper zo weinig plaats heeft, ja hoor! zijn koffer is erg klein, krijg er nu al amper iets in.
Het ligt ook aan het merk auto. Als je een Suzuki hebt met bijna twee ton op de teller is het niet handig. Er komen veel mankementen aan. Heb je een BMW of Mercedes met 180.000 op de teller kun je er nog jaren mee rijden. Deze auto's (motoren) zijn oersterk! Een nieuwere Toyota is bijvoorbeeld ook erg goed ook al staat er bijna twee ton op de klok. Mijn man weet veel (!) van auto's en weet veel van de technieken. Hij kan ook vrijwel alles maken. In de loop der jaren heb ik dus ook aardig wat kennis opgedaan
Wij hebben ook pas een andere auto gekocht vanwege gezinsuitbreiding. We hadden een BMW 320D uit 2010. Ikzelf vond die auto erg laag en totaal niet praktisch, maar wel mooi. Mijn man was er helemaal weg van. Met 1 kindje kon onze hond gewoon op de achterbank liggen. Dichte kofferbak, dus dat was geen optie. Nu met de 2e op komst kan dat niet meer. Mijn man wou eigenlijk niet van de BMW afstappen, maar we zagen op internet een Ford Focus Station uit 2012 met echt alles erop en eraan. En die hebben we gekocht. Mijn man baalde enorm dat hij de BMW weg moest doen, maar ziet wel in dat deze auto gewoon veel praktischer is. We moeten straks onze duowagen ook nog kunnen vervoeren. Wat betreft de km: mijn man heeft de BMW 2 jaar geleden gekocht met 109.000 op de teller, nu stond er 184.000 op. De Ford Focus staat op 170.000. Beide zijn trouwens Diesel. Ikzelf zou zeggen dat dat veel km zijn, maar mijn man (die monteur is en veel verstand heeft van auto's) zegt dat deze auto zo nog 200.000/300.000 km mee kan. Ik heb zelf trouwens ook een Ford Focus Station, maar dat is een oudje uit 2002 met 251.000 op de teller en rijdt prima.
Wij hadden een Seat Ibiza ST. Kofferbak was in principe prima, maar als de mc erin zat met onderstel zat mijn man (of ik) met de knieën tegen het dashboard. Nu bijna uitgerekend van de 2e en gekozen voor een VW Golf station. En zo geen spijt van! Onderstel en bovendeel van de Bugaboo passen naast elkaar in de kofferbak. Daarnaast is het op de achterbank ruim genoeg voor mc en kinderstoel. En rijdt ie ook nog erg lekker. Met inruil hebben we 'maar' 16.000 voor betaald. Vonden we een goede deal voor een nieuwe auto.
Wij rijden een opel zafira uit 2014 en een ford mondeo uit 2002, allebei heel ruim! Zafira is van mn vriend en is een diesel, ik rij de mondeo en dat is een benzine! Ze zijn alletwee niet goedkoop, maar wel alletwee oersterk, en dat vind ik ook wel belangrijk
Ben jij tevreden van Hyundai? Ik ken nl niemand die met het merk rijdt maar ben wel geïnteresseerd in eentje...
De goedkoopste nieuw en beste getest vorig jaar is de mitsubishi space star. Ruim genoeg voor een kleine. Handig ook dat de bank half op te klappen is, zodat je de maxicosy erin kunt zetten en de kinderwagen ernaast kunt leggen, half in de kofferbak. Ik ben er iig heel tevreden mee