zwanger of in de overgang?

Discussie in 'De lounge' gestart door 4catsandagirl, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Mijn moeder haar collega is 48 jaar. Ze is sinds mei niet meer ongesteld geweest en vroeg gisteren aan mijn moeder of je bij de overgang ook dikker wordt. Ook heeft ze last van beweegbare :(: darmen. Zelf ziet ze er ook heel anders uit. Mijn moeder heeft haar geadviseerd om direct een zw test te doen. Zou het zo zijn dan zou ze al 5 maanden zwanger zijn. Het erge is, dat ze absoluut geen kinderen meer wilt, ze heeft al een zoon van 17. Ze wil het weg laten halen als het zo zou zijn. Beetje laat alleen. De enigste optie zou dan adoptie zijn.

Ik hoop maar dat het idd overgangsverschijnselen zijn. Ze rookt ook nog als een ketter, sigaret naar sigaret, ik geloof wel 2 pakken per dag. Morgen gaat ze een test halen, ik ben heel benieuwd en vrees het ergste.

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou vind het erg dom van haar om zolang te wachten met testen.
    Je weet heus van jezelf wel wanneer je in de overgang bent.
    En ze heeft al kinderen dus dan weet je toch wel iets over je vruchtbaarheid en zwangerschap..

3. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    dom vind ik zelfs nog een understatement. Ik begrijp het ook niet.

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Vind het ook een beetje dom van haar.
    Nu ben ik heel erg anti abortus (uitzonderingen daar gelaten) dus ik zou het ook nog eens heel erg aso vinden als ze het weg zou laten halen. Nu kan dat in haar geval niet meer, maar als het mogelijk was zou ze dat wel overwegen.
    Ik hoop dat ze idd in de overgang is, anders is er weer zo'n klein hummeltje wat niet gewenst is door zijn/haar moeder. Hoeveel pijn zal dat doen als hij/zij daar later achter komt? Hoe goed de pleegouders ook voor het kindje zijn. :(

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik heb hier geen mening over, ik ken haar niet en ze doet maar!

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij kun je wel testen als je 5 maand zwanger bent maar dan zal hij sowieso negatief zijn. HcG heb je volgens mij alleen in de eerste periode heel veel van.
    Weet iemand hoe het precies zit ?

Moet gelijk terug denken aan die praktijken in Spanje. Daar voerden ze abrortussen tot heeeeeel laat uit. Vreselijk :cry:

7. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Heb je toch een mening ;)

Ik vind het ook erg stom en zeer onverantwoordelijk. ben benieuwd wat de uitslag van de test is.

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    volgens mij kun je altijd wel posi testen, alleen neemt de hcg af.
    Mijn nichtje teste met 6 maanden nog posi.

en Kalush, je weet echt niet of je in de overgang bent of niet hoor.
    En zo iets kan heeeel lang duren, ze kan ook zo weer ongesteld worden.

9. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Jeetje!
    Hopelijk is het de overgang en geen zwangerschap!
    Volgens mij kan je gewoon je hele zwangerschap positief testen idd.
    je hebt gedurende je hele zwangerschap HcG in je lichaam dus kan je na 5 mnd nog steeds poistief testen omdat die testen op HcG reageren

10. Milla

Milla Niet meer actief

Wow, raar zeg...
    Ik snap de naïeviteit van deze vrouw niet zo goed, als de kans bestaat dat je zwanger bent dan ga je toch niet af zitten wachten en vrolijk je kop in het zand steken? Vijf maanden wachten en wel zien vind ik erg laks!

11. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Weet je wat het erge is, als ze weet waar ze abortus doen met 20 weken dan gaat ze daar geheid naar toe. Je moet er toch niet aan denken :cry:
    Tja het is haar leven wel natuurlijk maar ik snap gewoon niet dat ze het zo ver heeft laten komen als het een zwangerschap is.

12. Niet meer actief

je kan de hele zwangerschap door testen en zal ook steeds positief zijn indien je zwanger bent.

verder denk ik dat het de overgang is, ze is niet zwanger.

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    je hoeft het idd niet altijd in de gaten te hebben dat je in de overgang bent.
    ik ken iemand die dacht dat ze zwanger was, ook overtijd en last van hormonen etc. test gedaan en die was negatief, toch maar naar de huisarts en wat bleek ze was al aan het einde van de overgang.
    moet er bij zeggen dat dit iemand was die tegen de 40 loopt, en misschien ook wel een uitzondering is.

hopelijk is het voor haar ook de overgang.

joyce

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heb je al wat gehoord van die vrouw?
    ben wel benieuwd of ze zwanger is of niet.
    zou het wel heeeeeel aso vinden als ze dan tog naar zo'n "speciale" kliniek gaat voor een late abortus, dan gun dat kindje aan mensen die het wel graag willen en zelf niet kunnen ofzo

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik ben eingelijk ook wel benieuwd of ze nu zwanger is en niet

en vind het echt neit kunnen dat je met 20 week ofzo nbog een abortus doet als de baby gezond zou zijn
    ik vind dan had ze maar eerder na moeten denken en had ze eerder meoten testen je kan tenslotte niet zelf uitvogelen of je in de overgang bent ofniet

16. 4catsandagirl

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    mijn moeder heeft nog niets gehoord. Ben eigenlijk ook erg nieuwsgierig. Zodra ik wat weet laat ik het even weten.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    en en en?

18. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ja ben ook wel benieuwd! Denk zelf toch de overgang.

19. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Enne? Weet je al meer?
    Spannend!

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mocht het positief zijn dan hoop ik dat ze het hart heeft om het kindje ter adoptie aanbied aan mensen die wel graag een kindje willen ......

Deel Deze Pagina