Mannen en buiken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Roosenzo, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Zit jullie man wel eens aan jullie buik? En dan bedoel ik spontaan, zonder dat je het vraagt. Ik had altijd zo'n romantisch idee van een man die je buik in wil smeren met Zwitsal buik balsem (romantisch is niet echt het goede woord geloof ik) en heel vaak aan je buik wil voelen om te wachten tot het kindje beweegt.

Bij mij gebeurt dit niet tot zeer zelden en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Zelf zit ik het liefst de hele dag aan mn buik...

2. Reza2306

Reza2306 Actief lid

14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Zelf heb ik dat niet, mijn vriend pakt altijd standaard mijn buik vast als we gaan slapen. maar kan me wel voorstellen dat dit erg jammer is voor je... het is toch iets wat je samen deelt...

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Nou mijn man niet hoor, hij heeft het 1 á 2 keer spontaan.
    Hij vraagt wel van beweegt de kleine en dan wil hij nog wel
    eens voelen, maar meestal pak ik gewoon zijn hand en
    dan voelt hij de kleine wel bewegen ;)
    Maar lekker insmeren met Zwitsal of iets anders nee hoor.
    ik vind het soms wel jammer maar ben het wel gewend nu;)

Groetjesss Jetje

4. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Ik krijg elke nacht voordat we slapen, een kusje op me buik:D

En sinds ik zwanger ben, wilt hij steeds m'n buikje zien:)
    en dan zet hij z'n hoofd neer op m'n buik.:)

Leuk gevoel:D

5. Tese

Tese Niet meer actief

Niet bijzonder vaak maar een paar keer in de week voelt hij wel even. Meestal als we op bed liggen wil hij haar even voelen trappen.

6. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier ook niet zo'n hele spontane man hoor al moet ik zeggen dat het de laatste weken wel steeds meer word dat hij uit zichzelf aan mijn buik voelt. Komt denk ik ook omdat in het begin de baby eigenlijk niet op hem reageerde en nu de laatste paar weken juist wel.

7. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Same here...mijn vriend heeft niet zo veel met 'de buik', 's avonds in bed legt hij wel vaak zijn hand op mijn buik en dan vind hij het ook geweldig als de kleine schopt....maar verder nee insmeren hahahaha als hij dat nu nog zou doen dan zou ik heeeeeeeel verbaast zijn:D

Sommige mannen ervaren het nu eenmaal anders als wij vrouwen, zolang ze er straks maar voor de kleine zijn, toch! En daar heb ik alle vertrouwen in;)

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een man die bijna niet uit zichzelf aan mijn buik zit. Hij vindt het eigenlijk maar eng om de kleine te voelen schoppen (held op sokken...). Moet soms echt zijn hand pakken en hem op mijn buik leggen. En insmeren met mijn buikcreme, no way...
    Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dat ook liever zelf doe, doordat mijn buik vrij groot is en heel strak staat is hij heel gevoelig en dan kan ik het soms niet helemaal goed hebben wanneer iemand anders er aanzit (anders dan hand opleggen).

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn vriend legt iedere dag zijn handen wel even op mijn buik en hij geeft mijn buik ook een kusje voor het slapen gaan.
    Heel lief en ik had dit niet achter mijn vriend gezocht hihi. :)
    Maar hij weigert te smeren met Zwitsal hoor, dat vindt -ie onzin.

Jammer dat jouw vriend je buik niet aanraakt, terwijl je dat wel graag wilt...
    Kun je niet een beetje subtiel zijn hand erop leggen?
    Samen op de bank zittend en dan, 'schat, hij schopt. Voel eens.'
    Misschien gaat hij het dan leuk vinden...

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nu dat mijn buik echt rond aan het worden is wil hij er telkens vaker aan voelen, in het begin ook wel maar nu kan hij er niet vanaf blijven, hij vindt het geweldig die dikke buik! Helemaal als ik net de douche uit kom, dan staat hij me helemaal te bewonderen

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Toevoeging: ik zou het gewoon tegen hem zeggen; dat je het fijn zou vinden als hij vaker over je buik aait. Sommige mannen denken daar gewoon niet aan zonder kwade bedoellingen, soms krijg ik ook zo'n saaie reactie als ik zeg; hij schopt!

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn man is ook zo'n hork. Maakt er meer grapjes over dan dat hij lief doet. Gaat ook niet uitgebreid praten tegen mijn buik ofzo... Maar sinds ik heb gezien hoe hij is als het kindje er eenmaal is, vind ik dit echt bijzaak.

13. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

die van mij kan er niet afblijven....

vanavond wilde ik een knuffel en zeg ik iets liefs tegen hem. staan we ff tegenelkaar aan, pakt ie mijn buik en zegt: ik hou van je... dus ik: ik ook van jou
    zegt ie: ik had het niet tegen jou hoor....

(zucht) ik ben nu al over, haha
    hij wil ook steeds mijn buik (en borsten...) insmeren met zwitsal creme... en dat hoeft van mij echt niet elke dag... laat staan 2x per dag

maar mijn man is sowieso al heel knuffelig, romantisch en zorgzaam en beschermend naar mij toe, dus ik wist wel dat ie dit zou gaan doen. Vind het ook wel lief hoor, maar soms wil ik gewoon geen gefrummel aan me, vooral als de boel gevoelig is...

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Die van mij zat ook niet zoveel uit zichzelf aan mijn buik, het ging wel redelijk tegen het einde van de zwangerschap. Voor de rest pakte ik wel gewoon zijn hand als dochterlief de polonaise deed ;)

15. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Bij mijn zoontje en deze zwangerschap vanaf t begin:

-elke ochtend en acvond kusje op buik
    -buikje strelen elke keer dat ie er de kans voor krijgt
    -als we samen op de bank hangen of liggen gelijk zijn hand erop en wrijven
    -tegen me buik( zijn kind) praten
    -masseren bijna dagelijks vanwege me rugpijn en steken soms in buik
    -tijdens t slapen buik vasthouden als wat groter is'
    -zeggen hoe mooi hij me buik en mij wel niet vind tijdens zwangerschap

Dit alles doet ie uit zichzelf en heber nooit om hoeven te vragen...vind t wel superleuk! :)

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier doet manlief het ook gewoon uit zichzelf,, even wrijven hij moet er elke dag gewoon even aanzitten.
    Met slapen standaard zijn hand op mijn buik en mijn hand op die van hem, En jaaa zelfs als we ruzie hebben!!!:$.

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier gaat het vooral in het voorbij gaan als ik even in de keuken sta ofzo.. dat ie me dan even vastpakt en zijn handen op mijn buik legt. Hij heeft ook niet om te voelen of ze beweegt, dat voelt ie alleen als ik zijn hand op mijn buik legt.. of hij ziet het.

maar hij is een geweldige papa en dat is zoveel belangrijker.

18. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier een romantisch mannetje!
    Elke avond smeert ie m'n buik in, gister kreeg ik een heerlijke voet/been/rug massage :D
    En voor hij naar zijn werk gaat krijg ik, en mijn buik veel kusjes

Moet zeggen dat hoe dikker mn buik word en hoe meer hij de kleine ziet en voelt bewegen hoe meer hij erbij betrokken is!

19. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Mijn vriedn zit wel aan mijn buik, en krijg er elke avond ook een kusje op en hij praat dan even tegen de baby! :D
    Maar als ik hem voel schoppen, en ik hem vraag om ook even te voelen, merk ik dat hij minder geduld heeft dan ik.... ik kan daar echt de hele avond van genieten, met mijn handen op mijn buik. Hij voelt dan even, maar heeft het vaak gauw weer gehad, haha!

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Bij onze eerste zwangerschap, zat hij constant ana mijn buik!
    Kusjes, verhalen, baby voelen en bijna elke avond mijn buik insmeren met buikbalsem. Ook kreeg ik regelmatig een voet- of rugmassage! Wat een verwennerij!

Maar nu? Nee, niks van dit alles. Als ik erom vraag natuurlijk wel maar daar houd je op een gegeven moment ook wel mee op.
    Voor een paar weken terug heb ik er wat van gezegd, dat ik het erg vervelend vond dat hij er zo niet mee bezig is en ik het op een één of andere manier ook niet eerlijk vind tegenover dit meisje.
    Nu legt hij regelmatig even zijn handen om mijn buik heen als hij in bed komt (ik slaap dan vaak al).

Maar het nieuwe is er vanaf, denk ik. Verwondering heeft plaats gemaakt voor herkenning, bij mij maar ook bij hem.
    Ik vind het jammer, maar niks aan te doen.
    Hij heeft me op mn hart gedrukt dat hij in ieder geval wel net zo enthousiast zal zijn met de geboorte van ons 2e meisje als bij ons 1e meisje, en dat is natuurlijk het belangrijkste. :)

Deel Deze Pagina