waar wonderolie te koop?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama2011, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

even een vraagje waar is wonderolie te koop?
    en wat is de officieele naam van deze wonderolie?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

geen idee, maar het wordt sterk afgeraden om te gebruiken. het is heel slecht voor jezelf en gevaarlijk voor de baby! daarnaast beval je als je lichaam en baby er klaar voor zijn. ik weet dat die laatste weken loodzwaar zijn, maar raad je aan toch even door te bijten....sterkte!

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

wat Marieke zegt is helemaal waar. even doorbijten meid, die wonderolie is eerder een rampenolie.

4. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Het heet toco-tholin en is oa te koop bij Kruidvat.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou het niet gebruiken als ik jou was. Je schijnt er vreselijke buikkrampen van te krijgen en dat was het dan...

6. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het nooit gebruikt, maar mijn moeder wel toen ze moest bevallen van mij en ze was al meer dan een week uitgerekend toen ze het gebruikte. Ze heeft alleen maar op de wc gezeten, maar dat was niet omdat ze moest bevallen:) En ze kreeg er hele erge buikpijn van. Ik zou het niet gebruiken als ik jou was.

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Toevallig dat ik er gisteren ergens wat over las, het wordt sterk afgeraden. Het zorgt er eerder voor dat je buikkrampen krijgt en kunt bivakkeren op het toilet..niet doen dus!

8. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

het heet gewoon wonderolie en je kunt het krijgen bij de etos ;)
    ik heb het 2 weken voor de uitgerekende datum genomen en had de baby 4 uur later in mijn armen :D

trouwens is het helemaal niet slecht voor de baby want het komt alleen in jouw darmen waar het zijn werk doet en daarna poep je het gewoon uit:D het komt helemaal niet in je bloedbaan terecht volgens de gyn en het kan dus geen kwaad;)
    maar dat was mijn persoonlijke keuze, als je bang ervoor bent moet je het niet nemen ;)

9. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Ik had zelf zoiets niet gaan gebruiken. Niet alleen omdat je niet zeker weet of het kwaad kan, maar ook omdat ik vind dat de baby zichzelf wel aankondigd. Ik liep bij mijn dochtertje 12 dagen overtijd. Blijkbaar heeft ze die dagen nodig gehad omdat ze toen mooi op gewicht is gekomen. Ik zou dus gewoon lekker wachten als ik jou was.

10. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

dit is niet waar

het heet officieel ricinusolie

in toco tholin zitten meerder etherische olieen

11. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Mag je toco-tholin gebruiken om je neus weer open te krijgen, dus op een washandje druppelen en dan in ademen via de neus..? Sorry dak even offtopic ben ma zag die naam hier voorbij komen en ik wilde het namelijk gaan kopen...

ontopic: ik weet helaas niks van wonderolie dat de bevalling op zou wekken, ma het klinkt in ieder geval niet erg gezond, ik zou de natuur lekker zijn laten gaan en als de VK of GYN denkt dat het lang genoeg heeft geduurd zal zij wel ingrijpen;) Langer dan 42wk blijft ie tog niet zitten;) Je bent er bijna meid;) Geniet nog ma lekker van het getrappel in je buik, want dat is een gevoel dat je waarschijnlijk wel een beetje zult gaan missen;) Succes alvast straks met je bevalling:)
    Liefss Adorable

12. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    het lijkt mij dat je je alleen maar helemaal leegschijt van dat spul? Ik zou het niet doen iig..lijkt mij ook dat je er vooral buik/darmkrampen van krijgt..geen fijn gevoel lijkt me..

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Doordat jouw darmen als het ware 'over de zeik' gaan, kun je onverwachtstse krampen krijgen, waardoor de baby in de stress raakt en het vruchtwater kan gaan poepen.
    En daarom is het dus wél slecht en gevaarlijk voor de baby...

14. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

dit vind ik persoonlijk flauwekul want als je de buikgriep zou krijgen met krampen erbij zou dat ook een risico voor de baby vormen??:(

maar b.t.w. moet iedereen doen waar hij zich goed bij voelt ;)

15. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als dat zo is zouden heel wat vrouwen met een darmaandoening onder strenge medische begeleiding komen als ze zwanger zijn :)

wonderolie "werkt" alleen als je lichaam toch al klaar is om te bevallen. De theorie is dat omdat het je darmen zo prikkelt, je baarmoeder ook kan gaan werken door de hevige krampen.

Ik zou het niet doen, hoe zwaar je zwangerschap ook is, geniet nog maar lekker van dat gewoel en gefrummel in je buik, het is allemaal zo snel voorbij.....

16. lennylenn

joh meid kom..37 weken "pas" als je er ver overheen zat had ik er ergens nog wel begrip voor maar bij 37 weken????

17. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

de vraag was alleen maar waar je dat kon kopen omdat jet het over leest op internet! en wie zegt dat ik het ga gebruiken!!
    dus vind van sommige van jullie de reactie een beetje raar!
    ik geniet vollop van mijn zwangerschap en heb een super zwangerschap zonder kwaaltjes en voel me super dus wil dat helemaal niet gaan gebruiken. het was dus alleen maar een vraag!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Nou zeg reageer niet zo raar! We willen je alleen ergens voor behoeden. Sorry dat we je willen helpen....

19. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, sorry, wij zien ook alleen maar een vraag staan :) Gezien je termijn en je vraag; dit soort dingen worden vaak alleen gevraagd in de context dat iemand graag op korte termijn wil bevallen, ik zie geen rare reacties in dit topic staan.

Geniet nog even van je zwangerschap, fijn dat het zo goed gaat en dat je een superzwangerschap hebt!

20. lennylenn

oo wat kan ik hier slecht tegen zeg!!! we proberen je idd alleen maar te behoeden voor wat er kan gebeuren als je die olie gebruikt. en het is nogal stom als jij dan zget van WIE ZEGT DAT IK HET GA GEBRUIKEN? waarom vraag je dan waar het verkocht wordt? om je huid ermee in te smeren ofzo?!!!!

maar ach je moet het allemaal maar zelf weten.

Deel Deze Pagina