Positieve ovulatietest - zwanger?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Braam0, 16 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Hallo,
    Op 6 april had ik een positieve ovulatietest, dus ik zou nu 9dpo zijn. Vanmorgen eigenwijs een zwangerschapstest gedaan, negatief. Tenminste, ik ga niet zoals met m'n vorige zwangerschap een zaklamp eronder houden en een streepje zoeken (al wil ik dat wel hoor haha😂).

Omdat ik nog maar een zwangerschapstest had denk ik, nou misschien dat een ovulatietest dan duidelijkheid geeft, omdat die ook positief aanslaan met een zwangerschap? Er van uit gaand dat deze negatief zou zijn, is hij dus positief. Waardoor ik me afvraag of dit nou op 9dpo op een zwangerschap kan wijzen, of dat m'n ei niet gesprongen is en nu nog een poging doet? Ik temp niet..m'n kleine is mijn wekker en zodra hij wakker word vergeet ik te tempen..

Wie o wie kan mij helpen?

2. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Als hij zo reageren dan zou je ook een positieve zw test moeten hebben denk ik, 9dpo is nog vroeg om te testen. Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat je eigenlijk nog niet gesprongen is.

3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Lang niet iedereen test al positief op 9 dpo
    Zou gewoon over 2 dg weer proberen

Een ovu test kan altijd een 2 e streep geven omdat lh ook na je eisprong nog aanwezig is, dus dat geeft alleen maar verwarring.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je ovulatietest was dus knallend positief, deze beide streepjes minstens even donker of zag je gewoon een tweede Streepje? Met welk merk ovulatietesten test je? Heb je een foto van die positieve test?

Trouwens:
    6 april positieve ovulatietest (beide streepjes minstens even donker) is uiterlijk 8 april eisprong. Je NOD is dan 22 april
    Het is nu 16 april, dus dan zit je 8 dagen na eisprong. En NIET 9 dagen na eisprong! Een ovulatietest geeft NIET de eisprong zelf weer, maar alleen de LH-piek. Je eisprong springt binnen 48 uur na positieve test.

Je test dus veel te vroeg.

5. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik weet dat ik te vroeg heb getest. Maar omdat ik een positieve ovulatietest heb vraag ik ke af of dat een zwangerschap aangeeft of dat mijn ei nog moet komen, dan moet uk natuurlijk opnieuw beginnen qua tellen. Ja de test was knallend. Hieronder foto.

image.jpg

6. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Testen zijn van 2besure.
    Hier een foto van 6 april. (De rechter)

image.jpg

7. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Nou en of die knalt zo dat is donkerder als de controle streep

8. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Daarom, maar die van 6 april was even donker zoals je ziet.. Is die dan niet positief geweest? En krijg ik nu nog een ei? Cyclus dag 35 :(:$

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wil een ovulatietest positief zijn vanwege hCG dan moet dat minstens ook te zien zijn op een zwangerschapstest. Aangezien die bij jou negatief was denk ik eerder dat je ei helaas niet is gesprongen na de LH-piek op 6 april en het nu dus opnieuw probeert... ik zou er in ieder geval gebruik van maken!!

10. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    #10 Braam0, 16 apr 2017
    Laatst bewerkt: 16 apr 2017
    Vanavond maar even lief kijken dan, haha! Gelukkig dat ik dan om een of andere stomme reden een ovulatietest heb gedaan, anders had ik het nooit geweten!

Wel heel vreemd. Heb dit nog nooit meegemaakt!

11. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Heb foto's geplaatst!

12. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    En is een cyclus van 50 dagen niet heel afwijkend? Heb ik toen we bezig waren voor mijn zoontje nooit gehad..ben meteen zo bang dat er iets niet klopt, of dat hij nu weer niet springt.

13. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik wil je geen valse hoop geven, maar bij mij waren de ovu testen eerder positief bij een zwangerschap dan de zwangerschapstesten. Bij meerdere zwangerschappen (1e 3 zs. Eerst 2 mk gehad voordat onze zoon is geboren). Ik was er destijds vrij obsessief mee bezig, daarom weet ik dit van mezelf.

Dit zegt natuurlijk niet dat het bij anderen ook zo is.
    Ik hoop voor je dat het raak is.

14. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Bedankt voor je reactie! Ik hoop natuurlijk dat dat zo is! Ik test morgen of overmorgen nog eens, mocht die negatief zijn en geen ongesteld, dan ga ik er maar vanuit dat mijn ei niet gesprongen is en dat hij hopelijk nu wel springt. Spannend weer!

15. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    En, heb je nog getest?

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je nog getest inderdaad?

Ik vind overigens je ovulatietest nu meer knallen dan je vorige ovulatietesten. Bovendien, een positieve ovulatietest is geen garantie dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt. Het geeft alleen een LH-PIEK weer. Het kan dus ook zo zijn dat je ei eerst niet gesprongen is en je lichaam het nu nogmaals probeert.

Maar....ik hoop dat je intussen ook positief hebt getest met een zwangerschapstest.

17. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Hij knalt inderdaad meer als de vorige, zo knalde hij ook altijd toen we bezig waren voor ons zoontje. Nu hield hij ook twee dagen aan zoals ik gewend ben. Niet zwanger dus! Maar geluk bij een ongeluk erdoor wel alsnog m'n ei gevonden en optijd kunnen 'klussen'. Anders had ik nooit geweten dat ik toen pas mijn ei had! Nu gaan we over 14 dagen voor een positieve zwangerschapstest hopelijk!

Deel Deze Pagina