wie weet wat dit is?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by birds86, Oct 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Hoi dames,

Natuurlijk is elke zwangerschap anders maar misschien komt iemand het bekend voor. Ik kreeg maandag (na een echo, of dat er war mee te maken heeft weet ik niet) erge steken en krampjes in mijn baarmoeder, liezen en onderrug. Ik had net van te voren gezien dat alles goed ging met het kindje dus dacht niets geks. Alleen maar wat is het wel? Ik heb zekf wel een paar gedachte maar als ik die zeg leg ik het misschien in de mond dus zal ik proberen zo duidelijk mogelijk de klachten te beschrijven.

Misselijj ben ik altijd in de ochtend.
    Voor de echo, rommelende darmen.
    Na de echo, steken/trekjes/krampjes gevoel in mijn liezen, baarmoeder en onderrug. Maandag was dat over het hele gebied voor een aantal uren.
    Dinsdagochtend klein beetje steken/trekjes bij mn rechterlies en dan iets meer naar binnen. Iets schuin onder de navel. En rechts in mn onderrug.
    Dat ging snel over en heke dag geen last van gehad.
    Ssvonds op de bank werd t weer erger, volledig maar ergste rechts voor en achter.
    Snachts wakker geworden van de pijn.
    Vanmorgen weer een beetje en overdag weer niet veel last.
    Nu lig ik weer op de bank en heb weer trekjes/steekjes aan de rechter kant.

Overdag hoef ik niet vaak naar de wc naar als ik moet drukt het wat tegen de baarmoeder en doet het wat meer pijn. De eerste ochtendplas is wel heel vervelend.

Als ik over een drempel ga of.moet hoesten of niezen voel ik het ook goed bij mijn liezen.

Warme kruik helpt wel. Neem er geen paracetamol voor. Verga niet van de pijn maar het wel heel vervelend. Weet niet hoe het is om zwanger te zijn dus alles is nieuw.

Wat denken jullie?

2. logo

logo Niet meer actief

Kan van alles zijn. Bandenpijn? Blaasontsteking?
    Ik herken steken in buik en liezen van bandenpijn. Zelf heb ik gelukkig weinig blaasontsteking, dus weet niet zo goed hoe het voelt.
    Mogelijk kunnen het ook darmen zijn.

3. Luv u more 1982

Oct 8, 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit herken ik en de steekjes in de rechterlies ook maar ik heb er nog helemaal geen ervaring mee dus geen idee wat het kan zijn.

4. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd met je zwangerschap

je kunt altijd je verloskundige bellen hoor ook al is het achteraf niks als jij je zorgen maakt snappen hun ook wel gewoon bellen en vragen hoe of wat
    beter bellen om niks dan dat je straks denkt had ik maar gebeld

succes en sterkte

5. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Dank jullie wel dames voor het antwoord

Ik loop bij de gyn en omdat het begon maandag na die echo wil ik niet te vaak bellen. (Had toen ook gebeld ivm zorgen) ik zou zeker weten weer bellen als ik het echt niet vertrouw maar ik denk zelf aan bandenpijn en groeien van de baarmoeder.
    Maar dat dat zon pijn zou doen had ik niet verwacht.

Dus daarom ook de gedachte naar een blaasontsteking maar dan zou ik die pijn tovh regelmatig moeten voelen denk ik en niet alleen savonds, soms snachts en in de ochtend?.

6. LCLL

LCLL Bekend lid

Jan 14, 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik heb na het plassen 's ochtends ook "pijn" in m'n onderbuik. Ik denk zelf dat het komt omdat je blaas zo vol heeft gezeten en ineens geleegd wordt. Alsof je je plas hebt ingehouden zeg maar.. Verder heb ik ook wel steken links en rechts maar ik ga er vanuit dat dat er allemaal bij hoort. Anders idd even de verloskundige bellen als je het niet vetrouwd. :)

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    1,463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik zou wel even je urine inleveren hoor! Al is het alleen maar uit te sluiten dat het geen blaasonst is. Tijdens je zwangerschap kan je zonder dat je het weet een blaasontsteking hebben. Ik kan het weten. Zit nu aan een kuur en heb nergens last van.

8. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Het is idd geen moeite om even een plasje in te leveren.
    Morgenvroeg maar direct doen dam heb ik wel duidelijkheid.
    Moet ik daarvoor eerst de dokter zien of kan ik dat ook inleveren mrt uitleg bij de assistente?

9. logo

logo Niet meer actief

Waarschijnlijk is even bellen voldoende.

10. moiss

moiss Actief lid

May 13, 2013
    397
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dat kan van alles zijn. Darmen, banden, blaas.
    Bij mij dachten ze niet aan bekken omdat het nog zo vroeg was. Maar dit bleek het na vandaag wel te zijn.
    Goed kijken hoor. Bij mij begon het namelijk met mindere klachten maar die bouwden zich op. Dus voor jezelf heel goed in de gaten houden of het erger word.
    Ik wil je absoluut niet bang maken ouzo hoor. Maar laten onderzoeken kan nooit kwaad. Eerst de gangbare zaken.... :)

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik zou ook zeggen bandenpijn of blaasontsteking. Zou idd even urine inleveren, mijn vk zei dat je tijdens de zwangerschap extra vatbaar bent voor blaasontsteking en ook dat het anders kan voelen dan voor de zwangerschap.
    Bandenpijn kan heel naar zijn, ik ken iemand die niet eens meer rechtop kon staan af en toe van de pijn.
    Sterkte, lijkt me erg vervelend!

Share This Page