Zwanger of late menstruatie? 5 dagen overtijd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eefjexo, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn naam is Eefje en ik ben 19 jaar oud.

Ik ben vandaag 5 dagen overtijd (ik had dinsdag ongesteld moeten worden).. En ik had vanochtend ook twee negatieve testen (kruidvat 2 V 5) in mijn hand. Ik heb een redelijk regelmatige cyclus van 28 dagen.
    Mijn vriend en ik gebruiken geen enkele anticonceptie. Vorige maand (13-05) ben ik dan wel ongesteld geworden. Gewoon 5 dagen en voor mijn gevoel was het een vrij normale menstruatie. Ongeveer 1,5 week voor mijn menstruatie hebben mijn vriend en ik bijna elke dag seks gehad (dus in die 1,5 week bijna elke dag), tot mijn menstruatie. Sindsdien hebben wij geen seks meer gehad.

Ik heb al iets langer dan een week last van rommelende darmen, een opgezette buik, veel witte/gele afscheiding, opvallend waren de aders in mijn borsten maar mijn borsten zijn niet pijnlijk of gevoelig, erg vaak plassen, de hele dag door honger, last van lage rugpijn, af en toe wat hoofdpijn, enorm vermoeid (kan echt urenlang slapen in de middag), word snel boos om de kleinste dingen en daarnaast ben ik ook nog eens 5 dagen overtijd. Kan ik zwanger zijn of een late menstruatie?

Ik heb wel een kinderwens maar ik ben er niet al te veel mee bezig. Als het komt, dan komt het.

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Onzeker82

Onzeker82 Niet meer actief

Kan denk allebei.
    Denk dat je nog even geduld moet hebben en anders even langs de huisarts:)
    Succes

3. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Ik vind het zo raar want ik heb veel zwangerschapssymptomen maar ik ben vorige maand wel ongesteld geworden.. Dat is toch vreemd!

4. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Denk dat je cyclus langer duurt heb ik soms ook dus ook een later ei-sprong... denk dat je geduld moet hebben...

5. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Betekend een late eisprong dan ook dat ik wel zwanger kan zijn of niet? Aangezien ik bijna alle symptomen heb, vind ik het hel vreemd. Maar ik neem jullie advies mee.. Geduld! Ik houd jullie op de hoogte!

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Met een latere eisprong kunje zeker zwanger zijn. Het betekend alleen dat het misschien nu nog te vroeg is om te testen. Ongeveer 14 dagen na de eisprong word je ongesteld. Als deze dus later was ben je dus misschien nog iets te vroeg met testen, ik zou het over een paar dagen nog eens proberen!:)

7. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

#7 Eefjexo, 15 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 jun 2015
    En hoe zit dat dan met die menstruatie? Want ik heb anderhalve week voor mijn menstruatie tot 1 dag voor mijn menstruatie elke dag gemeenschap gehad (dus in die 1,5 week ervoor bijna elke dag tot mijn menstruatie), en na mijn menstruatie helemaal niet meer. Ik heb geprobeerd een uitleg te vinden daarvoor maar ik kan het nergens vinden!

Sorry trouwens, vind mezelf echt een zeur maar ik wil het begrijpen. Hoe dat mogelijk is. Biologie was nooit mijn beste vak haha!

8. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Bij een regelmatige cyclus ( 28 dagen ) vind de eisprong plaats op ongeveer 14 dagen voor de volgende menstruatie. Dus precies op de helft. Dit kan ietsje afwijken maar over het algemeen is gemeenschap net voor de eisprong het beste! Als jij een cyclus hebt een keer van bijvoorbeeld 35 dagen, dan moet je dus rekenen dat de eisprong niet op de 14e dag na de laatste menstrUatie was, maar op ongeveer dag 21 van de cyclus.want 14 dagen daarna zou je dan op eem cyclus zitten van 35. De grootste lans om dus zwanger te worden is ongeveer tijdens je eisprong. Om de dag of on de 2 dagen seks zou al voldoende zijn omdat zaadjes tot ongeveer 2-3 dagen kunnen overleven. Hoop dat dit is wat je ongeveer wilde weten?:)

9. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Oh wat lief! Super bedankt voor je uitleg! Ik vond het al raar omdat ik best veel symptomen heb. Dus het kan wel dat ik zwanger ben, al ben ik gewoon ongesteld geworden vorige maand?

Maargoed.. Ik wacht het dan nog even af.. Hoe moeilijk het ook is! Ik houd jullie op de hoogte.

10. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Wat was de datum van je laatste menstruatie? Want ik neem aan dat je volgende menstruatie er nu aan moet komen toch? Elke maand als je ongesteld bent geworden begint je nieuwe cyclus dus is er weer een nieuwe kans om zwanger te worden.

11. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

De datum van mijn laatste menstruatie was 13-05 tot ong 18-05. Wel ben ik vergeten er bij te zeggen dat ik 30 maart een curretage heb gehad, wegens omstandigheden, ik was pas 11 april helemaal schoon (dus geen bloed of iets dergelijks).

Mijn menstruatie moet inderdaad komen. Ik ben 5 dagen overtijd.

12. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dan zit je nu op dag 34 van je cyclus. Misschien over een paar daagjes nog een keer testen! Ik hoop het voor je:)

En als je nu ongesteld word dan ga je dus meteen je nieuwe ronde in om zwanger te worden:)

13. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Ik hoop het zo!!! Zou ik wel leuk vinden na alles wat er is gebeurd!!

14. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

De vorige keer testte ik trouwens bij 9 dagen overtijd nog negatief bij de huisarts. Pas bij 15 dagen overtijd testte ik positief!

15. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik hoop het ook voor jou!! Jaa dat betekend dus dat je eisprong echt later was:) gewoon lekker blijven testen, maar jezelf niet gek maken. Als het deze ronde niet is, dan komt er weer wel een andere ronde aan wanneer het lukt:):) spannend

16. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Jeetje spannend zeg.. Ik houd je op de hoogte!

17. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Jaa hou me maar op de hoogte ben zeker benieuwd!! Zal deze pagina in de gaten houden. Hou er rekening mee dat je altijd een cyclus kan hebben die ineens lang is en dus gewoon weer ongesteld word. Anders valt het strakjes zo tegen. Ik snap dat het wel spannend is hoor!! Ik heb ook een beetje onregelmatig cyclus en voor mij ook afwachten wanneer ik dus kan testen maar voor mezelf geef ik me nog ongeveer 10 dagen tot ik ga testen. Als me dat lukt haha;)

18. DonEnzone

DonEnzone Actief lid

24 apr 2015
    200
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Maar heb je nou, als ik het goed begrijp, sinds je vorige menstruatie geen seks meer gehad? Dus al meer dan een maand geleden?
    Of bedoel je dat je bijna elke dag seks hebt gehad die 1,5 week voor de ongesteldheid die nu niet gekomen is?
    Want als het dat eerste is dan lijkt het me sterk dat je nu zwanger bent?
    Of begrijp ik het nou verkeerd;)

19. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Donenzone, ik heb het net ook gelezen, als dat zo is dat ze de laatste x seks heeft gehad zou dat niet kunnen inderdaad..

20. Eefjexo

Eefjexo Niet meer actief

Nee ik bedoel inderdaad elke dag tot mijn menstruatie en daarna gewoon om de paar dagen

Deel Deze Pagina