6 wk zwanger en test veel lichter

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kreeft, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    ben een beetje in paniek, 2 dagen geleden teste ik ff omdat ik steeds buikpijn had, maar de test was echt knal positief en nu heb ik de laaste net ff gedaan en is nu opeens echt een stuk lichter hij knalt er gewoon niet meer af.
    pffffff ben echt bang nu.

het iemand dit ook meegemaakt, en is toch goed gekomen.

gr kreeft

2. Seth

Seth Niet meer actief

het verschilt ook veel per test hoor...
    ook dezelfde test, kan toch anders uitvallen....

DAT is bijvoorbeeld ook de reden dat als je persona gebruikt (ovulatietesten) je alleen testen met hetzelfde reeksnummer mag gebruiken tijdens 1 cyclus, omdat er verschil in zit...

verder heb ik begrepen dat als je HCG juist hoog is... de test het "niet meer aan kan"... en dan juist ook een lichtere streep geeft...

buikpijn is normaal tijdens een zwangerschap... en een tesstreep zegt helemaal niets over het WEL of NIET goed gaan....

dussuhhh probeer je iig niet druk te maken.... je hebt er geen reden tot... :)

3. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik snap helemaal dat je in paniek bent. Zou ik ook zijn. Heb het in aug meegemaakt maar dat was met 4 weken zwanger maar had toen alleen een ligt streepje gehad en die werden steeds lichter. Dit liep dus niet goed af.
    Een lichter streepje lijkt mij niet helemaal oke maar misschien schommelt je hcg erg, dat kan volgens mij. Misschien ander tijdstip getest? Misschien veel meer gedronken de avond ervoor dan de vorige keer? Het is nu even afwachten en ik zou morgen/overmorgen nog eens testen. Hou je niet je temp bij? Dan zou je dat in de gaten kunnen houden, zolang hij niet erg gaat dalen gaat het nog goed volgens mij. Sterkte meid, snap helemaal hoe je je voelt.

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier helas het zelfde verhaal als Bloem18.
    Het zou idd kunnen dat je urine niet geconcentreeerd was of misschien geen ochtend urine gebruikt?
    Ik zou wel even een vk of ha bellen misschien kunnen die wat voor je betekenen

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik heb het ook gehad, ik deed met 7,5 wk nog een test. Ik had er nog 1 liggen en wilde weten of hij eraf zou knallen.

De test was toen ineens zo licht als 2 dg na NOD .

Ik was dus ook in paniek. Maar kijk maar naar mijn banner ;)

Het hoeft dus helemaal niks te betekenen.

Op een gegeven moment heb je zo veel hcg dat de test dat niet meer aan kan, heb ik begrepen.

6. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    ik hoop echt dat jullie gelijk hebben, heb 7 okt een vroege echo dan ben ik 7 weken. hopelijk mag ik dan een knipperend hartje zien.

gr kreeft

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb het ook gehad hoor!
    Had met 8 weken nog een test gedaan, test was lichter, terwijl ik ook een dikke knaller heb gehad, en ben morgen al 12 weken :)
    Dus eigenlijk moet je niet meer testen want daardoor word je alleen maar onzeker!
    En buikpijn is normaal. Zolang je geen hevige krampen krijgt en bloedverlies mét stolsels moet je proberen je geen zorgen te maken.. Beebje zit vast goed bij je!

Groetjes, Marleen

8. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Het streepje kan dus echt opeens heel licht zijn? Heb voor mijn geruststelling vorige week de 26ste nog eens getest en was weer erg blij met mn knal test, streep was veel donkerder dan de controle streep en de streep vloeide zelf wat uit. Heb er nog 1 liggen om nog eens te testen als de twijfel weer toeslaat maar nu durf ik niet meer. De streep kan opeens licht zijn dus en raak ik weer in paniek natuurlijk :). Niet meer testen dus. Hoop dat ik het kan.
    Kreeft hoe is het met je? Ga jij nog eens testen? Nog een paar dagen en dan heb je zekerheid.
    Ik mag pas 17 okt voor de eerste keer naar de verloskundige en dan pas een afspraak maken voor de echo. Moet erg lang wachten voor mijn gevoel.

9. Nyna

Nyna Niet meer actief

#9 Nyna, 2 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 okt 2011
    Ook ik kan je aanraden vanaf 6 weken niet meer te testen, omdat de testen het vele HCG niet meer
    aankunnen ;)
    Ik heb het zelf ook meegemaakt en ons lieve wondertje is toch echt vorige maand geboren :)

10. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Ik heb het ook mee gemaakt!!! En de kleine is nu toch echt geboren!!!! Sterkte meid en hopenlijk is alles goed! knuf

11. Lotte1

Lotte1 Actief lid

12 sep 2008
    346
    0
    0
    Ik heb het niet mee gemaakt, maar ik begrijp je onzekerheid.
    Succes met de echo.

12. Female

Female Niet meer actief

Heb je wel beide keren dezelfde test gebruikt?
    En ongeveer zelfde tijd (bijv. ochtend of avond)?
    Of heb je die keer dat ie lichter was mss veel water gedronken van te voren?

13. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Ik heb het meegemaakt, en afgelopen donderdag met 8 wk een kloppend hartje gezien. Zat net als jij in de stress maar bleek niet nodig.

14. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Noord-Holland
    Geldt dat ook voor de CB digitale testen met indicator? Die van mij blijft op 2-3 weken hangen :( ..

15. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    pfffff vandaag was k goed misselijk en pijnlijke boobs, sinds 2 uur geleden s de pijn weer afgezakt, wat een onzekerheid allemaal.
    k hoop echt dat alles goed s vrijdag.

gr kreeft

16. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik duim voor je dat het gewoon allemaal goed is en je vrijdag een prachtig mooi wonder te zien krijgt met een mooi knipperend hartje

17. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat weet ik niet, misschien maak je wat minder snel hcg aan? En misschien ben je wel iets korter zwanger dan je denkt?

Lijkt mij wel dat als je eenmaal 3+ hebt zien staan dan verschijnt dat toch wel tijdens de hele zwangerschap???? Of kan een clearblue het uiteindlijk ook niet meer aan?

18. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Noord-Holland
    Een CB kan het uiteindelijk ook niet meer aan. Maar ik weet zeker dat ik niet langer dan 6 weken zwanger ben. Eerder iets korter dan 6 weken, dat zou kunnen. Volgens mijn eigen berekening ben ik morgen 6 weken zwanger (eisprong op 6 september gehad), maar de LF/innesteling kan wat langer geduurd hebben. Had alleen op 16dpo al 2-3 weken, dus had nu wel een keer 3+ verwacht. Heb gister nog getest, alleen was dat niet met ochtendurine. Morgen nog maar een poging wagen.

19. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Wel een duur grapje he die clearblues!
    Ik hoop voor je dat je bij de volgende test een 3+ hebt.

20. 85Eva

85Eva Actief lid

31 aug 2011
    359
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha, ja, is het niet voor m'n gemoedsrust, dan wel voor m'n portemonnee ;)

Deel Deze Pagina