Lieve allemaal, Ik wil iedereen die bezig is met vruchtbaarheidsbehandelingen heel veel sterkte en succes wensen. Ook al ben je af en toe radeloos verlies de moed niet maar ga er helemaal voor. Na een paar jaar ziekenhuis in en uit. Na een paar mislukte en verkeerd getimede IUI's en een totaal mislukte IVF (bloeding en geen bevruchte eitjes) zagen wij het helemaal niet meer zitten. Maar na een lange pauze besloten we een nieuwe start te maken. We zijn heel anders gaan leven ik ben veel boeken gaan lezen oa 'The Secret' en 'Zwanger worden' van Zita West. Ook zijn we naar een ander ziekenhuis gegaan. We zijn weer begonnen met IUI omat ik niet dacht nog een IVF aan te kunnen. En wat denk je?! Tweede poging zwanger zonder ooit nog een naald in mijn lijf te hoeven zetten! Iedereen moet zijn eigen manier vinden om hier door heen te komen en helaas zijn er mensen die minder geluk hebben. Toch wil ik jullie vertellen dat er van alles kan gebeuren ookal heb je net als ik de moed al opgegeven. Heel veel sterkte en geluk! Liefs, Elisa Ps. Ik ben er achter gekomen dat er zeer grote verschillen zitten in de behandelmethoden van ziekenhuizen. Voel je je ergens niet prettig, of ben je het met dingen niet eens, vraag dan eens ergens anders een gesprek aan.
Supermooi gezegd. Wat ander ziekenhuis betrefd, dat ben ik helemaal met je eens, wij zijn nu aan het wachten op een telefoontje van een ander ziekenhuis na een pauze van 4 maanden. In het vorige ziekenhuis voelde ik me niet prettig en werd er vanalles beslist zonder met mij te overleggen en zo nog veel meer dingen. Mied nogmaals, mooi gezegd
Hi Noesje, Dank je.. Wat goed dat jullie die beslissing hebben genomen. Ik weet dat dat heel moeilijk kan zijn. Je bent toch al een eind op weg en op nieuw beginnen duurt weer zo lang.. Maar aan de andere kant moet je je op je gemak voelen bij je arts voorzover dat kan. Als je al helemaal gestrest wordt van het ziekenhuis werkt dat alleen maar tegen. Ik hoop dat het in dit ziekenhuis beter gaat. Maak in ieder geval meteen duidelijk wat er in het andere ziekenhuis mis is gegaan zodat ze daar nu rekening mee houden en het niet opnieuw begint. Bij mij was het een wereld van verschil. In het eerste ziekenhuis hadden ze weinig hoop dat het nog ging lukken na anderhalf jaar. Ik moest aan de ICSI!! Nu ben ik zwanger van IUI, haha. En dat zonder Pregnyl of Puregon terwijl ik me in het andere ziekenhuis lek heb geprikt. Bizar toch!
ja inderdaad bizar, zo zie je maar hoe het verschilt he. Meid ik ben superblij voor je en geniet lekker van dit grote wonder.
Elisa, Heel mooi gezegd.. van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat het zonder ISCI is gelukt.. en ook nog zonder medicijnen...
Bedankt voor je lieve berichtje. Ik ben ook bezig met een second opinion aan te vragen bij een ander ZH.. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Is the secret niet het aantrekken van geluk? Het denken dat je zwanger kunt worden dus dat je dan zwanger wordt en als je kanker heb denken dat je gaat genezen en dat ook gaat genezen?? In die gedachte kan ik me absoluut niet vinden, maar mooi dat het voor jou op de 1 of andere manier wel geholpen heeft
Maartje: Ja dat klopt. Ik kan het me voorstellen. Daarom zeg ik ook dat iedereen zijn eigen manier moet vinden om er weer tegen aan te kunnen op het moment dat je het niet meer ziet zitten. Mijn manier is geweest door me uit het negatieve denken te werken en dit heb ik gedaan met dat boek. Daarnaast zijn we beide helemaal gestopt met drinken en ben ik begonnen met het Mediterrane dieet. Niet om af te vallen maar om in top conditie te komen. We dronken tijdens en voor de behandelingen al niet maar tussendoor wel. We wilden "gewoon blijven leven". Toch zijn we nu 3 maanden voor de eerste IUI in het andere ziekenhuis helemaal gestopt. En je gelooft het niet maar het zaad van mijn partner is van 1milj bij de IVF gestegen naar 12 milj bij de eerste IUI en 14 milj bij de 2e IUI! Wonder?, of ander eet en drinkpatroon? Ik weet het niet. Maar voor ons heeft het gewerkt en ik besef we dat we daarin hoogst waarschijnlijk een uitzondering zijn. Nogmaals wil ik benadrukken dat iedereen zijn eigen manier vind. Er is geen vast recept. Mijn boodschap is houd moed!
Elisa gefeiciteerd met je zwangerschap!!! Heb je een fijne zwangerschap? bedankt voor je steun en advies! Goed dat jullie de moed niet hebben opgegeven maar naar een ander manier hebben gezocht om er ook zelf een verandering in te brengen ik geloof er ook wel in dat als je er maar in gelooft of je leven verandert en uit die negatieve spiraal komt dat het kan lukken!maar jammer genoeg heb ik de kracht er niet ff niet voor Maar 1 ding is zeker we geven zeker de hoop niet op ga door tot ons wens zal uit komen hoe dan ook dat is ons doel!!!!!! liefs sabje79
Elisa, dat heb je inderdaad heel mooi verwoord! Gefeliciteerd!! Ik ben ook net 5 weken zwanger en ik herken het gevoel van zovelen hier op het forum. Eerst ben je zelf al een hele tijd bezig om een kindje te krijgen en vervolgens kom je in de MM terecht. Op sommige momenten zakte mij de moed ook helemaal in de schoenen en vroeg me vaak af of een kindje wel voor ons was bestemd. Mijn man was vaak positiever gelukkig, maar elke maand die teleurstelling, bah!! Elke keer weer intens verdrietig...en vooral die domme opmerkingen van sommige mensen!! Ik vond het ook vreselijk moeilijk. Maar meiden, probeer positief te blijven, ik weet echt hoe moeilijk dat is en ik hoop voor jullie allemaal op een wondertje!
elisia goed geschreven. gefeliciteerd meid wij hadden geen moed meer naar 11 jaar maar nu we in de mmm zitten hebben we weer wat moed gekregen we riepen op een gegeven moment laat het maar we blijven kinderloos tot nu toe is er niets geks gevonden behalve dat het zaad van manlief niet super is in dec moet ie het nog een keer in leveren als je een dobbelsteen van 20 kantjes hebt mogen wij hopen dat ie een keeer op 6 valt en bij mij zit een vleesboom boven op de baarmoeder als het goed is gaat die er 15 dec uit stiekum hoop ik dat dat het probleem is maar bind me daar niet te veel aan vast en in 210 gaan we waarschijnlijk voor isci of ivf er is voor ons toch nog hoop
lief berichtje. ik ben het eens met dat je een deel van je behandeling kan beinvloeden, door bv naar een ander ziekenhuis te gaan en gewoon heel duidelijk op je strepen en grenzen te gaan staan. maar net als maartje kan ik mij totaal niet vinden in de algemene boodschap van de secret aangezien die impliceert dat je ZELF ziekte/zwangerschap kan tegenhouden, waarmee ook wordt gezegd dat de mensen die het wel krijgen het dus eigenlijk zelf gedaan hebben. maargoed, daar ging t niet (alleen) over moed en hoop houden daar gaat t om. en dat doen we!
hoi meid met mij gaat het goed boven verwachting zelf de vleesboom is er uit het is nu en week geleden de wond geneest mooi kerst dagen lekkr weg geweest en uit ten gweest maar nu wel gesloopt eten gaat ook beter eet al wer at meer en ook vast voetsel in plaats van allen maar vla. vandaag nog niet veel gelopen in huis maar voel me goed de wond jeukt af en toe lachen n niezen doet nog steeds pijn als we een wondertje mogen krijgen dan word het wel een keizersnee maar dat boeid niet als het wondertje maar komt en gezond is maakt oms dat niet uit de baarmoeder is een heel kleinbeetje open geweest van daar weer een keizer snee hoe is het met jou?