Zwanger of jezelf gek maken?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Esther93, 11 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther93

Esther93 Nieuw lid

11 mrt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond allemaal,

Ik richt mij tot jullie aangezien ik helemaal gek word van mezelf 🙈
    Ik weet niet of her hier de juiste plek is want ik ben dus ook nieuw hier.
    Ik zal het eerst een beetje uitleggen. Ik slik gewoon de pil, microgon 50, dus best wel een zware. Niet vergeten, niet overgegeven of diaree gehad.Nou heb ik sinds een paar maanden wel eens doorbraakbloedingen. Daar heb ik niets mee gedaan aangezien ik hormonale hoofdpijn hen dus niet nog meer hormone in m'n lichaam wilde, en als de pil te licht is, werkt hij wel nog gewoon.(is mij altijd verteld).

Nou heb ik nooit klachten voor mijn menstruatie, behalve hoofdpijn. Van de week had ik opeens heel erg last van mijn borsten en tepels. Dit was nog meer dan een week voor mijn stopweek. Daarna werd ik echt ongelofelijk vermoeid en soms wat misselijk, opgeblazen gevoel, obstipatie, soms een kraampje of steekje in mijn buik. Toen raakte ik wen beetje in paniek. Ik geteld en inderdaad seks gehad rond de tijd van mn 'eisprong' (met m'n vriend uiteraard). 3 dagen later had ik heeel licht bloedverlies. Dus ik dacht, zie je wel was niets. Maar toen las ik over innestelingsbloeding. Maar goed beetje bloedingen hield aan. Toch maar test gekocht van de Kruidvat. (Veel te vroeg kwam ik later achter) getest was negatief. Was 6 dagen voor m'n stopweek dus echt veel te vroeg.
    Vandaag kreeg ik opeens heel veel hoofdpijn(anders dan normaal namelijk aan 2 kanten pijn normaal maar aan 1 kant) en heel misselijk en doodop. Mijn borsten doen niet meer zo zeer maar zijn wel donkerder en meer bobbeltjes.

Maandag as begint mijn stopweek. Ik weet dat alleen testen kan zeggen of ik zwanger ben of niet. Maar ik maak me nu toch wel een beetje zorgen.
    Zijn er misschien andere die dit herkennen? Wellicht die ook de pil slikte en zwanger zijn geraakt? Bedankt alvast voor het antwoorden

Liefs

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    De pil zorgt er voor de je geen eisprong hebt!
    Als hij goed werkt teminste.....
    Kwaaltjes kan ook door de hormonen komen en met doorbraakbloedingen kan het zijn dat je pil te sterk is.

Als je het echt niet vertrouwd zou ik even info inwinnen bij de huisarts.

3. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Als de pil zijn werk goed doet (en aangezien je 'm niet vergeten bent of op een andere manier overgeslagen hebt) heb je geen eisprong. Dus dan is de kans erg klein dat je zwanger bent. Hoewel ook de pil niet 100% bescherming biedt natuurlijk. Voor je eigen geruststelling kun je natuurlijk altijd nog een testje doen.

De bloedingen herken ik trouwens wel. Ik slikte ook al jaren de pil toen dat ineens begon. In mijn stopweek verloor ik toen nog maar weinig bloed, alsof alles er al "uit" was. Heeft een hele tijd geduurd (mijn mannelijke huisarts vond dat ik er maar mee moest leren leven..) voordat ik er achter kwam dat mijn lichaam zo reageert op de hormonen. Ben toen gestopt met de pil en de bloedingen waren meteen weg. Kreeg ook weer een normale menstruatie. Daarna toch weer begonnen met een hele lichte pil en die was licht genoeg om zonder die vervelende bloedingen door te gaan. Dus je bloedingen zouden ook daar mee te maken kunnen hebben.

Maar wat al eerder gezegd is, als je het niet vertrouwt, gewoon even naar de huisarts gaan. :)

4. Esther93

Esther93 Nieuw lid

11 mrt 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reacties.

Dat stelt mij weer gerust. Ik weet zelf dat de kans inderdaad heel klein is. Maar door die klachten ging ik zo twijfelen.
    wij willen heel graag kinderen, maar liever wel wat later. Het zou dus hartstikke welkom zijn maar kwa tijd niet echt ideaal.

Ik wacht het inderdaad gewoon even af en kan altijd nog
    Testen voor de zekerheid.

Bedankt voor het reageren!

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Met dochter zwanger met pil en daarna nog keer met spiraal vorig jaar, maar mijn stofwisseling en hormoonhuishouding klopt van geen kant door chemos en bestralingen in de afgelopen jaren.
    Ik had bij dochter totaal geen symptomen, bij toeval met 13 week ontdekt bij bloedonderzoek. Was pas vanaf 15 week misselijk, dus tja. Bij spiraalzwangerschap.werd ik met 8 week extreem misselijk. En dat was verschil met de maanden/ jaren ervoor waar ik elke maand schijnsymptomen had

6. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn jongste ben ik ook zwanger geraakt ondanks dat de pil gebruikte,niet ziek geweest ben en ook niet 1x vergeten of te laat ben geweest.
    Het kan wel,maar de kans is echt heel klein.
    Ik merkte dat ik mij anders voelde,eigenlijk net zoals bij mijn vorige zwangerschappen en voor de zekerheid deed ik een test toen ik na 3 dagen in de stopweek nog geen bloedverlies had.
    Ik had dat altijd echt na 1 a 2 dagen als ik in mijn stopweek zat dus deed ik een testje,niet met de verwachting zwanger te zijn maar zekere voor het onzekere en toen kwamen er een 2e knalstreep en week later een echo en toen zat er inderdaad echt een klein vruchtzakje met een stipje er in.
    Inmiddels is dat stipje een ondernemende baby van 8 maanden haha.
    Je kan altijd een testje doen als je niet ongesteld word.
    Zeker als je twijfelt!
    Bij mijn 2e dochtertje in 2009 deed ik een test ondanks dat ik wel veel bloedverlies had,ook omdat ik mij zo anders voelde maar toen was ik niet aan de pil.
    Toen was ik dus ook zwanger en in mei wordt ze 6 jaar :)
    Vrouwenlichaam kan een raar iets zijn ;)
    Bij twijfel gewoon een testje doen,dan weet je het zeker en ben je uit de onderzekerheid.
    Succes!!!!

Deel Deze Pagina