Hallo allemaal, Ik weet niet of ik in het juiste forum zit. Ik wil heeel graag zwanger worden voor de 2e keer. Maar ik heb een vraagje. Misschien dat jullie er antwoord op hebben of ervaring. Ik zou vandaag mijn eisprong moeten hebben volgens de app die ik heb. Dus we hebben al anderhalve week hard geklust! Maar ik ging net naar de wc en toen had ik een soort roze achtig slijmerige afscheiding. Zou het kunnen dat ik een vroege eisprong heb gehad dat het een innesteling is. Of kan het van de eisprong zijn. Ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen Liefs Mariska
Ik zit met hetzelfde verhaal haha. zou dit weekend mijn eisprong moeten gehad hebben maar ook anderhalve week geklust. En had vrijdag last van beetje bruinig slijm verlies en sinds vandaag, erg moe en misselijk. Ook beetje krampachtige gevoel in de buik. Maar dit vond ik op internet : De innesteling kan gevoeld worden als een lichte kramp, vergelijkbaar met het begin van een menstruatie. Ook kan er een bloeding plaats vinden. Tijdens de innesteling worden de bloedvaatjes die door de baarmoederwand lopen lucht beschadigd, met bloedverlies als gevolg. De vrouw merkt roze afscheiding op, helderrood bloedverlies of een bruine afscheiding. Deze laatste bruine afscheiding vind meestal één tot twee dagen na de innesteling plaats. Het gaat hier om zogenaamd oud bloed. op 3 weken zwanger, symptomen of kenmerken | Mens en Gezondheid: Zwangerschap hopelijk heb je hier wat aan
Heee Bedankt voor je reactie. Heb er zeker wat aan. Bedankt! Bij mij was het echt een beetje roze. Best gek. Bij m'n vorige zwangerschap niet gehad. Het was ook maar even want nu is t zo goed als weg Nu maar hopen voor ons dat het raak is. Hihi. Alleen zou ik pas over 14 dagen kunnen testen. Dan zou ik volgens berekening mijn menstruatie moeten hebben. Hoop natuurlijk dat dat niet het geval is Wachten duurt dan zo lang! Wou dat het nu al kon haha. Voor jou ook heel veel succes. Hopelijk is het gelukt
Als je gisteren je eisprong zou hebben denk ik dat gezien je afscheiding je ook gisteren of vandaag je eisprong had en niet de innesteling. Ook bij de eisprong kan er soms wat licht roze/bruin verlies optreden.
Ik snap het gebruik van een app nooit zo goed. Een lichaam is gern robot die je in kunt dtellen. Grote kans met een app dst je er gewoon hartstikke naast zit.. Of laat t gaan en je ziet wel Of gebruik een betrouwbare methode als tempen of ovu testen. Verder ga ik mee met rogijuli..
Oké bedankt voor jullie reacties. Ik ga er dan maar vanuit dat het gewoon mn eisprong was. En afwachten maar
Als je het echt wil weten kan je niet op een app af gaan. Die geeft gemiddeld een eisprong aan (zo rond cd 14) maar dat geldt lang niet voor iedereen. temperaturen is een goede methode om je eisprong te bepalen en ovulatietesten. Verder heb ik wel eens tijdens mijn eisprong roze slijm gehad
Misschien een gekke vraag maar hoe werkt het temperaturen precies? Ik ben de vorige keer ongepland zwanger geraakt. En nu willen we graag nog een kindje. Dus voor mij de eerste keer om wel gepland zwanger te raken
Elke dag, om dezelfde tijd, voor het opstaan (liefst rectaal) je temperatuur meten. Vóór je eisprong is je temperatuur lager dan er na. Na je eisprong stijgt je temperatuur ongeveer 0,2 - 0,5 graden. Zo weet je dat je eisprong geweest is. Ik had voor mijn eisprong bijv altijd een temperatuur rond de 36.6 na mijn eisprong 36.9. Vlak vóór je eisprong heb je soms ook een temperatuurdip (bij mij was dat dan 36.4). Begint je menstruatie dan daalt je temperatuur weer. Tijdens een eventuele zwangerschap blijft deze hoog. Wil je van tevoren weten of je eisprong er aan zit te komen kan je ook de billingsmethode toepassen. De Billings ovulatiemethode Hier kan je bijv lezen wat het is. Je houdt dus eigenlijk je baarmoederslijmvlies in de gaten. Op een gegeven moment ontdekt je wanneer je vruchtbare periode is en in combinatie met het temperaturen kan je dus heel goed bepalen wanneer je eisprong er aan komt en is geweest.
Dat had ik tussen de eerste en tweede in bij elke eisprong, roze/bloederig slijm, erg handig @Zonnetje, een app kan echt wel handig zijn om te gebruiken. Of je het nu in je agenda zet met een rondje wanneer je ongesteld moet worden of je gebruikt een app... Natuurlijk past je lichaam zich er niet op aan maar als je een regelmatige cyclus heb en weet na hoeveel dagen je je eisprong heb dan kan je beter plannen wanneer je aan de gang moet. Zelf ben ik erg onregelmatig, dan is het toch fijn dat ik niet elke x hoef te rekenen wat mn gemiddelde is Maar om er feilloos op af te gaan in relatie tot zwangerschap is inderdaad geen aanrader
Ja maar dan moet je eerst uitzoeken wanneer je eisprong is toch3 en daar helpt een app je niet bij ook al is je cyclus nog zo regelmatig. Ik heb een keurige cyclus van 28 dagen dus ik ging er in het begin vanuit dat mijn eisprong dan ook op dag 14 ongeveer is. Zo ging ik onwetend op de app af. Uiteindelijk blijkt mijn eisprong pas dag 23 te zijn, soms eerder soms later. Daarom heb je niks aan een app maar meer aan symptomen waar je je eisprong aan herkent.