Hoi meiden! ik ben op 9 september bevallen door een zwangerschapsafbreking. nu testte ik maandag heeeeel licht positief met een zwangerschapstest, ik wilde even kijken of het hcg uit mijn lichaam was. Maar ik dacht laat ik eens een ovulatietest doen, en die was knal positief, nu heb ik vandaan weer een ovulatietest gedaan en die is heeeeel licht. Wat denken jullie? Van het hcg wat nog een beetje in mijn lichaam zit of toch een ovulatie?
Hcg en lh lijken in structuur dusdanig op elkaar dat een lh test geen verschil ziet tussen die 2. Dus vandaar dat ovulatietest positief kan zijn als je nog hcg hebt in je lijf
Een heel licht lijntje op een ovulatietest heb je altijd. De knalpositieve ovulatietest van maandag; kan dat misschien rond je ovulatie zijn geweest? Omdat hij nu alweer licht is.
Eerder dat laatste restje hcg uit het lijf is verdwenen waardoor de ovulatietest nu licht js De fsh ligt stil als er nog voldoende hcg is, dus de kans dat er een eisprong is met nog meetbaar hcg in het lijf is uiterst klein.
Ik heb een echo gehad om te kijken of ik resten had omdat mijn temp blijft schommelen tussen de 37.5-38.0 maar ik heb nog geen eisprong gehad, maar wel al veel eitjes en het grootste eitje was 11.3mm en ze groeien blijkbaar 2mm per dag dus ze denken dat de eisprong over 5-10 dagen is. Eigenlijk nooit ovulatietesten gebruikt omdat ik gelukkig altijd meteen zwanger ben, maar dit is al mijn 4e zwangerschap die Mis is gegaan dus wil zo graag verder en elke keer een menstruatie is er een te veel voor mijn gevoel de eerste zwangerschap was wel goed overigens, ons dochtertje is net 3 jaar.